Η Ferrari πήρε την πρώτη νίκη της στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans μετά από σχεδόν 60 χρόνια, σπάζοντας την κυριαρχία 5 ετών της Toyota στην επετειακή 50η έκδοση του κλασσικού Γαλλικού αγώνα αντοχής.
Ο Alessandro Pier Guidi έφερε την νίκη για το No. 51 της AF Corse και την Ferrari 499P με την διαφορά να είναι 1 λεπτό και 25 δευτερόλεπτα μακριά από το No. 8 της Toyota και την GR010 Hybrid του Ryo Hirakawa, ύστερα από μία μεγάλη μάχη μεταξύ των δύο κατασκευαστών.
Ένα μπλοκάρισμα στα φρένα και στην στροφή Arnage είχε ως αποτέλεσμα να προκληθεί ζημιά στο μπροστινό μέρος του μονοθέσιου καθώς και στο πίσω μέρος του LMDh για την Toyota και τον Hirakawa σχεδόν 1 ώρα και 45 λεπτά πριν το τέλος, παρότι μόλις 20 δευτερόλεπτα χώριζαν τους οδηγούς της Ιαπωνικής και της Ιταλικής μάρκας.
Το ατύχημα αυτό ανάγκασε τον Hirakawa να μπει στα pits και να αντικαταστήσει την ζημιά στο αμάξωμα αλλά ο Ιάπωνας οδηγός κατάφερε να κρατηθεί στην 2η θέση, μπροστά από τον Earl Bamber και το No. 2 της Chip Ganassi Racing με την Cadillac V-Series.R, όπου κατέκτησαν την 3η θέση του βάθρου.
Ο Pier Guidi μοιράστηκε την νίκη με τον νικητή της περσινής χρονιάς στο Le Mans και στην GTE-Pro James Calado, καθώς και με τον πρώην οδηγό της F1 τον Antonio Giovinazzi, όπου σηματοδοτεί την 1η νίκη της 499P, 1η νίκη στον 4ο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA.
Αυτή είναι η 10η νίκη συνολικά για την Ferrari στο Le Mans και η πρώτη από το 1965 όταν οι Masten Gregory, Ed Hugus και Jochen Rindt πήραν την νίκη με την Αμερικάνικη NART και την Ferrari 250 LM.
Ενώ το No. 50 της Ferrari ξεκίνησε από την pole, ο Sebastien Buemi με το No. 8 πέρασε από νωρίς στην πρωτοπορία και πάλεψε από νωρίς παρά τα δύο αυτοκίνητα ασφαλείας, λόγο συγκρούσεων και της έντονης βροχόπτωσης.
Η μάχη μεταξύ των Ferrari και Toyota ήρθε στο προσκήνιο λίγο πριν τα μισά του αγώνα, αφού το No. 7 της Toyota εγκατέλειψε όταν ο Kamui Kobayashi μπερδεύτηκε με το No. 65 της JMW Motorsport και την Ferrari 488 GTE καθώς και με δύο μονοθέσια της LMP2 στην 9η ώρα του αγώνα.
Το No. 50 της Ferrari, ωστόσο, απομακρύνθηκε από την μάχη της κορυφής στην 10η ώρα, όταν μία πέτρα τρύπησε το ψυγείο, με αποτέλεσμα να κοστίσει 5 γύρους στο γκαράζ για τον Antonio Fuoco.
Με το προβάδισμα να αλλάζει συνεχώς, και τα μονοθέσια με το No. 51 και το No. 8 να ακολουθούν διαφορετική στρατηγική, ο σκληρός αγώνας με τον δυνατό ρυθμό κατέληξε στην Ferrari τις πρωινές ώρες αν και έμεινε πίσω λόγο ενός μεγάλου pit stop στην 17η ώρα του αγώνα όταν ο Calado αντιμετώπισε προβλήματα όπου έφεραν πίσω τον στην κυριαρχία τον Buemi.
Το No. 8 της Toyota, από την άλλη, πάλεψε και με ένα κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό και μία αλλαγή στον μπροστινό προφυλακτήρα, με τον Hirakawa να αναφέρει όταν χτύπησε ένα σκίουρο, ενώ απέμεναν 2 ώρες πριν το τέλος του αγώνα.
Η Cadillac με τους Bamber, Richard Westbrook και Alex Lynn ολοκλήρωσαν το βάθρο του Le Mans στο ντεμπούτο τους για το πρόγραμμα LMDh, μπροστά από τα δύο αδελφικά μονοθέσια, όπου συμμετέχουν στο πρωτάθλημα IMSA, το No. 3 της CGR με τους Renger van der Zande, Sebastien Bourdais και Scott Dixon στην 4η θέση.
