Ο George Russell υποστήριξε τον επικεφαλής της ομάδας του, Toto Wolff, στο κάλεσμα του Αυστριακού για άμεση αλλαγή στη σχεδιαστική φιλοσοφία του μονοθεσίου, σχολιάζοντας πως είναι ήδη έτοιμος να θυσιαστεί μέρος του 2023 για ένα πιο ανταγωνιστικό μέλλον.
Στη Mercedes ήλπιζαν να έχουν πετύχει υψηλά επίπεδα βελτίωσης με τη W14, ένα μονοθέσιο που είχε θέσει υπό έλεγχο το πρόβλημα του porpoising που έπληττε τον προκάτοχό του. Στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν όμως, στο Bahrain, επιβεβαιώθηκε πως η Red Bull βρίσκεται πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Με την Aston Martin, παράλληλα, να αποδεικνύεται ταχύτερη από τη Mercedes, έχοντας προχωρήσει σε μια, κατά τα φαινόμενα, πιστή αντιγραφή της RB18, πολλά ερωτηματικά υπήρξαν στο Brackley σχετικά με το κατά πόσο η παρούσα σχεδιαστική φιλοσοφία προσφέρει εύφορο έδαφος για κέρδη σε επίδοση.
Το βράδυ του Σαββάτου, μετά τις κατατακτήριες στο Sakhir, ο Toto Wolff παραδέχτηκε πως το πακέτο της W14 “δεν πρόκειται εν τέλει να είναι ανταγωνιστικό”, δείχνοντας τον δρόμο της αλλαγής για τον σχεδιασμό του μονοθεσίου της γερμανικής ομάδας.
Αν και μια τέτοια αλλαγή προφανώς και δεν μπορεί να έρθει αμέσως, απαιτώντας χρόνο και πόρους ώστε να υλοποιηθεί με τον σωστό τρόπο, ο Russell δήλωσε πως θα ήθελε να δεχτεί το πλήγμα των χειρότερων αποτελεσμάτων μέσα στο 2023, υπό την προσδοκία περισσότερων κερδών στο μέλλον, με ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο.
“Τρέχουμε για να κερδίζουμε”, σχολίασε ο Βρετανός μετά και την 7η θέση του στο Bahrain την Κυριακή, έχοντα τερματίσει πίσω και από τις δύο Aston Martin.
“Προφανώς και θέλουμε να βελτιστοποιούμε το κάθε αποτέλεσμα, αλλά εάν μου δοθεί η επιλογή ανάμεσα στο να παλεύω, έχοντας κάποιες πιθανότητες να κερδίσω και το να βελτιώνομαι αργά χωρίς να μου δίνεται η ευκαιρία για νίκες, τότε προφανώς και θα διαλέξω το πρώτο”.
“Έτσι, εάν θέλουμε να θυσιάσουμε κάποιους αγώνες ή μέρος της σεζόν ώστε να έχουμε την ευκαιρία να φτάσουμε στο σημείο που θα έχουμε ένα μονοθέσιο ικανό να μάχεται, είτε πρόκειται για το δεύτερο μισό της σεζόν είτε κοιτώντας προς το μέλλον, τότε ίσως πρέπει να το κάνουμε έτσι, επειδή είναι ξεκάθαρο πως ήδη απέχουμε από την κορυφή αρκετά”.
“Κανείς δεν θυμάται αυτόν που τελείωσε δεύτερος ή τρίτος. Η δεύτερη θέση δεν είναι αρκετά καλή. Και εάν χρειαστεί να κάνουμε ριζικές αλλαγές ώστε να μας δοθεί η ευκαιρία στο δεύτερο μισό της σεζόν, όποτε έρθει αυτή, τότε αυτό και θα κάνουμε”.
Ο Russell παραδέχτηκε πως η πορεία της W14 ήταν ένα “μεγάλο χτύπημα” για την ομάδα, η οποία ήλπιζε πως οι αλλαγές στο πάτωμα, με την ανύψωση των 15 mm, θα έδιναν μια ευκαιρία ώστε να λάμψουν οι αρετές της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της ομάδας.
“Δεν πρόκειται να κρυφτούμε, φυσικά, ήταν μεγάλο χτύπημα για όλους μας”, συνέχισε ο Russell.
“Απέχουμε πολύ απ’ το επιθυμητό σημείο. Το μόνο θετικό, πιστεύω που μπορούμε να πάρουμε απ’ ό,τι γίνεται τώρα είναι πως το μονοθέσιο δεν έχει κάποιο θεμελιώδες πρόβλημα, πέραν του ότι του λείπει αρκετή κάθετη δύναμη”.
“Όσο χαζό κι αν ακούγεται αυτό, πρόκειται μάλλον για το πιο εύκολο πρόβλημα προς επίλυση, εάν το συγκρίνουμε με την ίδια χρονική στιγμή πέρυσι. Πήγαμε από ένα μονοθέσιο που αναπηδούσε παντού, σε ένα μονοθέσιο που μάλλον αναπηδά το λιγότερο απ’ όλα”.
“Ίσως με τις αλλαγές κανονισμών να κινηθήκαμε πιο συντηρητικά στο κομμάτι αυτό και ίσως θα πρέπει να κάνουμε κάποια βήματα προς τα πίσω ώστε να βρούμε εύκολα λίγη κάθετη δύναμη”.
Classy. 🤝 @LewisHamilton
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 7, 2023
Ωστόσο, ο Russell δεν πιστεύει πως η εγκατάλειψη του zero-pod για χάρη της φιλοσοφίας της Red Bull δεν πρόκειται να λύσει όλα τα προβλήματα της ομάδας, μιας και το μεγαλύτερο σκέλος στην επίδοση, υπό τη νέα γενιά μονοθεσίων, είναι η περιοχή του πατώματος.
“Ο λόγος που εξακολουθούμε να έχουμε το πολύ μικρό sidepod είναι επειδή εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως είναι το καλύτερο που μπορεί να γίνει και, για να είμαστε ειλικρινείς, εξακολουθώ να πιστεύω πως δεν πρόκειται να αλλάξει η απόδοσή μας, εάν την επόμενη εβδομάδα έρθουμε με ένα sidepod τύπου Red Bull”, υπογράμμισε ο Βρετανός.
“Δεν πιστεύω πως κάτι τέτοιο θα μας δώσει ξαφνικά ένα δευτερόλεπτο. Θεωρώ πως η μαγεία που γίνεται στο πάτωμα και τα μέρη του μονοθεσίου που δεν μπορούμε να δούμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!