Με τον Kalle Rovanpera να κάνει τον ταχύτερο χρόνο στο σημερινό shakedown, δεν έλειψαν τα προβλήματα στο σκληρό Rally Safari, με τον Takamoto Katsuta να διαλύει το Yaris του και τον Esapekka Lappi να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τον άξονα.
Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Rovanpera, αναδείχτηκε ταχύτερος όλων σήμερα στο shakedown ενόψει του επερχόμενου Rally Safari στην Κένυα. Αν και το shakedown συνήθως, όμως, δεν είναι πεδίο προβλημάτων, με τα πληρώματα να το αξιοποιούν ώστε να συλλέξουν πληροφορίες και δεδομένα για τις επιφάνειες του αγώνα, η Κένυα διαχρονικά αποδεικνύεται σκληρό καρύδι.
Έτσι, και σήμερα, το Rally έδειξε με το “καλημέρα” το σκληρό του πρόσωπο, με προβλήματα για δύο οδηγούς! Ο πρώτος ήταν Esapekka Lappi, με τον Φινλανδό της Hyundai να σταματά μέσα στην ειδική των 3,35 μιλίων της Loldia, με πρόβλημα όπως αποδείχτηκε να υπάρχει στον άξονα μετάδοσης κίνησης από το κιβώτιο στο πίσω διαφορικό. Αν και οι μηχανικοί έκαναν εξαιρετική δουλειά, επιδιορθώνοντας εγκαίρως το i20 για τα δεύτερα περάσματα στο shakedown, ο Lappi πάλι δεν έκανε χρόνο καθώς και αυτή τη φορά σταμάτησε την προσπάθειά του με πρόβλημα.
Ο δεύτερος άτυχος της ημέρας ήταν ο Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας της Toyota, που τα τελευταία δύο χρόνια έχει ανέβει στο βάθρο στη σύγχρονη εκδοχή του Rally Safari, στο σημερινό shakedown τούμπαρε δύο φορές το Yaris του. Κατάφερε να το φέρει μέχρι παρακείμενο χώρο service για τους μηχανικούς του, όπου έγιναν αρκετές διορθώσεις, ωστόσο η βόλτα που σχεδιαζόταν να κάνει με τον Katsuta ο William Ruto, πρόεδρος της Kένυας, στη σημερινή τελετή έναρξης, ακυρώνεται λόγω της κατάστασης του αγωνιστικού.
Εν τέλει, ο Ruto έκανε την “βόλτα” του στη διαδρομή του shakedown, ωστόσο ως συνοδηγός του Pierre-Louis Loubet, και ως επιβάτης σε ένα από τα Ford Puma της M-Sport!
“Δεν ξέρω τι να πω, αυτό το πράγμα είναι τρελό!”, δήλωσε ο Ruto δείχνοντας το όχημα του Loubet. “Απόλυτη τρέλα, αλλά είναι μια εμπειρία που δεν μπορείς να ξεχάσεις. Η ωμή ταχύτητα, μπορείς μετά βίας να δεις τον δρόμο, με το ζόρι βλέπεις τις στροφές. Αυτοί οι άνθρωποι είναι πραγματικά επαγγελματίας. Πρόκειται για μια εμπειρία που σου αλλάζει τη ζωή!”.
Εν τέλει, ο Katsuta κατάφερε να γράψει χρόνο, 3,6 δευτερόλεπτα μακριά από τον Rovanpera. Ο πιο κοντινός στον περσινό νικητή του Rally Safari ήταν ο Ott Tanak, με διαφορά μόλις 1,5 δευτερόλεπτο.
“Όλα δείχνουν όσο ξεκάθαρα θα μπορούσαν σε ένα Rally Safari”, δήλωσε ο Rovanpera. “Τόσες πολλές άγνωστοι, αλλά μέχρι στιγμής όλα καλά”.
Από την πλευρά του, ο Εσθονός Tanak πρόσθεσε: “Μπορώ να πω πως ήδη δείχνει να τρέμει λίγο το αυτοκίνητο, αλλά ουσιαστικά δεν είναι τόσο άσχημο σε σχέση με άλλους. Ο αγώνας αυτός δεν θα αφορά επιδόσεις, θα πρέπει απλά να επιβιώσεις. Έχει ξεκάθαρα να κάνει με το να τερματίσεις πρώτα”.
😳
Crew ok 👍
Photo by @AtWorldMA / Joseph Mburu pic.twitter.com/ZnAVm15Rm1— World Rally Championship (@OfficialWRC) June 21, 2023
Στα πρώτα περάσματα, ταχύτερος όλων ήταν ο Sebastien Ogier, όμως και ο ίδιος σχολίασε πως σημασία έχει η επιβίωση και όχι η ταχύτητα: “Δεν έχει να κάνει μόνο με τον ταχύτερο χρόνο αυτό το Σαββατοκύριακο και σίγουρα όχι με τους χρόνους στο shakedown. Αφορά την επιβίωση”.
Ο Ogier, ο οποίος κέρδισε στην Κένυα το 2021, 19 χρόνια μετά την τελευταία συμμετοχή του θεσμού στο WRC, εν τέλει έκανε χρόνο 2.2 πιο αργό από τον Rovanpera.
Ο Thierry Neuville ήταν το ταχύτερο i20 της ημέρας, κάνοντας 4ο χρόνο, δύο δέκατα πίσω από τον Ogier και ένα δέκατο μπροστά από τον Eflyn Evans.
1.1 πίσω από τον Evans βρέθηκε ο Katsuta, όμως ο Ιάπωνας έκανε 1.4 δευτ. ταχύτερο χρόνο από τον Dani Sordo, ο οποίος έχασε τον περσινό αγώνα στην Κένυα. Εντελώς άπειρος στο rally είναι ο Pierre-Louis Loubet, με τον Γάλλο να συμμετέχει για πρώτη φορά στις ειδικές αυτές. Δεν προκαλεί εντύπωση λοιπόν πως από τους full-time οδηγούς της Rally1 κατηγορίας, ο Loubet έκανε τον πιο αργό χρόνο, 8,7 πίσω από τον Rovanpera.
Πίσω του, ήρθε ο Oliver Solberg με το Rally2 κατηγορίας Skoda Fabia, διαλύοντας τον ανταγωνισμό, ενώ ακριβώς από πίσω του έκανε χρόνο ο Ιορδάνης Σερδερίδης, οδηγώντας εργοστασιακό Ford Puma για το Rally Κένυας, εκεί που πέρυσι βαθμολογήθηκε!
Συνέχεια στη δράση πλέον, αύριο, με την υπερειδική του αγώνα να ξεκινά και επίσημα το Rally Safari. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!