Η ομάδα Formula 1 της Mercedes πραγματοποιεί ανακατατάξεις στην ιεραρχική δομή του τεχνικού προσωπικού, με σημαντικότερη την ανταλλαγή ρόλων ανάμεσα στους James Allison και Mike Elliott.
Η αλλαγή αυτή, που αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου συνόλου που κάνει η ομάδα στην προσπάθειά της να επανέλθει στην κορυφή του grid, θα δει τον Allison να επιστρέφει στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή, ενώ ο Elliott θα αναλάβει τη θέση του Chief Technical Officer.
Η αντιστροφή έρχεται 20 μήνες μετά το διορισμό του Allison ως CTO, με τον Elliott να αποφασίζει τελικά ότι τα προσόντα του δεν ήταν προσανατολισμένα προς τη θέση του τεχνικού διευθυντή.
Στον απόηχο του δύσκολου 2022 και της επίσης ανώμαλης αρχής του 2023 λοιπόν, Elliott και Allison συμφώνησαν να επιστρέψουν στα προηγούμενα πόστα τους.
Κατά τον Toto Wolff, η υπόθεση ήταν κατά κύριο λόγο πρωτοβουλία του Elliott.
«Αυτό έγινε σε μεγάλο βαθμό λόγω του Mike Elliott που διαχειρίστηκε τη διαδικασία,» δήλωσε ο επικεφαλής της Mercedes στο motorsport.com.
«Οπότε, έχουμε αντιστρέψει τους ρόλους. Ο Mike προήχθη σε CTO, καθώς έχει ένα ευφυές ενεργοποιημένο επιστημονικό μυαλό. Και ο James Allison έχει επιστρέψει στη θέση του ως τεχνικός διευθυντής, δίνοντας αναφορά στον Mike.»
Ο Allison είχε ενασχόληση τριών ημερών την εβδομάδα στη θητεία του ως CTO, αλλά ο Elliott κατά τα φαινόμενα θα ασχολείται καθημερινά.
Ο Wolff εξήγησε επίσης ότι ο Elliott θεώρησε πως ο Allison ήταν πολύ πιο ταιριαστός για το ρόλο του τεχνικού διευθυντή, όπου οι ευθύνες αφορούν σε μεγάλο βαθμό άμεση επαφή με το μονοθέσιο, και ότι θα ήταν πιο πλεονεκτικό γα τον ίδιο αν επικεντρωνόταν σε ευρύτερες οργανωτικές και τεχνολογικές εξελίξεις που ταιριάζουν περισσότερο στις δικές του δυνατότητες.
«Το συμπέρασμα του Mike, και η αυτοκριτική είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη, ήταν ότι με τον James έχουμε ένα μονομάχο στο πεδίο και ότι οι στρατιώτες θα έπεφταν στη φωτιά για αυτόν και μαζί του,» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Wolff.
«Ο Mike κατέληξε στο ότι ο τρόπος που προσεγγίζει τα πράγματα, τα προσόντα του, χρησιμοποιούνται καλύτερα στην εξέλιξη και προώθηση της οργάνωσης: από τις τεχνικές δυνατότητες στις ανθρώπινες δυνατότητες και στη συναρμολόγηση της δομής που θα φέρει επιτυχίες για πολλά χρόνια,» πρόσθεσε περαιτέρω.
«Έχει να κάνει με τη δημιουργία μιας δομής που θα είναι σταθερά επιτυχής και στη μετάβαση στην επόμενη γενιά.
Βλέπουμε τεράστιες αλλαγές στις τεχνικές εξελίξεις, τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση. Και την ίδια στιγμή, κοιτώντας πως μια σύγχρονη ομάδα Formula θα οργανώνεται και θα δομείται, τι είδους καινοτομίες μπορούν να εισαχθούν.
Ο Mike βλέπει σαφώς τον εαυτό του σε ιδανικό σημείο εκεί και προφανώς είναι ένας πολύ ικανός μηχανικός, με γνώσεις και σεβαστός από όλη την οργάνωση. Θα είναι ο προπονητής και το άλλο μέρος του ζευγαριού εξάσκησης για τα στελέχη.»
Εκτός της αντιστροφής ρόλων για Allison και Elliott, η Mercedes αλλάζει επίσης τα εργασιακά προφίλ των ανώτερων σχεδιαστών της για να προσαρμόσει καλύτερα την ομάδα σε περιβάλλον περιορισμένων εξόδων.
«Ο John Owen ως επικεφαλής σχεδιαστής είχε πολύ διαφορετικό προφίλ υπό το όριο στα έξοδα επειδή, εκτός από το δημιουργικό μέρος του να σχεδιάσεις το μονοθέσιο, είχε ένα βουνό επιπλέον δουλειάς που ερχόταν πακέτο. Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο επικεφαλής σχεδιαστής έγινε διαχειριστής του ορίου εξόδων,» είπε επί του θέματος ο Wolff.
«Οπότε έχουμε μοιράσει το ρόλο. Ο John παραμένει επικεφαλής σχεδιαστής, αλλά έχουμε φέρει τον Giacomo Tortora στη θέση μηχανικού διευθυντή.
Αυτό σημαίνει ότι ο John μπορεί να επικεντρωθεί στις λεπτομέρειες του σχεδιασμού του μονοθεσίου και ο Giacomo θα ασχολείται με τα γραφειακά και τη οργανωτική εξέλιξη.»
Η επιστροφή του Allison στον προηγούμενο ρόλο του δεν αλλάζει κατά τα άλλα κάτι στην κατεύθυνση που ακολουθεί η Mercedes στην εξέλιξη του μονοθεσίου, συμπεριλαμβανομένων τόσο των αναβαθμίσεων που αναμένονται, όσο και της αλλαγής της σχεδιαστικής φιλοσοφίας, κυρίως στο θέμα των sidepods.
«Έχουμε ένα δρόμο τώρα που πιστεύουμε ότι είναι ο σωστός,» έκλεισε ο Wolff.
«Είναι απλά διαφορετικές προσωπικότητες και διαφορετική διαχειριστική δομή.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!