Αλλαγές από την FIA στα πλαίσια του grid εκκίνησης από το GP της Αυστραλίας, μετά τα συμβάντα των Ocon, Alonso, αλλά και τα παράπονα των ομάδων.
Ο Ocon και ο Alonso δέχθηκαν ποινές στους αγώνες του Μπαχρέιν και της Τζέντα που άνοιξαν την σεζόν του 2023 αφού κατά την εκκίνηση παρατάχθηκαν εκτός των πλαισίων τους σε σύγκριση με τους αντιπάλους τους.
Και στα δύο περιστατικά, ο Ocon και ο Alonso είχαν τοποθετήσει τους τροχούς τους πάνω από τις λευκές γραμμές στην άκρη των πλαισίων του grid – αλλά παρέμειναν πίσω από την κίτρινη γραμμή που υποδηλώνει πόσο μπροστά μπορεί να ξεκινήσει ένα αυτοκίνητο – και ως αποτέλεσμα τους επιβλήθηκαν ποινές πέντε δευτερολέπτων, καθώς θεωρήθηκε πως ήταν εκτός θέσης.
Από τον αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου στη Μελβούρνη, τα πλαίσια εκκίνησης έγιναν 20 εκατοστά πιο φαρδιά σε σύγκριση με τον τελευταίο γύρο στη Τζέντα στα 2,7 μέτρα – με το προηγούμενο πλάτος 2,5 μέτρων στην πραγματικότητα να είναι 20 εκατοστά πιο φαρδύ από τα πλαίσια πλάτους 2,3 μέτρων που χρησιμοποιήθηκαν το 2022.
Η FIA πρόκειται επίσης να δοκιμάσει μια νέα κεντρική σήμανση «κατευθυντήριας γραμμής» – στο κέντρο ορισμένων από τα κουτιά του πλέγματος στην ευθεία εκκίνησης του Alber Park – ως βοήθημα για όσους θα κάνουν προσομοίωση εκκίνησης στις δοκιμές της Παρασκευής. Αν κριθεί απαραίτητο το μέτρο αυτό θα υιοθετηθεί για όλο το τριήμερο.
Φαίνεται πως η FIA πήρε αυτή την απόφαση, αναγνωρίζοντας τη δυσκολία των οδηγών να διακρίνουν με ευκολία τα όρια των πλαισίων, κυρίως λόγω του φάρδους που έχουν τα σύγχρονα αμαξώματα πλέον.
Η ορατότητα ήταν ένα σημαντικό σημείο συζήτησης μεταξύ των οδηγών, δεδομένης της κίνησης για μαζική αλλαγή των κανόνων του σασί για το 2022, καθώς και του συστήματος προστασίας του πιλοτηρίου Halo που υπάρχει από το 2018.
Ωστόσο, μετά τις περιπτώσεις των Ocon και Alonso στους δύο πρώτους γύρους της σεζόν του 2023, το κυβερνών όργανο – αφού συζήτησε το θέμα με τις ομάδες – συμφώνησε να κάνει τα πλαίσια του grid της F1 ακόμα πιο φαρδιά για το άμεσο μέλλον.
Σε ξεχωριστά περιστατικά μετά τις ποινές τους, τόσο ο Ocon όσο και ο Alonso τιμωρήθηκαν επιπλέον επειδή οι μηχανικοί τους δούλευαν στα αυτοκίνητά τους πριν εκτίσουν τις αρχικές τους τιμωρίες στο Μπαχρέιν και στη Τζέντα.
Αλλά στην περίπτωση του Alonso, η πρόσθετη ποινή των 10s ακυρώθηκε αφού η ομάδα της Aston Martin υποστήριξε επιτυχώς ότι ο εν λόγω κανόνας δεν ήταν αρκετά σαφής σε σχέση με τη χρήση γρύλλων στα εν λόγω pitstops.
Μιλώντας μετά το γεγονός της Τζέντα, ο Alonso ανέλαβε την ευθύνη για την παράβαση του grid spot, λέγοντας: «Ήταν λάθος μου».
«Πρέπει να δώσω μεγαλύτερη προσοχή σε αυτό», πρόσθεσε. «Είναι λίγο περίεργο που σε δύο αγώνες, δύο αυτοκίνητα, ο Esteban και εγώ, είχαμε το ίδιο πρόβλημα.»
«Ίσως να είναι το μέγεθος ή το αμάξωμα ή το Halo, ό,τι κι αν αλληλεπιδρά με την ορατότητα μας στο πώς τοποθετούμε το αυτοκίνητο. Αλλά ούτως ή άλλως, αυτό ήταν λάθος μου.»
Ο διευθυντής της Ένωσης Οδηγών Grand Prix, George Russell, είπε ότι οι ποινές που επιβλήθηκαν στους ομόλογους του για τη θέση τους στο grid ήταν πολύ αυστηρές.
«Καταλαβαίνω γιατί υπάρχουν αυτοί οι κανόνες, πρέπει να τηρούμε τις οδηγίες, αλλά πρέπει να δείξουμε και λίγη κοινή λογική», δήλωσε ο πιλότος της Mercedes στη Τζέντα.
«Εν τέλει νομίζω ότι ο Alonso ήταν λίγο προς τα αριστερά, σωστά; Δεν κέρδισε τίποτα από αυτό, ίσως η ποινή των πέντε δευτερολέπτων να ήταν υπερβολική.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!