Με τη φετινή Ferrari να αντιμετωπίζει περισσότερα προβλήματα από το περσινό μονοθέσιο, ανέκυψε εσχάτως η θεωρία πως η σχεδιαστική κατεύθυνση του 2023 ήταν απαίτηση του CEO της ομάδας, Benedetto Vigna.
Το ξεκίνημα στο φετινό πρωτάθλημα της F1 μόνο εύκολο δεν είναι για τη Scuderia Ferrari, με την SF-23 να έχει ανέβει στο βάθρο μόλις μια φορά, με την τρίτη θέση του Charles Leclerc στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν.
Έχοντας το 2022, στην πρώτη χρονιά των ground effect σύγχρονων μονοθεσίων, το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο συνολικά, η ιταλική ομάδα δείχνει φέτος να μην βρίσκεται στην ίδια θέση.
Η SF-23 έχει έναν ιδιότροπο χαρακτήρα, ο οποίος επηρεάζεται πολύ από τα χαρακτηριστικά μιας πίστας. Έτσι, υπάρχουν πολλά venues που η Ferrari βρίσκεται πιο πίσω σε ρυθμό από τις Aston Martin και Mercedes, κάτι που συνολικά αντικατοπτρίζεται και στη βαθμολογία στους Κατασκευαστές αυτή τη στιγμή.
Για παράδειγμα, παρά το γεγονός πως κατετάγη 2ος στην Ισπανία, ο Carlos Sainz σχολίασε πως η συγκεκριμένη πίστα ίσως ήταν η χειρότερη για να έρθουν οι αναβαθμίσεις στην SF-23, με το μονοθέσιο να δείχνει ιδιαίτερα αρνητικό προς τις καμπές υψηλής ταχύτητας, με το Montmelo να έχει αρκετές τέτοιες.
Σύμφωνα με τον έγκυρο δημοσιογράφο της F1, Mark Hughes, βγήκε πρόσφατα στον αφρό μια φήμη πως ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna, είχε απαιτήσεις προς το τεχνικό τιμ της ομάδας ώστε να εξασφαλίσει πως το φετινό μονοθέσιο θα άλλαζε λόγω της “εικόνας” που είχε προς τα έξω την προηγούμενη σεζόν.
“Οι γρήγορες στροφές δεν είναι το φόρτε του νέου μονοθεσίου”, σχολίασε ο Hughes στο Motorsport Magazine.
“Πέρυσι, ωστόσο ήταν αλλά υπήρξε μια σκόπιμη ανταλλαγή αυτού του χαρακτηριστικού με υψηλότερη τελική στο φετινό μονοθέσιο. Έδειχνε ως αμφισβητούμενη επιλογή όταν ανακοινώθηκε στο λανσάρισμα του μονοθεσίου και πλέον δείχνει ακόμα πιο αμφισβητούμενη”.
“Υπάρχει μια εικασία πως αυτή η αλλαγή έγινε επειδή το αφεντικό, Benedetto Vigna, δεν ήταν θετικό στην ιδέα πως η Ferrari ήταν πιο αργή στις ευθείες από τη Red Bull πέρυσι, κάτι που ήταν ‘ακατάλληλο’ για την εξωτερική εικόνα της Ferrari… Για το καλό της ομάδας, αυτό θα πρέπει να ελπίζουμε πως δεν αληθεύει, και πως ένα σημαντικό μέρος της τεχνικής φιλοσοφίας του μονοθεσίου δεν επηρεάστηκε στο βωμό της ‘εικόνας'”.
“Ανεξαρτήτως, λόγω της αεροδυναμικής λογικής της Ferrari, στη Βαρκελώνη ο χρόνος του μονοθεσίου δεν επηρεάζεται το ίδιο με άλλα μονοθέσια όσο ανεβαίνει το φορτίο κάθετης δύναμης από τις πτέρυγες”.
Έχοντας κάποιο χρόνο μπροστά της ώστε να αναλύσει τα δεδομένα από την Ισπανία, ο Hughes πιστεύει πως η Ferrari θα είναι σε καλύτερη φόρμα στον Καναδά, με τις αναβαθμίσεις να ταιριάζουν περισσότερο σε μια τέτοια πίστα”.
“Στο Μόντρεαλ, δεν υπάρχουν απαιτήσεις σε καμπές υψηλών ταχυτήτων, έτσι η ανάρτηση μπορεί να λειτουργήσει σε πιο μαλακές ρυθμίσεις”, συνέχισε ο δημοσιογράφος.
“Αυτό αναμένεται να δώσει πίσω τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνει το μονοθέσιο στις αργές καμπές, όπως έδειξε σε Μπακού και Miami. Υπάρχει κάθε λόγος να πιστεύουμε πως θα είναι σε καλύτερη φόρμα στον Καναδά απ’ ότι στην Ισπανία”.
Sights set on Canada 🔜#CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/99Kex37BD0
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 11, 2023
Όσο για τον Vigna, ο CEO της εταιρείας, μιλώντας στο πρόσφατο Capital Market Forum του πρακτορείου Bloomberg, έστειλε μήνυμα στην εταιρεία του.
“Nana korobi, ya oki”, δήλωσε στα ιαπωνικά ο Vigna, θέλοντας με το συγκεκριμένο ρητό να δώσει έμπνευση στο προσωπικό της εταιρείας του. Η συγκεκριμένη ρήση μεταφράζεται στο ελληνικό “επτά φορές να πέσεις, οχτώ να σηκωθείς”, κάτι που δείχνει να ταιριάζει στα τωρινά προβλήματα της ομάδας με ένα μονοθέσιο δύστροπο και αρκετά επιλεκτικό ως προς τις πίστες”.
“Αφορά το ίδιο τη ζωή, όπως και τη F1”, σχολίασε επί του ρητού ο Vigna.
“Δεν είναι εύκολο, μερικές φορές πέφτεις τέσσερα πατώματα και δεν μπορείς να δεις που τελειώνει η πτώση. Με δουλειά όμως, με πάθος, με δεξιότητες και με καρδιά, στο τέλος ανακάμπτουμε”.
“Έχω περάσει πολλές φορές από αυτό το σκηνικό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!