Η General Motors, συνεργάτης της Andretti Formula 1 στην προσπάθεια εισόδου στη Formula 1, εξετάζει την πιθανότητα να εισέλθει στο πρωτάθλημα ως κατασκευαστής κινητήρων, ίσως ακόμα και από το 2027.
Ο πάλαι ποτέ οδηγός της McLaren, Michael Andretti, ενίσχυσε την αίτηση συμμετοχής της ομάδας του στη Formula 1 το 2026 κλείνοντας συμφωνία με την Cadillac, που υπάγεται στον αμερικάνικο αυτοκινητικό κολοσσό.
Σε αντίθεση ωστόσο με τους αντιπάλους τους στη Ford, που θα εισέλθουν στη Formula 1 με τη Red Bull ως κατά κύριο λόγο οικονομικοί και όχι τεχνολογικοί σύμμαχοι, στην General Motors θέλουν να συμμετάσχουν ουσιαστικά στο άθλημα.
Κατά τον Eric Warren, εκτελεστικό διευθυντή μηχανοκίνητου αθλητισμού της General Motors και πρώην επικεφαλής του προγράμματός της στο NASCAR, αυτό μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία προγράμματος κινητήρα Formula 1, μια ιδέα που προς το παρόν βρίσκεται υπό εξέταση και αξιολόγηση, σύμφωνα με συνέντευξή του στο Autosport.
«Η General Motors έχει κίνητρο να συμμετάσχει στο μονοθέσιο και στο σχεδιασμό, σε όλη τη διαδικασία. Δε βάζει απλά το σήμα της πάνω σε έναν κινητήρα. Η αλληλεπίδραση ανάμεσα σε Cadillac και Andretti θα υπάρχει σε όλο το όχημα,» δήλωσε ο Warren.
Αν η αίτηση της Andretti – που έχει προκαλέσει πολλή συζήτηση – είναι επιτυχής (η Panthera Asia και η Hitech έχουν επίσης καταθέσει αίτηση και μέχρι στιγμής είναι δύσκολο να κρίνει κανείς το αποτέλεσμα), τότε η ομάδα του θα απευθυνθεί αρχικά σε έναν εκ των υπαρχόντων προμηθευτών.
Η Honda είναι μια πιθανότητα με προοπτικές, χάρη στην καλή σχέση που έχει με την Andretti μέσω της Wayne Taylor Racing, που χρησιμοποιεί αυτοκίνητα Acura. Ωστόσο, το μέλλον των Ιαπώνων στη Formula 1 ύστερα από το οριστικό τους διαζύγιο με τη Red Bull δεν είναι ξεκάθαρο, οπότε σε περίπτωση που τελικά δεν επιστρέψουν, η Renault φαίνεται να είναι η πιο ρεαλιστική δεύτερη επιλογή.
Αλλά η General Motors θα επιχειρήσει να διαθέσει το δικό της κινητήρα, ιδανικά ακόμα και από το 2027.
«Κοιτώντας πέρα από το 2026, η άποψή μας είναι ότι θέλουμε να κατεβούμε και να εξασφαλίσουμε ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί και μετά να δούμε στο 2026 τι έχει περισσότερο νόημα. Θα μπορούσαμε, φυσικά [να κατασκευάσουμε δικό μας κινητήρα],» ήταν τα λόγια του Warren.
«Δεν μπορούμε λόγω κανονισμών γιατί οι κατασκευαστές κινητήρων του 2026 έχουν ήδη ανακοινωθεί, οπότε το νωρίτερο είναι το ’27. Είναι κάτι που εξετάζουμε. Εξετάζουμε μονάδες ισχύος. Η Andretti έχει ένα συνεργάτη για τις μονάδες ισχύος με τον οποίο θα μπορέσει γρήγορα να αγωνιστεί,» εξήγησε περαιτέρω ο διευθυντής.
Η Cadillac ήδη κατασκευάζει κινητήρες αγώνων, καθώς διαθέτει τον ατμοσφαιρικό V8 των 5,5 λίτρων, που κατασκευάζεται στο Κέντρο Απόδοσης και Αγώνων της General Motors στο Pontiac του Michigan, στο πρωτότυπο LMDh που αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Ένας κινητήρας Formula 1 πιθανότατα θα προερχόταν επίσης από εκεί.
«Είναι δύσκολο να πει ένας κατασκευαστής ότι ένας κινητήρας είναι 100% από τις εγκαταστάσεις τους. Πάντα έχουν τεχνικούς συνεργάτες που δουλεύουν μαζί τους,» είπε επί του θέματος ο Warren.
«Αλλά νομίζω ότι έχουμε δυνατότητα να κατασκευάσουμε το μεγαλύτερο μέρος. Νομίζω ότι θα μπορούσαμε να το κάνουμε, το αν θα το επιλέξουμε και ποια μέρη του θα φτιάχναμε δεν έχει αποφασιστεί ακόμα.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!