Την πέμπτη του νίκη στη Formula 1 σημείωσε ο Sergio Perez σε άλλη μία επίδειξη δύναμης από τη Red Bull, με τον Fernando Alonso να επαναλαμβάνει την καλή του εμφάνιση από την πρεμιέρα αλλά να μένει τελικά εκτός βάθρου λόγω ποινής της τελευταίας στιγμής.
Ο Alonso εκτοξεύθηκε από την ακάθαρτη γραμμή στην πρωτοπορία με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, μην αφήνοντας κανένα περιθώριο στον Perez, αλλά επιτόπου ξεκίνησε έρευνα για λάθος τοποθέτηση του μονοθεσίου του Ισπανού στην εκκίνηση, που του επέφερε ποινή πέντε δευτερολέπτων. Καλή ήταν η εκκίνηση και του Lance Stroll, που βρέθηκε μπροστά από τον Carlos Sainz, ενώ πιο πίσω δυνατά έφυγαν οι Charles Leclerc και Max Verstappen, εκμεταλλευόμενοι την ανωτερότητα των μονοθεσίων τους.
Καταστροφικός ήταν ο πρώτος γύρος για τον Oscar Piastri. Με ζημιά στην εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου του του ύστερα από επαφή με τον Pierre Gasly, ο Αυστραλός βρέθηκε στα pits και από εκεί στην τελευταία θέση, βάζοντας παράλληλα τη σκληρή γόμα. Θραύσματα της σύγκρουσης χτύπησαν και τη δεύτερη McLaren του Lando Norris, στέλνοντάς την επίσης για υποχρεωτική επισκευή και αλλαγή στο δεύτερο γύρο και ξεκινώντας άσχημα έναν αγώνα που έμελλε να αποδειχθεί ξανά πολύ κακός για τη McLaren.
Ο Alonso αναμενόμενα δεν έμεινε μπροστά για πολύ, με τον Perez να προσπερνά με χρήση DRS λίγο αφότου το σύστημα ενεργοποιήθηκε, αν και στην πορεία μπλόκαρε τον εμπρός αριστερό τροχό του . Πιο πίσω, το πρώτο stint πέρασε στη διαδικασία ανάκαμψης των Leclerc και Verstappen, που ξεκίνησαν την άνοδό τους στην κατάταξη.
Η άνοδος αυτή έφερε και μια ασπρόμαυρη σημαία στον Lewis Hamilton για αλλαγή πορείας στην ευθεία κατά την άμυνά του απέναντι στον Leclerc. Μονεγάσκος και Ολλανδός δεν είχαν κατά τα άλλα κάποιο πρόβλημα στην επέλασή τους, έχοντας ανέβει στην έβδομη και ένατη θέση αντίστοιχα μέχρι το δέκατο γύρο.
Τα pit stop ξεκίνησαν νωρίς οι δύο Alfa Romeo, μπαίνοντας κάπου εκεί για σκληρά ελαστικά, πριν η πλειοψηφία ξεκινήσει να εισέρχεται στον 14ο γύρο, με τον Stroll και τις Haas να κάνουν την αρχή, επίσης στρεφόμενοι στη σκληρή γόμα. Ο Sainz ακολούθησε, με τη Ferrari να καταφέρνει να τον βγάλει μπροστά από τον Καναδό της Aston Martin, κάτι που επαναλήφθηκε και με τον Leclerc.
Δυστυχώς για τον Stroll, είχε σύντομα πολύ σοβαρότερα προβλήματα, καθώς από το pit wall ήρθε εντολή για εγκατάλειψη. Το πράσινο μονοθέσιο σταμάτησε κοντά σε έξοδο διαφυγής, αλλά όχι σε σημείο που να εμποδίσει το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Κερδισμένοι αυτού οι πρωτοπόροι Perez και Alonso, οι δύο Mercedes και ο Verstappen, που πραγματοποίησαν την αλλαγή ελαστικών τους με ευνοϊκές συνθήκες, ειδικά στην περίπτωση του Alonso που εξέτισε χωρίς συνέπειες την ποινή του, τουλάχιστον φαινομενικά.
Η έξοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας βρήκε τους Perez, Alonso και Russell ακόμα στις τρεις πρώτες θέσεις, τις οποίες διατήρησαν στην επανεκκίνηση, με τους Verstappen, Sainz, Hamilton και Leclerc να ακολουθούν, όλοι με σκληρά ελαστικά πλην του Βρετανού επτάκις πρωταθλητή.