Αυτό το αποτέλεσμα της 3ης θέσης ήρθε μετά από δυσκολίες με τον Bourdais να οδηγεί αργά έπειτα από το τρακάρισμα του No. 21 της AF Corse με την Ferrari και της Ulysse de Pauw, καθώς και τις πολλές επαφές, εξόδους κατά την διάρκεια της νύχτας.
Ο κάτοχος της pole Fuoco και οι συνοδηγοί του Miguel Molina και Nicklas Nielsen τερμάτισαν στην 5η θέση με το No. 50 της Ferrari, μπροστά από τις δύο Glickenhaus 007 Pipos, όπου είχαν διαδοχικά σπινιαρίσματα στην στροφή Indianapolis, παρά το γεγονός ότι αγωνίστηκαν χωρίς να αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα με το No. 708 να εκκινεί από το pit lane και τον Franck Mailleux να σπινιάρει στο τέλος με το No. 709.
Ένας αγώνας όπου θα ήθελαν να ξεχάσουν Porsche και Peugeot
Η Porsche Penske Motorsport ολοκλήρωσε έναν αγώνα όπου θα ήθελε να ξεχάσει, με τις εργοστασιακές Porsche 963s να αντιμετωπίζουν διαδοχικά προβλήματα και μόλις δύο να τερματίζουν.
Το No. 5 της Porsche έχασε έδαφος όταν στην 5η ώρα ο Dane Cameron είχε μία μεγάλη έξοδο στην Porsche Curves προτού σπαταλήσει 30 λεπτά στο γκαράζ στην 10η ώρα του αγώνα με μία διαρροή στο σύστημα ψύξης ενώ οδηγούσε ο Michael Christensen.
Τα προβλήματα εμφανίστηκαν και πάλι, αυτή την φορά στον Christensen με 32 λεπτά να είχαν απομείνει πριν την καρό σημαία όταν το μονοθέσια της Γερμανικής μάρκας οδηγούσε αργά έως ότου φτάσει στα pits. Εν τέλει κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα όπου και τερμάτισε στην 9η θέση.
Ένα κλατάρισμα στο πίσω δεξί ελαστικό έφερε το No. 6 της Porsche έναν γύρο πίσω, αν και το ατύχημα του Kevin Estre στην Porsche Curves είχε ως αποτέλεσμα την ζημιά στο πάτωμα του μονοθέσιου, οδηγώντας σε αποκατάσταση της ζημιάς για 45 λεπτά στην 17η ώρα του αγώνα.
Το πρόβλημα αργότερα έγινε μεγαλύτερο με το μονοθέσιο να τερματίζει στην 22η θέση γενικής και στην 11η θέση της κατηγορίας.
Το No. 75 της Porsche, με τους οδηγούς και το πλήρωμα της ομάδας να συμμετέχουν με την Porsche Penske στο IMSA, ήταν το πρώτο Hypercar που εγκατέλειψε στην 8η ώρα του αγώνα όταν ο Mathieu Jaminet σταμάτησε στην μέση της πίστας με προβλήματα στην αντλία καυσίμου.
Το No. 93 και η Peugeot 9X8 τερμάτισε στην 8η θέση όταν τα προβλήματα με τα υδραυλικά έστειλαν τα δύο LMH της Γαλλικής μάρκας στο γκαράζ.
Ο Gustavo Menezes προηγήθηκε στον αγώνα για 34 γύρους με το No. 94 της Peugeot, προτού αλλάξουν οι συνθήκες, αλλά τράκαρε στις μπαριέρες στο Daytona Chicane λίγο πριν τα μισά του αγώνα, βάζοντας τέλος για ένα πιθανό βάθρο στο ντεμπούτο του μονοθέσιου στο Le Mans.
Αρκετά προβλήματα είχε και η Hertz Team JOTA με την Porsche, όπου ο Yifei Ye τράκαρε ενώ βρισκόταν στην πρωτοπορία στην 5η ώρα του αγώνα, με την Βρετανική ομάδα να περνάει αρκετό χρόνο στο γκαράζ.
Το No. 311 της Action Express Racing με την Cadillac είχε επίσης δύο ατυχήματα, και τα δύο με τον Jack Aitken, όπου οι μεγάλες ζημιές ανάγκασαν την Αμερικάνικη μάρκα να εγκαταλείψει.
Αυτή τερμάτισε στην 17η θέση γενικής και 10η στην κατηγορία, μπροστά από το No. 94 της Peugeot, το No. 6 της Porsche και το No. 38 της JOTA.
Η Floyd Vanwall Racing Team εγκατέλειψε τον αγώνα στην Ώρα 16η του αγώνα λόγο προβλήματος στον κινητήρα, ενώ ο Tristan Vautier οδηγούσε εκείνη την στιγμή.
*Δείτε τι έγινε στην κατηγορία LMP2
*Δείτε τι έγινε στην κατηγορία GTE-Am
Τα αποτελέσματα του αγώνα 24 Hours of Le Mans
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!