Το τριήμερο δοκιμών του MotoGP ενόψει 2023 ολοκληρώθηκε στη Sepang, με τον Luca Marini ως ταχύτερο για τη δορυφορική ομάδα της VR46 Ducati του Valentino Rossi.
Ο Μαρίνι ήταν ξανά ταχύτερος στις δοκιμές της Βαλένθια τον περασμένο Νοέμβριο και – έχοντας «υποβαθμιστεί» από μοτοσυκλέτα εργοστασιακών προδιαγραφών σε περσινή μηχανή για το 2023 – συνέχισε να «πετάει» με το τροποποιημένο του Ducati GP22 που περιέγραψε ως μία μοτοσυκλέτα χωρίς πραγματικές αδυναμίες.
Ήταν ένας από τους μόλις δύο αναβάτες που κατέβηκαν το όριο των 1m58s, με τον τον πρωταθλητή της Ducati, Pecco Bagnaia, να είναι ο άλλος.
Ο Maverick Vinales ήταν τρίτος για την Aprilia, τρεις θέσεις πάνω από τον ομόσταυλο του Aleix Espargaro, με το ζευγάρι να είναι οι μόνοι αναβάτες στις πρώτες εννέα θέσεις που δεν τρέχουν για την Ducati.
Τόσο ο Vinales όσο και ο Espargaro έχουν περιγράψει τις προδιαγραφές του φετινού RS-GP ως βελτίωση σε όλα τα επίπεδα, αν και ο Espargaro θρέφει ανησυχία σχετικά με το εάν η εν λόγω βελτίωση ήταν αρκετή για να προβληματίσει πραγματικά την Ducati.
Η Aprilia, σύμφωνα με τον Espargaro, η ομάδα δεν έχει δοκιμάσει τον κινητήρα που σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει αυτή τη σεζόν – το οποίο πρόκειται να γίνει στη δεύτερη δοκιμή πριν την έναρξη της σεζόν στο Portimao.
Ο νέος ομόσταυλος του Bagnaia, Enea Bastianini, ανέκαμψε μετά από ένα δύσκολο Σάββατο για να κατακτήσει την τέταρτη θέση, μπροστά από τον πρωτοπόρο του Σαββάτου, Jorge Martin, ο οποίος κατάφερε να γράψει 46 γύρους παρόλο που απέκτησε ένα αρκετά σημαντικό έγκαυμα στο χέρι του μετά από πτώση την προηγούμενη ημέρα.
Οι πρώτοι εννιά αναβάτες που ανήκαν είτε στην Ducati είτε στην Aprilia βελτίωσαν τον χρόνο του Marco Bezzecchi από την πρώτη μέρα που ήταν και ο κορυφαίος πριν την Κυριακή, ενώ ο Marc Marquez ήταν ο καλύτερος από τους υπόλοιπους στη 10η θέση για τη Honda.
Ο Raul Fernandez φάνηκε αξιόπιστος στην 11η θέση για την RNF Aprilia, αφήνοντας υποσχέσεις για το μέλλον μετά την παταγωδώς αποτυχημένη πορεία του στην KTM.
Ο πιο γρήγορος από τους αναβάτες της KTM RC16 ήταν ο Pol Espargaro που επιστρέφει – οδηγώντας κάτω υπό το σήμα της Gas Gas – στην 13η θέση, ενώ η Yamaha είχε επικεφαλής τον Fabio Quartararo στην 19η.
Η πολυπόθητη βελτίωση της τελικής ταχύτητας της Yamaha ήταν ξεκάθαρη, επιτρέποντας στο εργοστάσιο να συμβιβαστεί με τις προδιαγραφές του κινητήρα του 2023 ήδη, αλλά οι χρόνοι γύρων και τις τρεις ημέρες υποδηλώνουν ότι η Ιαπωνική μάρκα δεν έχει βελτιώσει όσο θα έπρεπε την απόδοση της.
Ο νεοφερμένος στην KTM, Jack Miller, ήταν 16ος, έχοντας πέσει στη στροφή 1 ακριβώς τη στιγμή που είχε ξεκινήσει ένα stint με φρέσκο σετ ελαστικών.
Όπως και τις δύο προηγούμενες ημέρες της δοκιμής, η βροχή ήταν και πάλι ένας παράγοντας – με τη συνεδρία της Κυριακής να ξεκινάει με αυξημένη υγρασία και τη βροχή να αναγκάζει στη συνέχεια να ολοκληρωθούν εσπευσμένα οι εκτεταμένες δραστηριότητες πίστας την τελευταία ώρα.
Οι συλλογικές δοκιμές MotoGP θα ολοκληρωθούν με δύο ημέρες στο Portimao ένα μήνα από τώρα, στις 11-12 Μαρτίου, πριν ξεκινήσει η αγωνιστική σεζόν στον ίδιο χώρο δύο εβδομάδες μετά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!