Ο Andrea Stella, επικεφαλής της McLaren, αποκάλυψε τους λόγους που περιόρισαν τον αγώνα τόσο του Lando Norris όσο και του Oscar Piastri στο Grand Prix του Bahrain.
Ο φέρελπις Piastri έγινε ο πρώτος οδηγός που εγκαταλείπει για το 2023, όταν τον έθεσε εκτός μάχης ένα ηλεκτρολογικό ζήτημα, το οποίο δεν κατάφερε να διορθώσει η αλλαγή τιμονιού κατά το pitstop του Αυστραλού οδηγού.
Μένοντας με τη μαλακή γόμα περισσότερο από τους αντιπάλους του, ο Piastri είχε ανέβει στη 12η θέση, μπαίνοντας για αλλαγή ελαστικών στον 12ο γύρο. Ωστόσο, η αλλαγή τιμονιού δεν έλυσε το ζήτημα, αναγκάζοντάς τον σε πρόωρη αποχώρηση.
Ο Stella αποκάλυψε πως η αλλαγή τιμονιού δεν έλυσε το ηλεκτρολογικό πρόβλημα καθώς αργότερα εντοπίστηκε πως αυτό βρισκόταν σε άλλο σημείο της κολώνας του συστήματος διεύθυνσης.
“Η ηλεκτρονική ζημιά βρισκόταν πιο κάτω στην κολώνα διεύθυνσης. Έτσι, το τιμόνι δεν ήταν το πρόβλημα. Πιθανότατα το πρόβλημα αφορούσε την ανάκτηση ενέργειας. Το διερευνούμε. Δεν μπορούσε να επιδιορθωθεί σε σύντομο χρόνο”.
Όσον αφορά τον άλλο οδηγό της ομάδας, Lando Norris, ο Βρετανός τελείωσε τον αγώνα με 6 pitstop, με την αιτία να είναι η διαρροή που είχε η MCL60 του στο πνευματικό σύστημα της μονάδας ισχύος. Χάνοντας, λοιπόν, πίεση, ο Norris έκανε τακτά pitstop ώστε να αναπληρωθεί ο πεπιεσμένος αέρας.
Ο οδηγός της McLaren πιστεύει πως το πρόβλημά του ξεκίνησε ήδη από τον πρώτο γύρο, εκτιμώντας πως επιβαρύνθηκε κυρίως το σύστημα αλλαγής σχέσεων και όχι τόσο η απώλεια ισχύος.
Δεδομένου του περιορισμένου χρόνου για χειμερινές δοκιμές, αλλά και των προβλημάτων που περιόρισαν τα χιλιόμετρα της McLaren εκεί αποφασίστηκε ο Norris να συνεχίσει κανονικά τον αγώνα, ώστε να μαζέψει δεδομένα για την ομάδα. Τερμάτισε 17ος, δύο γύρους πίσω από τον νικητή του αγώνα, Max Verstappen.
“Υπήρχε απώλεια πίεσης στο πνευματικό σύστημα για τον Lando. Ανακαλύψαμε διαρροή πολύ νωρίς στον αγώνα. Γνωρίζαμε, άρα, πως θα μπορούσε να κάνει 10, 11 γύρους μόλις πριν να χρειαστεί εκ νέου να ξαναγεμίσει με πεπιεσμένο αέρα”, δήλωσε ο Stella σχετικά με τον Norris.
“Αποφασίσαμε να μείνουμε στον αγώνα, αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να μείνουμε τουλάχιστον εντός ενός γύρου από τον πρώτο οδηγό στους τελευταίους 10 γύρους. Έπειτα, εάν υπήρχε αυτοκίνητο ασφαλείας, θα προσπαθούσαμε να δούμε εάν υπήρχε κάποια ευκαιρία. Κάναμε 6 pitstop”.
Παρά τα προβλήματα, ο Norris θεωρεί πως ο ρυθμός της MCL60 στον πρώτο αγώνα της σεζόν ανακούφισε λίγο την ομάδα, η οποία θεωρούσε πως απείχε πολύ από τους άμεσους ανταγωνιστές της.
Δίνοντας τη δική του άποψη σχετικά με τα προβλήματα αξιοπιστίας, ο Norris σχολίασε: “Είχα καλή εκκίνηση, έφυγα καλά”.
“Κέρδισα λίγες θέσεις. Έπειτα, πέσαμε σε προβλήματα ήδη από τη Στροφή 1 επί της ουσίας. Ένα πρόβλημα με τον αέρα και άλλα ζητήματα επίσης, μας έβαζαν όλο και περισσότερο εκτός αγώνα. Έπρεπε να μπαίνουμε στα pit κάθε 10 γύρους, οπότε κάπου εκεί τελείωσε η υπόθεση”.
Hear from Lando and Oscar after the #BahrainGP. 🇧🇭 Thank you for your support. 🧡 #FansLikeNoOther
We keep pushing. pic.twitter.com/6wYROhPWxP
— McLaren (@McLarenF1) March 5, 2023
Ερωτώμενος από το Motorsport.com σχετικά με το εάν υπάρχουν θετικά που η McLaren μπορεί να πάρει στις αποσκευές της, φεύγοντας από το Sakhir, ο Norris αστειεύτηκε, απαντώντας: “Θεωρώ πως το καλύτερο ήταν ότι οι μηχανικοί είχαν πολλά pitstop ώστε να εξασκηθούν. Αυτό είναι το πιο θετικό της ημέρας”.
“Θεωρώ πως ο ρυθμός δεν ήταν και τόσο άσχημος σήμερα, επίσης. Θα μπορούσαμε να είχαμε πάρει και βαθμό. Είναι κρίμα που προέκυψαν τα προβλήματα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!