Σήμερα, η Ferrari παρουσίασε για πρώτη φορά την SF-23 στο Maranello και οι προσεκτικοί θεατές παρατήρησαν ότι χρησιμοποιεί στην μπροστινή της πτέρυγα γεννήτριες στις σχισμές, τεχνολογία που έχει ομοιότητες με αυτές που είχαν απαγορευτεί για τη Mercedes την περασμένη σεζόν.
Η Mercedes δοκίμασε το σχέδιο στο Grand Prix του Μεξικό κατά τη διάρκεια των δοκιμών, αλλά δεν το συνέχισε και στις κατατακτήριες ή τον αγώνα για να αποφύγει πιθανές διαμαρτυρίες.
Αργότερα, οι γεννήτριες αυτές απαγορεύτηκαν επειδή θεωρήθηκε ότι ήταν ενάντια στο πνεύμα των κανονισμών, καθώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για αεροδυναμικούς σκοπούς, αναιρώντας έτσι το αποτέλεσμα των νέων κανονισμών των μονοθεσίων για το 2022, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν πιο αμφίρροπους αγώνες.
Η FIA όριζε αρχικά στους Τεχνικούς Κανονισμούς ότι οι γεννήτριες σχισμών θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πρωταρχικά για μηχανικούς, δομικούς ή μετρητικούς λόγους.
Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Mike Elliott, υποστήριξε αρχικά ότι ειδικά η χρήση της λέξης “πρωταρχικά” όταν αναφέρεται στον σχεδιασμό δεν συνάδει με τους υπόλοιπους κανονισμούς.
“Αν κοιτάξετε τους κανονισμούς, υπάρχουν περίπου 40 περιπτώσεις με τη λέξη “αποκλειστικός σκοπός” και σε αυτή την περίπτωση δεν λέει “αποκλειστικός σκοπός”, αλλά λέει “πρωταρχικός σκοπός”, δήλωσε τότε.
Αυτό αναθεωρήθηκε αργότερα στους τεχνικούς κανονισμούς που δημοσιεύτηκαν στις αρχές Δεκεμβρίου, αφαιρώντας τη λέξη “πρωτίστως” και αναφέροντας ότι πρέπει να υπάρχει μόνο “δομική σύνδεση” μεταξύ διαδοχικών προφίλ της μπροστινής πτέρυγας. Αυτό ουσιαστικά σήμαινε ότι οι ομάδες θα μπορούσαν πλέον να τρέξουν μοντέλα μπροστινών πτερύγων με τις γεννήτριες στις σχισμές που επηρεάζουν την αεροδυναμική, με την προϋπόθεση ότι συμμορφώνονται με τις αυστηρές απαιτήσεις μετρήσεων για την πλήρη τήρηση των κανονισμών.
Ο Elliott παραδέχθηκε ότι ένας τέτοιος σχεδιασμός στην μπροστινή πτέρυγα θα μπορούσε να αποφέρει αεροδυναμικά οφέλη, ωστόσο τα κέρδη θα ήταν οριακά.
Ο ίδιος εξήγησε: “Σαφώς και υπάρχει ένα δευτερεύον όφελος από έναν αεροδυναμικό σχεδιασμό που υπάρχει και εκεί. Στην πραγματικότητα δεν αξίζει κάτι σημαντικό. Η λεπτομέρεια αυτή φαίνεται ενδιαφέρουσα, αλλά δεν είναι κάτι τόσο σημαντικό για την μπροστινή πτέρυγα”.
Με αυτές τις αλλαγές που έγιναν στους κανονισμούς και με τη Ferrari να φαίνεται ότι “επωφελήθηκε”, θα μπορούσαμε να δούμε μια επιστροφή στο concept στη Mercedes όταν αποκαλύψει τον διεκδικητή της για το 2023;
H απάντηση στην παρουσίαση της γερμανικής ομάδας που γίνεται αύριο και στις πρώτες χειμερινές δοκιμές, φυσικά μέσα από το F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!