Ο Toto Wolff επεσήμανε μια μικρή διαφορά στην πίστα του Jeddah Corniche Circuit που ελπίζει ότι θα βοηθήσει τη Mercedes στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας της Formula 1.
Οι Mercedes έμειναν πολύ πίσω στο Μπαχρέιν, τερματίζοντας πάνω από 50 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή του αγώνα Max Verstappen, καθώς παραδέχτηκαν ότι έχουν κάνει λάθος με τον σχεδιασμό του W14.
Αναμένεται ένα πακέτο αναβάθμισης για την Imola που η ομάδα ελπίζει ότι μπορεί να μειώσει τη χασούρα της, αλλά ο Wolff τόνισε πώς θα μπορούσε να βοηθήσει μια μικρή διαφορά στις απαιτήσεις της πίστας δρόμου στη Τζέντα, η οποία έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από την πίστα του Sakhir στο Μπαχρέιν.
Η επιφάνεια της πίστας του Μπαχρέιν είναι πολύ τραχιά, καθώς η επιφάνεια δεν έχει ανανεωθεί από τότε που στρώθηκε για πρώτη φορά η άσφαλτος όταν κατασκευάστηκε η πίστα πριν από τον εναρκτήριο αγώνα του 2004.
Ως αποτέλεσμα, είναι πολύ επίπονη για τα ελαστικά και οι βαριές ζώνες φρεναρίσματος και επιτάχυνσης την καθιστούν μια “rear-limited” πίστα.
Οι “rear-limited” πίστες είναι συνήθως αυτές με αργές στροφές, συνήθως 90 μοιρών που απαιτούν από τον οδηγό να φρενάρει δυνατά και στη συνέχεια να επιταχύνει αντίστοιχα δυνατά στην έξοδο της στροφής. Τα μονοθέσια της F1 είναι με κίνηση στους πίσω τροχούς, επομένως το απαιτητικό φρενάρισμα και η έντονη επιτάχυνση θα έχουν ως αποτέλεσμα τα πίσω ελαστικά να υφίστανται μεγαλύτερη φθορά από τα μπροστινά, ειδικά εάν το αυτοκίνητο έχει επίσης σπινάρισμα των τροχών.
Αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή είναι ελαφρώς πιο σκληρή στα πίσω ελαστικά με αποτέλεσμα αυξημένη φθορά και υποβάθμιση των ελαστικών.
Εκτός από το Μπαχρέιν, οι πίστες “rear-limited” περιλαμβάνουν γενικά το Μόντρεαλ, το Μονακό και το Hungaroring.
Αντίθετα, η πίστα Jeddah Corniche της Σαουδικής Αραβίας είναι ομαλή και γρήγορη πίστα, αν και διαθέτει δύο ζώνες δύσκολου φρεναρίσματος στην πρώτη και την τελευταία στροφή.
Ως αποτέλεσμα των γρήγορων, σαρωτικών στροφών, είναι γνωστό ως ένα σιρκουί “front-limited”. Μια μεγάλη, γρήγορη στροφή ασκεί μεγάλη πίεση στα μπροστινά ελαστικά, καθώς οι πλευρικές δυνάμεις και η συνεχόμενη στροφή του τιμονιού τα σκίζουν κυριολεκτικά, κι έτσι τα μπροστινά ελαστικά φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω, περιορίζοντας έτσι τον αριθμό των γύρων που μπορούν να αντέξουν.
Ιστορικά, η Mercedes προτιμούσε τις “front-limited” πίστες, με τις Spa, Suzuka και Silverstone να τείνουν να ταξινομούνται ως τέτοιες.
Και ενώ ο Wolff δεν περιμένει «θαύματα», ελπίζει σε μια καλύτερη εμφάνιση στη Σαουδική Αραβία.
«Η τελευταία φορά που ονειρεύτηκα θαύματα ήταν πολύ καιρό πριν», εξήγησε στα μέσα ενημέρωσης.
«Αυτή η πίστα του Sakhir είναι πολύ rear-limited, έχει πολύ τραχιά άσφαλτο και αυτό είναι ίσως το πιο αδύναμο σημείο στο μονοθέσιό μας. Αν το δεις από αυτή την οπτική γωνία, ίσως βελτιωθεί στη Σαουδική Αραβία η κατάσταση. Σίγουρα πιστεύω ότι όταν πρόκειται για front-limited πίστα θα έχουμε πολύ καλύτερο ρυθμό».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!