Ο Carlos Sainz ήταν ο ταχύτερος του Practice 1 στο Μονακό, που έληξε λίγα λεπτά πριν το αναμενόμενο λόγω κόκκινης σημαίας. Πιο πίσω οι Alonso και Hamilton, γήινες οι Red Bull.
Οι συνθήκες σε αυτή την πρώτη περίοδο δοκιμών στο Πριγκιπάτο του Μονακό ήταν πολύ καλές, με ικανοποιητικές θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος, ενώ τα επίπεδα υγρασίας ήταν χαμηλά. Δεδομένου ότι ο καιρός στο Μονακό είναι κλασικά άστατος, κι ότι οι προβλέψεις για την Κυριακή είναι συγκεχυμένες, ενδέχεται η δράση της Παρασκευής να προσφέρει δεδομένα που μπορεί να ανατραπούν αν πέσει βροχή. Στο σιρκουί του Μονακό τρέχουν για πρώτη φορά με αυτοκίνητα Formula 1 οι Piastri, de Vries και Sargeant.
Οι πιλότοι βγήκαν με την σκληρή σύνθεση ελαστικών στην πίστα, εκτός από τις Ferrari και τον Lando Norris, που επέλεξαν την μεσαία για να αρχίσουν τις δοκιμές τους. Σαν αποτέλεσμα ήταν κι οι τρεις ταχύτεροι οδηγοί στα πρώτα δέκα λεπτά δράσης του τριημέρου.
Όπως αναμενόταν στους στενούς κι αργούς δρόμους του Μονακό οι οδηγοί αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα με το συνωστισμό στους γρήγορους γύρους τους, κι οι μπλε σημαίες δεν έπαψαν να ανεμίζουν σε όλο το μήκος του σιρκουί.
Πολύ καλό ρυθμό με το σκληρό σετ είχαν οι Haas των Magnussen και Hulkenberg που ήταν στην 7η και 11η θέση αντίστοιχα όταν έβγαλαν αυτά τα ελαστικά, αλλά και ο εντυπωσιακός Yuki Tsunoda που τα έφτασε ως την 5η θέση πριν μπει στα pits μετά το πρώτο stint. Απογοητευτικό ρυθμό είχαν για άλλη μια φορά οι Alfa Romeo.
Προβλήματα με τα αυτοκίνητα τους αντιμετώπισαν οι Max Verstappen και George Russell. Ο Ολλανδός παραπονέθηκε εξαρχής στην ομάδα του για ανισορροπία στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, ενώ ο πιλότος της Mercedes χαρακτήρισε το δικό του πίσω μέρος «αδύναμο, κι ανάξιο εμπιστοσύνης».
Εν τω μεταξύ κλατάρισμα προκλήθηκε στον πίσω αριστερό τροχό του Hulkenberg μετά από επαφή που είχε με πλαϊνό τοίχωμα. Σαν αποτέλεσμα έμειναν θραύσματα εντός πίστας και το τοίχωμα έπρεπε να επισκευαστεί, κάτι που έφερε κόκκινες σημαίες στην πίστα για ελάχιστα λεπτά.
Στο τελευταίο stint, οι οδηγοί φόρεσαν τα μεσαία ελαστικά πιέζοντας λίγο παραπάνω στο τελευταίο τέταρτο. Αυτό έφερε αλλαγές στην πρωτοπορία με τους Sainz και Alonso να γράφουν ταχύτερο χρόνο από τον Lewis Hamilton που ήταν ο γρηγορότερος της διαδικασίας ως εκείνο το σημείο.
Καθώς οι πιλότοι έγραφαν τις τελευταίες τους προσπάθειες στο P1, ο Alex Albon έχασε τον έλεγχο της Williams και χτύπησε στις μπαριέρες καταστρέφοντας το πίσω μέρος του μονοθέσιου του. Η κόκκινη σημαία έκανε ξανά την εμφάνιση της, αλλά με μόλις 3 λεπτά στο ρολόι αυτό έμελλε να είναι και το τέλος της διαδικασίας.
Ελάχιστα πίσω από τον Hamilton στην 4η θέση ήταν ο Sergio Perez, μπροστά από τους Leclerc και Verstappen, που και λόγω των προβλημάτων του κινήθηκε συντηρητικά στη διαδικασία. Οι Norris, Ocon, Stroll και Albon έκλεισαν την δεκάδα στην πρώτη περίοδο δοκιμών του Μονακό. Στην 15η θέση έμεινε ο George Russell, που δεν κατάφερε να βρει ρυθμό παρά τις αναβαθμίσεις που εισήγαγε η ομάδα του.
Οι οδηγοί δεν χρησιμοποίησαν καθόλου τη μαλακή σύνθεση ελαστικών σε αυτό το P1, παρά τη σημαντικότητα των Κατατακτηρίων σε αυτό το σιρκουί. Αυτό αναμένεται να αλλάξει όσο πλησιάζουμε στο απόγευμα του Σαββάτου όταν θα κριθεί το grid εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής.
Η δράση στο Μονακό θα συνεχιστεί στις 18:00 ώρα Ελλάδος με το Practice 2. Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Practice 1:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!