Νικητής του Rally Κροατίας αναδείχτηκε ο Elfyn Evans της Toyota, βάζοντας πλέον και τον εαυτό του στη μάχη του πρωταθλήματος. Μεγάλη μάχη ανάμεσα σε Ogier και Rovanpera, ωφελημένος από τις ατυχίες τους ο Tanak.
Μετά και την εγκατάλειψη του Thierry Neuville χθες, ο Evans κλήθηκε να διατηρήσει την πρωτιά που κληρονόμησε, υπεραμυνόμενος της διαφοράς που είχε από τον Ott Tanak. Ο Ουαλός διαχειρίστηκε εξαιρετικά τη διαφορά τους, ανεβάζοντάς την όποτε το έκρινε σκόπιμο, κάτι που τον έφερε χωρίς πρόβλημα στον τερματισμό του Rally Κροατίας από την πρώτη θέση.
Όχι μόνο ήταν η πρώτη φετινή νίκη του Evans και η πρώτη από τη Φινλανδία το 2021, αλλά ήταν και αρκετή ώστε να τον φέρει στο γκρουπ των οδηγών που έχουν ξεκινήσει να μάχονται για τον τίτλο στην αρχή της σεζόν, πλάι δηλαδή στους Tanak, Rovanpera, Neuville και τον Ogier (αν και συμμετέχεi part-time στο φετινό καλεντάρι).
“Νιώθει τόσο σημαντική η σημερινή νίκη, αυτό είναι το βασικό”, δήλωσε μετά και το τέλος της δράσης της Κυριακής ο Evans.
“Δουλέψαμε τόσο πολύ καιρό για το σημερινό αποτέλεσμα αλλά μου προκαλεί έκπληξη το πόσα λίγα σημαίνει αυτή τη στιγμή”.
“Επέστρεψα στο να μου λείπει ο φίλος μου με την προσήλωση στον αγώνα. Όταν περνάς τη γραμμή του τερματισμού, αμέσως αυτό είναι το μοναδικό που μπορείς να σκεφτείς”.
Μπορεί πολλά μικροπροβλήματα να μην του έδωσαν τη δυνατότητα να επιτεθεί όπως θα ήθελε για τη νίκη, ωστόσο ο Tanak φεύγει κερδισμένος αναφορικά με την ευρύτερη μάχη του πρωταθλήματος, τερματίζοντας 2ος, 31.6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον 3o Lappi που έκανε έναν ήσυχο αγώνα, καθώς ούτε απείλησε, αλλά ούτε και απειλήθηκε. Το αποτέλεσμα για τον Φινλανδό ήταν το πρώτο του βάθρο με το i20 N, κάτι που σίγουρα θα τον χαροποίησε μετά και την απώλεια της νίκης στο Μεξικό από εγκατάλειψη.
Πιο πίσω, στην 4η θέση κατάφερε τελικά να βρεθεί ο Rovanpera, ξεπερνώντας τον Ogier σταδιακά, μιας και αμφότεροι είχαν αντιμετωπίσει κλατάρισμα την Παρασκευή που τους έριξε εκτός δεκάδας αρχικά. Και οι δύο, όμως, οδήγησαν με το μαχαίρι στα δόντια και κατάφεραν να αναρριχηθούν όσο ψηλότερα προλάβαιναν.
Για τον Ogier, θα μπορούσε μέχρι και η νίκη να έρθει αυτό το τριήμερο στην Κροατία. Μπορεί να τερμάτισε 1,28 λεπτά πίσω από τον Evans, όμως σε όλο το Rally πήρε αθροιστικά ποινές σχεδόν 2,5 λεπτών, γεγονός που δείχνει πως έστω και μαθηματικά, ο Γάλλος θα μπορούσε να είχε κάνει το 3/3 σε νίκες και να ηγείται κυριαρχικά στο πρωτάθλημα.
Το top 6 έκλεισε με ένα ακόμα Yaris, αυτό του Takamoto Katsuta που βρέθηκε μπροστά από τον Pierre-Louis Loubet στη δική τους μάχη, αν και ο Γάλλος είχε θέμα με το σύστημα διεύθυνσης του Ford Puma του.
Για τον άτυχο Neuville, το μόνο που κατάφερε ήταν να πάρει τους 5 βαθμούς από το bonus της powerstage, στην οποία έγραψε και τον ταχύτερο χρόνο. Επίσης βαθμούς πήραν και οι Rovanpera, Ogier, Katsuta και Lappi αντίστοιχα.
That one was for you, Craig. 🇮🇪
Elfyn and Scott climb to the top step of the podium as the WRC field stand together to remember and pay tribute to Craig with the Irish flag standing proud.#WRC #WRCLive #CroatiaRally #ForCraig pic.twitter.com/weKqfM0csg
— World Rally Championship (@OfficialWRC) April 23, 2023
Με συνολικά 69 βαθμούς, παρά τα προβλήματά του, ο Ogier παραμένει πρωτοπόρος στο πρωτάθλημα, όμως έχει συγκάτοικο τον Evans, με επίσης 69 μετά και τους 25 βαθμούς της νίκης. Σε απόσταση αναπνοής είναι ο Rovanpera που με τους 12 της 4ης θέσης και άλλους 4 από την powerstage έχει πλέον 68 βαθμούς. Στους 65 βρίσκεται ο Tanak μετά και τη 2η του θέση, ενώ ακολουθεί ο Neuville με 58.
Στους Κατασκευαστές, η Toyota πήρε προβάδισμα 34 βαθμών από τη Hyundai, ενώ πιο πίσω εξακολουθεί να βρίσκεται η M-Sport, έχοντας τον Tanak ως κύρια πηγή πολλών βαθμών.
Επόμενος, πλέον, αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally είναι το Rally Πορτογαλίας, 11-14 Μαΐου. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από το πάντα απρόβλεπτο και συναρπαστικό WRC, μόνο στο F1fan.gr
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!