Ο πρόεδρος της Αυτοκινητιστικής Λέσχης της Ιταλίας, Angelo Sticchi Damiani, δήλωσε ότι η πίστα της Monza έχει ανάγκη υποστήριξης, καθώς υπάρχουν φόβοι ότι θα χάσει τη θέση της στο ημερολόγιο της Formula 1 εν μέσω διαρκώς αυξανόμενου ανταγωνισμού.
Η ιστορία του Grand Prix Ιταλίας στη Monza πάει πολύ πιο πίσω από το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 το 1950, καθιστώντας την πίστα, την αποκαλούμενη και «Ναό της Ταχύτητας», μια από τις πλέον εμβληματικές όχι μόνο του αθλήματος αλλά και του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα.
Οικοδεσπότης του Grand Prix Ιταλίας κάθε χρόνο από το 1950, με εξαίρεση το 1980 που η διοργάνωση μεταφέρθηκε στην Imola, η Monza θα φιλοξενήσει και φέτος τον αγώνα, που θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο και θα αποτελέσει τον 15ο της σεζόν. Προς το παρόν, το συμβόλαιο της πίστας με τη Formula 1 διαρκεί ως το 2025.
Το μέλλον μετά από τη λήξη του συμβολαίου είναι αβέβαιο ωστόσο, με τη Monza να απειλείται από το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον και τα αιτήματα άλλων χωρών και σιρκουί για εισαγωγή στο ημερολόγιο.
Για να ανταγωνιστεί παλιές, νυν και νέες προτάσεις, ο Damiani υποστηρίζει ότι η Monza πρέπει να εξελιχθεί, και σχετικές κινήσεις έχουν μάλιστα ήδη ξεκινήσει. Αλλά κάτι τέτοιο φυσικά κοστίζει και η πίστα έχει κατά τα φαινόμενα ανάγκη ενίσχυσης.
«Η πίστα της Monza πρέπει να εξελιχθεί, να αλλάξει, να ακολουθήσει τα ρεύματα της εποχής. Αλλά σε αυτό δεν μπορούμε να μείνουμε μόνοι μας,» ανέφερε ο πρόεδρος, σύμφωνα με τη La Gazzetta dello Sport.
«Λένε ότι η Ευρώπη έχει πάρα πολλά Grand Prix και υπάρχουν αιτήσεις από την Αμερική, την Ασία και τώρα και την Αφρική. Επενδύσαμε 44 εκατομμύρια δολάρια και την προηγούμενη χρονιά, που πήγε πολύ καλά, χάσαμε χρήματα, επειδή το Autodromo έχει πολύ υψηλό κόστος λειτουργίας, ανεξάρτητα από το Grand Prix. Τώρα το budget μας έχει αρχίσει να έχει προβλήματα και δεν μπορούμε να μείνουμε μόνοι μας απέναντι σε αυτήν την πρόκληση,» δήλωσε συγκεκριμένα για την κατάσταση.
«Εν τω μεταξύ, πρέπει να επικεντρωθούμε στις πρώτες εργασίες που είναι προγραμματισμένες για τους επόμενους μήνες. Τέσσερα εγχειρήματα, δύο από τα οποία είναι απαραίτητα, στην άσφαλτο και τις υπόγειες διαβάσεις.
Το έργο για τη νέα ασφαλτόστρωση της επιφάνειας της πίστας έχει ήδη ανατεθεί και σύντομα θα έχουμε το τελικό εγχείρημα των υπογείων διαβάσεων, οι οποίες είναι απαραίτητες και αναντικατάστατες επειδή στη ροή του κοινού δεν μπορούμε να έχουμε συγχρωτισμό πεζών και αυτοκινήτων. Περιμένουμε μια γρήγορη έγκριση ώστε να προχωρήσουμε,» συνέχισε ο Damiani για τα έργα στην πίστα.
Είναι άγνωστο αν τα έργα αυτά θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν πριν το φετινό Grand Prix.
«Όταν οι εργασίες ανατεθούν στην εταιρεία τότε θα μιλήσουμε για το χρονοδιάγραμμα και σε εκείνο το σημείο θα είναι εύκολο να καταλάβουμε αν είναι δυνατό να γίνουν πριν ή αμέσως μετά το Grand Prix,» ήταν τα λόγια του Ιταλού επί του θέματος, κατά την Corriere dello Sport.
«Αλλά αυτό που πρέπει να δείξουμε στον Stefano Domenicali και τη Formula 1 είναι ότι προχωρούμε με σοβαρότητα και σταθερότητα. Κάναμε αυτά που έπρεπε να κάνουμε, τώρα τα υπόλοιπα είναι εξ’ολοκλήρου διαδικαστικά.»
Η Ιταλία είναι η μόνη άλλη χώρα μαζί με τις ΗΠΑ που έχει και δεύτερο αγώνα στο φετινό αγωνιστικό ημερολόγιο (οι ΗΠΑ έχουν τρεις), με τη Formula 1 να επισκέπτεται, πέραν της Monza, και την Imola για το Grand Prix της Emilia-Romagna, που θα διεξαχθεί στις 21 Μαΐου.
Η Imola έχει επίσης συμβόλαιο μέχρι το 2025, και η λήξη του μαζί με αυτό της Monza είναι πολύ πιθανό να δει τη μία από τις δύο πίστες εκτός Formula 1, καθώς θα είναι δύσκολο να δικαιολογηθούν δύο αγώνες στην ίδια χώρα όταν υπάρχει τόση ζήτηση… εκτός βέβαια αν αυτή η χώρα είναι οι ΗΠΑ.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!