Η Red Bull έχει πάρει «έγγραφες διαβεβαιώσεις» από τη Honda ότι η νέα της συμφωνία με την Aston Martin δεν θα επηρεάσει την τρέχουσα συνεργασία της με τη Red Bull.
Η Honda ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα συνεργαστεί με την Aston Martin από το 2026, σηματοδοτώντας την επιστροφή τους ως προμηθευτής κινητήρων στο grid αλλά και το τέλος της σχέσης τους με τη Red Bull.
Ο Ιάπωνας κατασκευαστής κινητήρων προμηθεύει κινητήρες τόσο στη Red Bull όσο και στην AlphaTauri από τη σεζόν του 2019, αλλά είχε αρχικά ανακοινώσει την πρόθεσή τους να εγκαταλείψουν το άθλημα στο τέλος της σεζόν του 2021, ώστε η επωνυμία τους να επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η άνοδος της δημοτικότητας της F1 σε συνδυασμό με τους νέους κανονισμούς για τις μονάδες ισχύος και την αλλαγή του Διευθύνοντος Συμβούλου έκαναν τη Honda να ανατρέψει την απόφασή της, η οποία επιβεβαιώθηκε τον Φεβρουάριο όταν ανακοινώθηκαν ως ένας από τους έξι προμηθευτές κινητήρων για τη σεζόν 2026.
Η αρχική αποχώρηση της Honda έφερε τη Red Bull σε δύσκολη θέση, με μια κακή εμπειρία στη Renault να τους κάνει επιφυλακτικούς στο να προμηθεύονται κινητήρες από άλλους κατασκευαστές. Αντίθετα, η Red Bull επέλεξε να αναλάβει η ίδια δράση δημιουργώντας την Red Bull Powertrains με τη Honda να συνεχίζει να παρέχει βοήθεια.
Το 2026, το τμήμα, το οποίο εδρεύει επίσης στα κεντρικά γραφεία της Red Bull στο Milton Keynes, θα μετονομαστεί σε Red Bull Ford Powertrains καθώς η ομάδα του Christian Horner επιβεβαίωσε μια συνεργασία με τον αμερικανικό γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά την κυκλοφορία του RB19 τον Φεβρουάριο.
Προς το παρόν όμως, με τα δύο μέρη να έχουν το ένα μάτι στο μέλλον, η Red Bull και η Honda θα συνεχίσουν να συνεργάζονται μεταξύ τους και ο Helmut Marko είπε ότι η ομάδα έχει διαβεβαιωθεί ότι η νέα συμφωνία με την Aston Martin δεν θα αποσπάσει την προσοχή της ιαπωνικής εταιρείας από την τρέχουσα δουλειά.
«Λάβαμε γραπτές διαβεβαιώσεις ότι η προτεραιότητα δεν θα αλλάξει μέχρι το 2025 και ότι αυτοί –όπως εμείς– θα συνεχίσουν να εργάζονται με πλήρη δέσμευση για να κερδίσουμε περισσότερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα», είπε ο Marko στο Motorsport-Magazin.com.
«Η Honda είναι πολύ φειδωλή στις επικοινωνίες μας όσον αφορά τον κινητήρα. Η πνευματική ιδιοκτησία και όλα αυτά είναι αποκλειστικά για τη Honda και δεν λαμβάνουμε λεπτομερείς πληροφορίες.»
Η Red Bull και η Honda απολάμβαναν μια επιτυχημένη συνεργασία τα τελευταία χρόνια με έναν κινητήρα Honda που τροφοδοτεί τον Max Verstappen και στους δύο παγκόσμιους τίτλους του, αλλά ο Marko είπε ακόμη και αφού ο προμηθευτής αποφάσισε να επιστρέψει στο άθλημα, δεν υπήρχε «κοινός δρόμος» για να συνεχίσουν δουλεύοντας μαζί.
«Η απομάκρυνση από τη Honda δεν ήταν αποκλειστικά δική μας απόφαση, έπρεπε πρώτα να σκεφτούμε το καλύτερο για εμάς», είπε ο ανώτερος σύμβουλος της Red Bull. «Και μετά, όταν η Honda αποφάσισε πέρυσι να συνεχίσει, δεν υπήρχε πια κοινό μονοπάτι που θα ήταν ικανοποιητικό και για τους δυο μας. Υπήρχαν συζητήσεις για μια πιθανή συνεργασία, αλλά δεν μπορούσαμε να συμφωνήσουμε με τη Honda για το ποιος θα έκανε τι».
Μέχρι τη στιγμή της μεταστροφής της Honda, η Red Bull είχε ήδη επενδύσει ένα σημαντικό ποσό για την ίδρυση του εργοστασίου των μονάδων ισχύος τους και ο Marko είπε ότι αναζητούσαν μόνο έναν συνεργάτη για να βοηθήσει στην κατασκευή των ηλεκτρικών εξαρτημάτων για τις νέες υβριδικές μονάδες, κι εδώ ήρθε η Ford.
«Αυτή η κατάσταση προέκυψε με τη Ford ως συνεργάτη, η οποία δεν έχει αυτή την εμπειρία στη Formula 1, αλλά μπορεί επίσης να συμβάλει πολύ στον τομέα των μπαταριών», είπε ο Marko.
«Η Red Bull Powertrains τα πάει πολύ καλά αυτή τη στιγμή. Είμαστε σε καλό δρόμο. Όλοι οι κινητήρες που έχουν ήδη κατασκευαστεί είναι λίγο πολύ στο επίπεδο που θα περίμενες».
Μένει να δούμε εάν και κατά πόσο θα επηρεαστεί στην πράξη η συνεργασία των Red Bull και Honda μετά την σύμπραξη των Ιαπώνων με την Aston Martin.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!