Σε μεικτές συνθήκες αλλά χωρίς πολλά απρόοπτα, η Toyota βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών για το Total Energies 6 Hours of Spa – Francorchamps.
Ένας απειλητικός γκρίζος ουρανός, βρεγμένο οδόστρωμα και σταγόνες βροχής υποδέχθηκαν τους οδηγούς του Πρωταθλήματος Αντοχής καθώς ξεκίνησαν να βγαίνουν στην πίστα για το FP3. Με τα ελαστικά βροχής να είναι ουσιαστικά υποχρεωτικά (υπενθυμίζεται ότι τα ενδιάμεσα ελαστικά έχουν αποσυρθεί από το WEC) η διαδικασία απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για την εξοικείωση των οδηγών με το νέο τύπο γόμας.
Στα Hypercars, δυνατά ξεκίνησαν Toyota Gazoo Racingκαι Ferrari AF Corse με τον Michael Conway στο No.8 των Ιαπώνων να ανταλλάσει χρόνους με το κόκκινο #50 του Miguel Molina. Από κοντά τους ακολούθησε ο Loic Duval στο #94 της Peugeot TE, με τα έτερα μονοθέσια των δύο πρωτοπόρων να κινούνται πιο συντηρητικά στην αρχή.
Τα #31 και #41 Oreca 07-Gibson της Team WRT πλασαρίστηκαν γρήγορα στην κορυφή της LMP2, πριν το #23 της United Autosports με τον Matthieu Vaxiviere βρεθεί στην πρωτιά. Για την GTE-Am, η #60 Porsche 911 RSR της Iron Lynx και η #83 Ferrari 488 GTE της Richard Mille-AF Corse οδηγούσαν την κατάταξη.
Με 2:14.305 ο Antonio Giovinazzi κατέβασε κοντά στο μέσο της διαδικασίας τον πρώτο χρόνο, τοποθετώντας στην πρωτοπορία το #51 της Ferrari με τα hypercars της Peugeot να ακολουθούν αυτήν τη φορά.
Μέχρι εκείνο το σημείο, τα πράγματα είχαν κυλήσει ομαλά στο Spa παρά τις γλιστερές συνθήκες, με εξαίρεση μια σύντομη κίτρινη σημαία στην πρώτη στροφή. Κίτρινη σημαία σε όλη την πίστα για περίπου δέκα λεπτά χρειάστηκε να βγει λίγο μετά το μισάωρο όμως, μετά την έξοδο της Lilou Wadoux στο #83, που προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά στην Jacky Ickx.
Η πράσινη σημαία ανέμισε ξανά με λιγότερο από 20 λεπτά να απομένουν και το #5 της Porsche Penske να ανεβαίνει στην τρίτη και στη συνέχεια στη δεύτερη θέση των hypercars, ενώ η LMP2 είδε σημαντική δραστηριότητα και βελτίωση χρόνων. «Αόρατη» ήταν την ίδια περίοδο η Toyota, με τους οδηγούς να μην πιέζουν ιδιαίτερα για πιο ανταγωνιστικούς χρόνους.
Η καλή απόδοση του #5 από την άλλη συνεχίστηκε, με το μονοθέσιο να ανεβαίνει στην πρώτη θέση των χρόνων με κάτι λιγότερο από επτά λεπτά να απομένουν στο ρολόι. Εκτόξευση προς τα πάνω είχε και η #38 Porsche 963 της Hertz Team JOTA, προσωρινά στη δεύτερη θέση καθώς η πίστα άρχιζε να στεγνώνει, πριν τη χάσει από το #8 της Toyota που κάπου εκεί «ξύπνησε».
Με τρία λεπτά να απομένουν, η πρωτοπορία πέρασε στο #708 Glickenhaus 007, πριν ο Kamui Kobayashi στη #7 Toyota ξαναφέρει μετά από αρκετή ώρα τον κορυφαίο χρόνο στο ιαπωνικό γκαράζ, με το #8 να ακολουθεί στη δεύτερη θέση.
Οι τελευταίες «εκρήξεις» σε πιο στεγνό πια οδόστρωμα και χωρίς βρόχινα ελαστικά είδαν τον Earl Bamber στο #2 της Cadillac να παίρνει αυτόν το δεύτερο χρόνο και το #31 της Team WRT να… χτυπά από την LMP2, καθώς ο Ferdinand Habsburg έκανε τον τρίτο καλύτερο χρόνο γενικής, αφήνοντας στην τέταρτη θέση (τρίτη στα hypercars) το #38 της Hertz Team JOTA. Στην GTE-Am ήταν η #60 Porsche της Iron Lynx με τον Matteo Cressoni που έφυγε με τον καλύτερο χρόνο από το FP3.
Το f1fan.gr παραμένει στην πίστα του Spa και η κάλυψη συνεχίζεται. Έπονται οι κατατακτήριες σήμερα στις 6 το απόγευμα ώρα Ελλάδας, με τον αγώνα να ξεκινά αύριο το μεσημέρι.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!