Στην πρώτη θέση της κατάταξης κλείνει την πρώτη μέρα του Rally Κροατίας ο Thierry Neuville, επωφελούμενος των κλαταρισμάτων των Ogier και Rovanpera, οι οποίοι έχασαν πολύ χρόνο. Πρόβλημα και για Tanak που κυνηγά το βάθρο.
Η αλήθεια είναι πως η Hyundai θα ήθελε όσο τίποτα άλλο μια νίκη στην Κροατία. Όχι μόνο για λόγους αγωνιστικούς, δεδομένου ότι ακόμα δεν έχει κατακτήσει τη νίκη κάποιο i20 για το 2023, αλλά και γιατί θα ήταν ένας όμορφος τρόπος να αποδοθεί φόρος τιμής στον εκλιπόντα οδηγό της, Craig Breen.
Let’s do this #ForCraig ❤️ pic.twitter.com/N4YlNqKT0E
— World Rally Championship (@OfficialWRC) April 20, 2023
Και τα πράγματα κύλησαν προς το σενάριο αυτό σήμερα στη χώρα της Αδριατικής. Ευθύς, εξ’ αρχής, ήδη από την 3η ειδική της ημέρας, Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera αποκόμισαν κλατάρισμα από το ίδιο σημείο, κάτι που τους έριξε επί της ουσίας εκτός διεκδίκησης για τη νίκη.
Μέχρι εκείνο το σημείο, Ogier και Neuville είχαν μηδενική διαφορά μεταξύ τους. Ωστόσο, μια λακκούβα στην ειδική Stojdraga – Hartje, έκανε τη διαφορά, παρά το γεγονός πως τα πληρώματα άλλαξαν ταχύτατα το φθαρμένο του ελαστικό.
Επειδή είναι ο Ogier, ωστόσο, δεν παράτησε ποτέ τα πράγματα, ρίχνοντας μέσα στην ημέρα τη διαφορά από τα 1:36 λεπτά στα 1:23.7. Σίγουρα δεν πρόκειται να πέσει αμαχητί.
Μιλώντας μετά το συμβάν του, ο Ogier δήλωσε πως έγινε στην προσπάθειά του να φανεί λογικός την πρώτη ημέρα και να μην πάρει ρίσκα. “Προσπαθούσα να πάω με ασφάλεια, να αποφύγω το κόψιμο στο δρόμο επί της ουσίας”, δήλωσε στο DirtFish ο Γάλλος πολυπρωταθλητής.
“Η συμπίεση του ελαστικού στο οδόστρωμα ήταν σκληρή και έγινε υπό υψηλή ταχύτητα. Είναι δύσκολο να παρατηρήσεις κάτι τέτοιο στις αναγνωριστικές βόλτες που πηγαίνεις με 60 km/h. Τώρα που περνάς από εκεί με 160/170 km/h, το να προσπαθήσεις να μη ρισκάρεις σε φέρνει σε δύσκολη κατάσταση”.
“Συνηθίζαμε να περνάμε από το κόψιμο αυτό, αλλά στις αναγνωριστικές, το συγκεκριμένο κόψιμο ήταν γεμάτο λάσπη. Έτσι, προσπάθησα να μη ρισκάρω, όπως είπα. Προσπάθησα να το αποφύγω, αλλά υπό υψηλή ταχύτητα, η συμπίεση έσπασε τον τροχό”.
Πίσω από τον πρωτοπόρο Neuville, βρίσκεται με το τέλος της ημέρας ο Elfyn Evans. Μπορεί να μην δίνει βαθμούς στην Toyota αυτό το Rally, ωστόσο για τον ίδιο, μια εμφάνιση ανταγωνιστική θα ήταν ό,τι καλύτερο ώστε να βρει τον εαυτό του, δεδομένου ότι στα τελευταία Rally ο Ουαλός δείχνει να βρίσκεται σταθερά ένα κλικ πιο πίσω από τον ανταγωνισμό του. Η διαφορά του με την πρώτη θέση είναι μόλις στα 5,7 δευτερόλεπτα μετά και το τέλος της δράσης της σημερινής ημέρας.
Στην 3η θέση έκλεισε τη μέρα ο Ott Tanak, με τον Εσθονό να παλεύει όλη μέρα με τον Lappi της Hyundai για τη θέση αυτή. Ο οδηγός της M-Sport ταλαιπωρήθηκε στο πρωινό σκέλος της Παρασκευής από προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης, με την ομάδα του να προχωρά σε αλλαγή του συστήματος στη μεσημεριανή διακοπή.
“Παρατηρήσαμε κάτι το οποίο επιδεινωνόταν μέσα στον αγώνα. Ας πούμε όμως πως τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα στις πρώτες δύο ειδικές (όπου υπήρχε άσφαλτος)”.
“Δεν χάναμε υγρά. Έτσι το πρόβλημα ήταν πως υπήρχε ασυνέπεια, πολύ δύσκολο να εντοπίσουμε τί έφταιγε”.
“Επειδή δεν είμαστε 100% σίγουροι για το τί είναι, τα αλλάξαμε όλα. Αντλία, σωληνάκια, πλαίσια.”, δήλωσε ο Richard Millener, επικεφαλής της M-Sport.
“Η ασφαλής επιλογή είναι να τα αλλάξεις όλα επειδή πάντα αυτό το δίλημμα για το εάν είναι ασφαλέστερο να αλλαχτούν όλα τα εξαρτήματα. Εάν κάποιο απ’ αυτά είναι εντάξει, ίσως είναι κάποιο άλλο που προκαλεί το πρόβλημα”.
“Φέρνεις κάποιο νέο πιθανό πρόβλημα; Αυτό επαφίεται στους μηχανικούς και τους οδηγούς. Θεωρώ πως στην κατάσταση που βρισκόμαστε και πώς έχουν πάει τα πράγματα το πρωί, θα αλλάξουμε μάλλον όλο το σύστημα”.
Αυτό και έγινε για τον Εσθονό, ο οποίος δεν απέχει πολύ από την πρωτιά, με τη διαφορά του από τον Neuville να βρίσκεται στα 30 ακριβώς δευτερόλεπτα μετά και την 8η ειδική που κλείνει τη δράση της Παρασκευής.
Πίσω από τον 5ο Ogier βρέθηκαν οι Loubet, Katsuta και Rovanpera, κλείνοντας την Rally1 κατηγορία. Τη βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν οι Rossel και Gryazin από τη WRC2 κατηγορία.
Συνέχεια πλέον αύριο για το Rally Κροατίας, με τη 2η ημέρα να περιλαμβάνει συνολικά 8 ειδικές διαδρομές και το πρώτο αγωνιστικό να παίρνει εκκίνηση στις 08:54 Ώρα Ελλάδος.
Περισσότερες πληροφορίες για τη σημερινή κατάταξη των χρόνων μπορείτε να βρείτε εδώ
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!