Η Red Bull Powertrains, η οποία θα μπει στο άθλημα με την επωνυμία Red Bull Ford από το 2026, δεν θα θεωρείται νεοεισερχόμενος κατασκευαστής από τη FIA. Ιταλικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η Ferrari άσκησε βέτο ώστε να μην θεωρηθεί rookie ο Αυστριακός κατασκευαστής παρά την εμπλοκή της νεοεισερχόμενης Ford και φαίνεται πως το πέτυχαν.
Ο πρόεδρος της Ferrari John Elkann και ο Διευθύνων Σύμβουλος Benedetto Vigna φέρονται να αντιτάχθηκαν στο καθεστώς νεοεισερχόμενου που θα χορηγούνταν στην Red Bull Powertrains μόλις αρχίσει να παράγει τους δικούς της κινητήρες από το 2026. Μετά από αυτή την εξέλιξη, η FIA αποφάσισε να μην χορηγήσει αυτό το καθεστώς στην είσοδο της Red Bull Ford.
Ο λόγος; Η Red Bull Powertrains θα είχε ήδη πάρα πολλές γνώσεις για τους κινητήρες, παρά το γεγονός ότι είναι ένα νέο τμήμα στην ομάδα. Ως παράδειγμα δόθηκε ο πρώην επικεφαλής της Mercedes Ben Hodgkinson, ο οποίος μεταπήδησε στο νεοσύστατο τμήμα κινητήρων της Red Bull το 2021, καθώς και αρκετούς άλλους ειδικούς κινητήρων. Επιπλέον, η συνεργασία της Red Bull με τη Honda λέγεται ότι την τοποθετεί «ισότιμα» με τη Ferrari και τη Mercedes όσον αφορά την τεχνογνωσία του κινητήρα.
Η Mercedes, η Renault και η Audi σημειώνεται ότι ένωσαν τις δυνάμεις τους με τη Ferrari για να σταματήσουν το καθεστώς των νεοφερμένων που πήγαινε να πάρει η Red Bull Ford και φαίνεται ότι τα κατάφεραν. Σύμφωνα με αυτούς, η Audi θα ήταν η μόνη «πραγματική» νεοφερμένη και το αντίστοιχο status ανήκει στον Γερμανό κατασκευαστή.
Το καθεστώς νεοεισερχόμενου κινητήρα επιτρέπει στους νέους κατασκευαστές κινητήρων να επενδύσουν περισσότερους πόρους και ώρες δοκιμών για την παραγωγή του πρώτου κινητήρα για το 2026. Η Ford θα είχε δικαίωμα σε αυτό το καθεστώς εάν ήθελε να εισέλθει ανεξάρτητα ως προμηθευτής κινητήρων, ξεκινώντας από το μηδέν, αλλά η συνεργασία της με τη Red Bull σημαίνει ότι η αμερικανική επωνυμία δεν θα λάβει τις σχετικές διευκολύνσεις.
Όπως αναφέρει το ιταλικό ρεποτάζ, η Ferrari αρνήθηκε να υπογράψει τους νέους κανονισμούς κινητήρα για το 2026, εκτός εάν επρόκειτο να αφαιρεθεί από την Red Bull Ford το rookie status, κι από ότι φαίνεται αυτό ήταν που έπεισε και την FIA να καθαιρέσει την Red Bull Ford από την κατηγορία των νέων κατασκευαστών
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!