Η μετάβαση σε V4 κινητήρα δεν είναι στα σχέδια της Yamaha στο εγγύς μέλλον, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Lin Jarvis. Ο επικεφαλής της Ιαπωνικής ομάδας εξήγησε τους λόγους, και άφησε ανοιχτό αυτό το παραθυράκι για το μέλλον.
Η αποχώρηση της Suzuki αφήνει τη Yamaha ως τον μοναδικό κατασκευαστή MotoGP που χρησιμοποιεί διαμόρφωση εν σειρά κινητήρα, αντί για τον V4 που χρησιμοποιούν οι υπόλοιποι.
Αν και η βελτίωση της απόδοσης στην ευθεία είναι μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες της Yamaha για το 2023, με τον πρώην σχεδιαστή κινητήρων της F1, Luca Marmorini, που προσλήφθηκε για να βοηθήσει στην εξαγωγή μεγαλύτερης ταχύτητας από την M1, η μετάβαση σε V4 δεν είναι στις επιλογές της Yamaha. Τουλάχιστον προς το παρόν.
«Δεν μπορώ να το φανταστώ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Racing, Lin Jarvis. «Είναι τεράστιο έργο ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η παραγωγή ενός V4 κινητήρα 1000cc για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP από την αρχή.»
«Αν το σχεδιάζαμε αυτό για τους νέους κανονισμούς για την πενταετία από το 2027 έως το 2031, ίσως είχε νόημα.
«Αλλά δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα ποια κατεύθυνση θα πάμε γιατί οι τεχνικοί κανονισμοί δεν έχουν ακόμη καθοριστεί. Οι μελλοντικοί κανόνες θα πρέπει να αποφασιστούν το 2023, μετά από το οποίο έχουμε τέσσερα χρόνια για να αναπτύξουμε έναν τέτοιο κινητήρα, αν θέλουμε.»
«Στη συνέχεια, με τη νέα τεχνολογία, έχουμε την ίδια ευκαιρία για έναν νέο κινητήρα MotoGP με κάθε άλλο κατασκευαστή».
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Yamaha το 2021 Fabio Quartararo και ο ομόσταυλος του Franco Morbidelli εντυπωσιάστηκαν από τον αναβαθμισμένο κινητήρα στη δοκιμή της Sepang τον περασμένο μήνα, επιλέγοντας μια τελική έκδοση για την επερχόμενη σεζόν.
«Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα βρούμε ακόμα μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης με τον εν σειρά κινητήρα μας», είπε ο Jarvis.
«Τώρα ακούω παντού: “Η Suzuki έφυγε, η Yamaha είναι το μόνο εργοστάσιο με εν σειρά κινητήρα”. Είμαι στην ευχάριστη θέση να απαντήσω: Ναι, είμαστε οι μόνοι με αυτό το πλεονέκτημα!»
Εν σειρά κινητήρες τερμάτισαν πρώτοι και δεύτεροι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP 2020 με τους Joan Mir (Suzuki) και Morbidelli (Yamaha), στη συνέχεια κέρδισε τον τίτλο του 2021 με τον Fabio Quartararo, και το 2022 βρέθηκε στη 2η θέση πάλι με τον Γάλλο.
Ο Quartararo πήρε τρεις νίκες την περασμένη σεζόν, με τον Alex Rins της Suzuki να διεκδικεί άλλες δύο νίκες με εν σειρά κινητήρα. Οι νίκες του V4 χωρίστηκαν σε 12 για την Ducati, 2 για την KTM και 1 για την Aprilia.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!