Ο Max Verstappen ισχυρίστηκε πως ο Lewis Hamilton δεν ακολούθησε σωστά τον κώδικα οδηγικής συμπεριφοράς της Formula 1 κατά τη μάχη τους στον πρώτο γύρο του σημερινού Αυστραλιανού GP.
Ο Ολλανδός έκανε κακή εκκίνηση στον σημερινό αγώνα στο Albert Park. Ξεκινώντας από την pole, έχασε δύο θέσεις από τις Mercedes των George Russell και Lewis Hamilton μέχρι το τέλος του 1ου γύρου.
Η προσπέραση του πρώτου έγινε στη Στροφή 1, ωστόσο του Hamilton έγινε στα φρένα της Στροφής 3, με έναν τρόπο που, κατά τον Verstappen, δεν ήταν απολύτως αποδεκτός.
Συγκεκριμένα, παραπονέθηκε στο team radio σχετικά με το συμβάν αυτό, ενώ και μετά το τέλος του αγώνα, δήλωσε πως η ενέργεια του Hamilton να κινηθεί ανοιχτά στα φρένα ώστε να διεκδικήσει τη θέση ήταν εκτός κανονισμών.
“Από την πλευρά μου, απλά προσπάθησα να αποφύγω την επαφή”, δήλωσε ο οδηγός της Red Bull. “Είναι αρκετά ξεκάθαρο από τους κανονισμούς το τί σου επιτρέπεται να κάνεις πλέον από την εξωτερική. Ξεκάθαρα αυτό δεν ακολουθήθηκε, αλλά είμαι εντάξει με αυτό”.
“Αλλά είχαμε καλό ρυθμό. Τους περάσαμε έτσι κι αλλιώς. Αλλά αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας για τους επόμενους αγώνες”.
Στο ξεκίνημα της περσινής σεζόν, η FIA εξέδωσε οδηγίες προς τους οδηγούς, ώστε να είναι οι ίδιοι καλύτερα πληροφορημένοι σχετικά με τις περιστάσεις που θα πρέπει να αφήνουν χώρο στον αντίπαλο σε μάχες.
Οι συγκεκριμένες οδηγίες ανέφεραν σχετικά με τα μονοθέσια που κινούνταν από την εσωτερική (όπως ο Hamilton στη μάχη με τον Verstappen): “Για να μπορεί το μονοθέσιο που δέχεται προσπέραση να υποχρεωθεί να αφήσει επαρκή χώρο για το μονοθέσιο που προσπερνά, το μονοθέσιο που προσπερνά θα πρέπει να έχει σημαντικό μέρος του σώματός του δίπλα από το μονοθέσιο που δέχεται προσπέραση και η κίνηση προσπέρασης θα πρέπει να γίνει με ασφαλή και ελεγχόμενο τρόπο, επιτρέποντας στο μονοθέσιο να παραμένει εντελώς εντός των ορίων της πίστας”.
“Υπό τη φράση “σημαντικό μέρος” για την προσπέραση από την εσωτερική μιας στροφής, εντός των διάφορων παραγόντων που θα εξεταστούν από τους αγωνοδίκες όταν εκτελούν τα καθήκοντά τους, θα ενταχθεί και το εάν τα εμπρός ελαστικά του μονοθεσίου που προσπερνά είναι δίπλα στα αντίστοιχα του άλλου μονοθεσίου μέχρι και το apex της στροφής”.
Ο Verstappen δήλωσε πως σκόπιμα άφησε αρκετό χώρο, επειδή δεν έβλεπε κέρδη στο να επιχειρήσει να πιέσει μια επαφή και να πάρει αχρείαστα ρίσκα.
“Είχαμε πολύ κακή εκκίνηση και στον πρώτο γύρο ήμουν προσεκτικός επειδή είχα πολλά να χάσω και αυτοί είχαν πολλά να κερδίσουν”, πρόσθεσε ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
The WINNER of our 350th #F1 race 🇳🇱 pic.twitter.com/qyMJ6VarX2
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 2, 2023
Παρά το γεγονός πως η κακή εκκίνηση δεν περιόρισε τον αγώνα του Ολλανδού, ο οποίος αξιοποίησε στο μέγιστο τη δυναμική του μονοθεσίου του ώστε γρήγορα να επανακαταλάβει τις θέσεις που έχασε, το μεγαλύτερό του πρόβλημα αποτέλεσε το πώς θα διαχειριστεί το “χάος” που προκάλεσε η FIA με τις κόκκινες σημαίες.
“Θεωρώ πως ο ρυθμός του μονοθεσίου ήταν αρκετά γρήγορος, μπορούσε να φανεί ευθύς εξ’ αρχής”, σχολίασε ο Verstappen.
“Αλλά με τις κόκκινες αυτές σημαίες, δεν ξέρω, η πρώτη ίσως είναι σωστή, αλλά θεωρώ πως η δεύτερη δεν είναι και ιδιαίτερα κατανοητή. Ήταν ένα κάπως χάος λοιπόν”.
“Ναι όμως, επιβιώσαμε απ’ όλα. Είχαμε καλό ρυθμό και σήμερα και κερδίσαμε, το οποίο και σαφώς είναι το πιο σημαντικό”.
Η μοναδική στιγμή που ο Verstappen ανησύχησε ήταν προς το τέλος του αγώνα. Όντας πάνω από 10 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Hamilton, ο Ολλανδός βγήκε στο γρασίδι στα φρένα της προτελευταίας στροφής, έχοντας κλειδώσει τον εμπρός αριστερά τροχό του, σε προσπάθεια για έναν γρήγορο γύρο, για να πάρει τον βαθμό του ταχύτερου γύρου.
“Δεν ήθελα να προκαλέσω ζημιά στο ελαστικό, έτσι βγήκα για λίγο εκτός. Είχαμε όμως καλή διαφορά από τους πίσω”.
“Είναι ωραία η νίκη εδώ (στο Albert Park), είναι η πρώτη μου νίκη εδώ επίσης. Είχε καιρό και η ομάδα να κερδίσει εδώ επίσης”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!