Αυτός ήταν και ο πρώτος που έκανε κίνηση μπροστά, εκμεταλλευόμενος τα μεσαία ελαστικά και την ολιγωρία του Sainz για να ανέβει πέμπτος. Λίγο μετά ένα άνετο προσπέρασμα είχε ο Verstappen, ενώ ο Perez άρχισε να ξεμακραίνει με ταχύτερο γύρο. Ο Verstappen πέρασε με συνοπτικές διαδικασίες και το εμπόδιο του Alonso, με τις Red Bull να βρίσκονται στο 1-2 στον 25ο γύρο, με διαφορά γύρω στα πεντέμισι δευτερόλεπτα. Ο Alonso αρκέστηκε στην τρίτη θέση, μένοντας σε απόσταση ασφαλείας από τον Russell, ο οποίος είχε να απορροφήσει την πίεση του Hamilton.
Οι κάμερες πέρασαν στον εμφύλιο των Mercedes, με τον Hamilton να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα των ελαστικών του για να περάσει μπροστά, αλλά να μην το καταφέρνει τελικά.Στις πιο πίσω θέσεις, εγκατάλειψη είχε ο Alexander Albon λόγω προβλήματος στα φρένα, με τη Williams τελικά να αποσύρεται στο γκαράζ ύστερα από ένα απογοητευτικό σαββατοκύριακο, εντελώς αντίθετο από το ελπιδοφόρο Μπαχρέιν.
Με την πρώτη δεκάδα να μένει σχετικά σταθερή στις διαφορές της, εξαιρουμένης μιας πολύ αργής προόδου του Verstappen εναντίον του Perez και τη σταδιακή απομάκρυνση των δύο Red Bull, η δράση μεταφέρθηκε πίσω για λίγο, στους Nico Hulkenberg και Logan Sargeant, με τον Zhou Guanyu από κοντά, και στους Yuki Tsunoda και Kevin Magnussen, με τους τελευταίους να μάχονται για το βαθμό της δέκατης θέσης. Ο Magnussen τελικά προσπέρασε, ο Sargeant όμως βρέθηκε σύντομα ο ίδιος κατηγορούμενος, χάνοντας θέσεις από τον Zhou και από τον Nyck De Vries και έχοντας μετά να αντιμετωπίσει τις McLaren.
Perez και Verstappen διατήρησαν τη διαφορά τους μπροστά, με την ομάδα να επιλέγει να μην επέμβει υπέρ του Ολλανδού. Σε ολόκληρη την πίστα επήλθε ειρήνη για το τέλος, με τους μόνους που πραγματικά πίεζαν να είναι οι Alonso και Russell, λόγω υποψίας ότι η εξέτιση της ποινής του Ισπανού υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας δε θα μετρούσε, ο Piastri, που τελικά προσπέρασε τον Sargeant, και ο Verstappen, που πήρε τον ταχύτερο γύρο από τον ομόσταβλό του και την ψήφο του Driver of the Day, διατηρώντας και τα πρωτεία στη βαθμολογία.
Το βάθρο της Σαουδικής Αραβίας λοιπόν είχε τους ίδιους οδηγούς, με τις Red Bull να αλλάζουν σειρά και έναν περιχαρή Alonso να ακολουθεί. Στην τέταρτη και πέμπτη θέση ολοκλήρωσαν οι Russell και Hamilton, ακολουθούμενοι από τις Ferrari του Sainz και του καθόλου ευχαριστημένου Leclerc και τις Alpine των Ocon και Gasly, με τον Magnussen να δίνει τον τελευταίο βαθμό στη Haas. Η χαρά του Alonso σίγουρα μειώθηκε πάντως όταν, μετά την απονομή, έλαβε νέα ποινή δέκα δευτερολέπτων για λανθασμένη εξέτιση της πρώτης ποινής του (κατά τα φαινόμενα μηχανικός άγγιξε το μονοθέσιο πριν παρέλθουν πέντε δευτερόλεπτα), δίνοντας κατόπιν εορτής το βάθρο στον Russell.
Επόμενη στάση η Αυστραλία σε δύο εβδομάδες. Και για όσους έχουν ήδη απηυδήσει με την κάλυψη του ΑΝΤ1 και τον απαράδεκτο όγκο διαφημίσεων και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν, προτείνω F1TV, συμφέρει παραπάνω από τον ΑΝΤ1+ αν είστε εντάξει με τα Αγγλικά. Μήπως και δούμε τον αγώνα δηλαδή.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!