Στο νήμα έκλεψε την pole position ο Francesco Bagnaia, η δεύτερη του στα τρία τελευταία GP. Σαν να μην έλειψε μια μέρα ο Marc Marquez, με τον Luca Marini να κλείνει την πρώτη σειρά εκκίνησης.
Ο Bagnaia ήταν 0,058 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Marquez, ο οποίος ήταν ο μοναδικός αναβάτης της Honda στο Q2, επιστρέφοντας στο MotoGP μετά από απουσία τριών GP με κάταγμα στο χέρι.
Ο αναβάτης της Aprilia, Maverick Vinales, βρισκόταν στην προσωρινή pole μετά τις πρώτες στροφές στις κατατακτήριες, μπροστά από τον Marquez με 0,084 δευτερόλεπτα.
Ωστόσο, όταν ο Vinales βγήκε από τα pits για τη δεύτερη διαδρομή του, το RS-GP του σταμάτησε να λειτουργεί. Ο Vinales προσπαθούσε απεγνωσμένα να το κάνει να δουλέψει επιτόπου πριν τα παρατήσει και κατευθυνθεί πίσω στο pitlane, λαμβάνοντας μια χείρα βοηθείας από τον αναβάτη Moto3 Riccardo Rossi που βρισκόταν στο σημείο.
Ό,τι κι αν ήταν το πρόβλημα δεν θα διορθωνόταν εγκαίρως, η Aprilia αναγκάστηκε να βάλει τα μαλακά ελαστικά στην άλλη μοτοσυκλέτα του Vinales – και παρόλο που βγήκε για έναν γύρο, δεν μπόρεσε να βρει ρυθμό, με το λάστιχο να μην είχε πιθανώς επαρκή θερμοκρασία .
Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο Marquez είχε ήδη ξεπεράσει τον Vinales, με έναν καταιγιστικό γύρο παίρνοντας το toe της Ducati του Jorge Martin. Αλλά μια εκπληκτική επιστροφή για τον αθλητή της Honda, που τρέχει με το νέο πλαίσιο κατασκευής Kalex που κάνει το ντεμπούτο του στο Grand Prix το Σαββατοκύριακο στο Le Mans. Όμως ο Bagnaia είχε τον τελευταίο λόγο.
Το 1m30.705 του ηγέτη του πρωταθλήματος ήταν κατά μισό δέκατο καλύτερο από την προσπάθεια του Marquez. Ο Luca Marini, ο οποίος είχε προκριθεί από το Q1, ακολούθησε τον Bagnaia σε αυτόν τον γύρο και ο ίδιος βοήθησε να ξεκινήσει στην πρώτη σειρά πίσω από τον Marquez.
Ο Jack Miller κατέλαβε την τέταρτη θέση ως η κορυφαία KTM, μπροστά από τους Martin και Vinales, ακολουθούμενος από μια τρίτη σειρά από την Ducati με τους Marco Bezzecchi (VR46), Alex Marquez (Gresini) και Johann Zarco (Pramac).
Ο Brad Binder ήταν 10ος με την άλλη εργοστασιακή KTM, με τον Aleix Espargaro της Aprilia να βρίσκεται στην 11η από μια πτώση με πολλά χιλιόμετρα στη στροφή 1 στον τελευταίο γύρο του. Οι κίτρινες σημαίες από αυτή την πτώση επηρέασαν αρκετά τους τελευταίους γύρους των αναβατών καθώς χάλασαμ αρκετές προσπάθειες.
Ο πρωτάρης της Tech3 Gas Gas Augusto Fernandez είχε μπει στη συνεδρία με προηγούμενη καλύτερη προσπάθεια κατάταξης φέτος την 17η, αλλά κατάφερε να σημειώσει τη 12η θέση.
Είχε περάσει από το Q1 για να καταγράψει την πρώτη εμφάνιση της ομάδας του Tech3 στο Q2 από το 2021, αλλά δεν μπορούσε να καταφέρει περισσότερα από αυτό.
Ο αναβάτης της Yamaha, Fabio Quartararo, ηγήθηκε της διαδικασίας στο Q1 μετά τις πρώτες διαδρομές, απολαμβάνοντας διαφορά τεσσάρων δεκάτων που προμήνυε ένα εύκολο πέρασμα στο Q2.
Αυτό, ωστόσο, αποδείχτηκε παραπλανητικό, και με τον Quartararo να βελτιώνξει ελάχιστα τον προηγούμενο ταχύτερο γύρο του, αρχικά έπεσε στη δεύτερη θέση από τον Fernandez και στη συνέχεια δεν κατάφερε να περάσει στο Q2 με μια βελτίωση του Marini στο τελευταίο δευτερόλεπτο.
Ο Takaaki Nakagami της LCR Honda εκκινεί από την 14η θέση βελτιώνοντας στο τέλος, με τον Fabio Di Giannantonio της Gresini Ducati να κλείνει με τους Quartararo και Nakagami την πέμπτη σειρά.
Η δεύτερη Yamaha του Franco Morbidelli τερμάτισε 17η, μισό δευτερόλεπτο κάτω από τον Quartararo και στη μέση της έκτης σειράς– μεταξύ των Honda του Joan Mir και LCR Honda του Alex Rins.
Τη μάχη των stand-in κέρδισε ο αναπληρωματικός αναβάτης της Ducati, Danilo Petrucci, ο οποίος στην 19η θέση ήταν τρία δέκατα ταχύτερος από τον Lorenzo Savadori της Aprilia και 1,5 δευτ. από τον Jonas Folger της Gas Gas.
Αργότερα το απόγευμα θα διεξαχθεί το Sprint, με την κατάταξη των Κατατακτηρίων. Αναλυτικά τα αποτελέσματα στο Le Mans:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!