Ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, άφησε έντονα υπονοούμενα ότι είναι πιθανό το ενδεχόμενο αύξησης του κόστους εισόδου για νέες ομάδες.
Η FIA άνοιξε επίσημα αιτήσεις νέων ομάδων τον Φεβρουάριο και η κίνηση συνεχίζεται ακόμα, με τα αποτελέσματα να αναμένονται τον Ιούνιο αφού εξεταστούν όλοι οι υποψήφιοι.
Επί του παρόντος, σε περίπτωση αποδοχής της αίτησης, η νέα ομάδα θα πρέπει να πληρώσει $200 εκατομμύρια, ποσό που επισήμως δίνεται για να καλύψει τα έσοδα που θα χάσουν, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, οι άλλες ομάδες, καθώς η πίτα θα πρέπει να μοιραστεί πλέον στα 11.
Έχει επίσης παρουσιαστεί ως εγγύηση της μακροπρόθεσμης αφοσίωσης των νεοαφιχθέντων στο άθλημα, ενώ κάποιοι έχουν υποστηρίξει ότι το ύψος του ποσού σχετίζεται με την ελάχιστη αξία που είχε μια ομάδα Formula 1 όταν υπεγράφη η τελευταία σύμβαση Concorde το 2021.
Η αξία αυτή ωστόσο έχει αυξηθεί έκτοτε, καθώς το άθλημα, κάνοντας δυναμική επιστροφή από τις ακυρώσεις της πρώτης περιόδου του κορονοϊού και υποβοηθούμενο από την αύξηση της δημοτικότητας που έφερε το επεισοδιακό 2021, το όριο στα έξοδα, το Drive to Survive και άλλοι παράγοντες, βρίσκεται αυτήν τη στιγμή σε πολύ δυνατή θέση.
Το ποσό των $200 εκατομμυρίων δεν αντικατοπτρίζει τη σημερινή πραγματικότητα όσον αφορά στην αξία των ομάδων, οπότε, και σε συνδυασμό με τη γενική αντίθεση που έχουν δείξει μέχρι στιγμής οι διαγωνιζόμενοι στην είσοδο νέου ανταγωνιστή και ειδικά στη σύμπραξη Andretti – Cadillac, αρκετά έχουν ακουστεί για αύξησή του, με αριθμούς έως και $600 εκατομμύρια να έχουν ακουστεί.
Ο Domenicali, ο οποίος έχει κατ’επανάληψιν κάνει δηλώσεις περί της αξίας που οφείλει μια νέα ομάδα να φέρει στο άθλημα, σχολίασε πρόσφατα στο προαναφερθέν πνεύμα ότι οι εποχές έχουν αλλάξει από την υπογραφή της τελευταίας συμφωνίας.
«Η διαδικασία του να αποκτήσουμε άλλη μια ομάδα έχει ξεκινήσει από τη FIA. Στη διοίκησή μας, στο Concorde μας, υπάρχει δυνατότητα για αυτό.
Αλλά την αξιολόγηση θα πρέπει να την κάνουμε μαζί για να δούμε την τεχνική άποψη, την αθλητική άποψη, την οικονομική σταθερότητα και να φτιάξουμε τη μεγαλύτερη εικόνα, αν μια νέα ομάδα θα δώσει αξία στο πρωτάθλημα, στο άθλημα. Και θα υπάρχουν διαφορετικές θέσεις,» δήλωσε, αναμενόμενα δυσοίωνα, ο Domenicali.
«Και επιστρέφω σε ένα σημείο, το αποκαλούμενο αντίτιμο εισόδου ορίστηκε στα $200 εκατομμύρια, μόλις πριν δύο χρόνια. Επειδή τότε κανείς δεν περίμενε ότι η αξία αυτής της επιχείρησης θα ανέβαινε τόσο πολύ.
Σήμερα η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική, αυτό είναι σίγουρο. Και είναι καθήκον μας να εξασφαλίσουμε ότι θα προστατεύσουμε την επιχείρηση με τον καλύτερο τρόπο που μπορούμε και να έχουμε μια συνολική εικόνα.»
Η αίτηση εκ μέρους της συνεργασίας Andretti και Cadillac είναι αυτή που έχει συζητηθεί περισσότερο στο χώρο και που έχει συναντήσει την πιο έντονη αντίθεση, αλλά έχουν ακουστεί και άλλες προτάσεις, όπως αυτή της Panthera Team Asia, και ο Domenicali τόνισε ότι η αξιολόγηση θα γίνει σωστά.
«Σήμερα υπάρχουν τόσοι πολλοί που θέλουν να έρθουν. Υπάρχουν ομάδες που είναι πιο ηχηρές από άλλες στην αίτησή τους, κάποιες από αυτές είναι πολύ πιο σιωπηλές, αλλά πραγματικά εκφράζουν το ενδιαφέρον τους,» ανέφερε ο Ιταλός.
«Όπως πάντα στη ζωή, κάποιος θα πρέπει να κάνει αυτήν την αξιολόγηση. Και είμαστε μέρος αυτής της διαδικασίας και θα κάνουμε το σωστό την κατάλληλη στιγμή κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς.»
Στην άνοδο της αξίας των ομάδων αναφέρθηκε και ο CEO της Liberty Media, Greg Maffei, μιλώντας επίσης για τα $200 εκατομμύρια και φέρνοντας ένα μάλλον ακραίο παράδειγμα για να δείξει τη μετάβαση.
«Πίσω στο θέμα των $200 εκατομμυρίων, η Manor ήταν η ενδέκατη ομάδα,» δήλωσε συγκεκριμένα.
«Και ακριβώς πριν μπούμε στη Formula 1, πτώχευσε στο Ηνωμενο Βασίλειο και πουλήθηκε για μια λίρα. Ο κόσμος έχει αλλάξει δραματικά.»
Τέτοια σχόλια σίγουρα προστίθενται στους φόβους όσων θέλουν να δουν νέα ομάδα στη Formula 1. Τα $200 εκατομμύρια εισόδου ήδη φαίνονταν απαγορευτικά για κάποιους συνδυασμούς και αύξησή τους, πόσω μάλλον τριπλασιασμός τους, θα κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα.
Με τέτοιες προσεγγίσεις, το ενδεχόμενο νέας εισόδου στη Formula 1 εξακολουθεί να φαίνεται εξαιρετικά αβέβαιο.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!