Ως αβάσιμες φήμες κατέδειξε η Ferrari υποθέσεις που θέλουν τον κινητήρα της ομάδας να αποδίδει έως και 30 ίππους παραπάνω τη νέα χρονιά, αποκαλώντας την ιδέα «αστεία», και ενώ αυξάνονται όλο και περισσότερο οι διάφορες θεωρίες ενόψει των παρουσιάσεων των μονοθεσίων και της έναρξης της σεζόν του 2023.
Με το πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων από το 2022, μερικοί κατασκευαστές αποφάσισαν να ρισκάρουν χαμηλότερη αξιοπιστία προκειμένου να είναι σίγουροι ότι θα φτάσουν την ανώτατη δυνατή απόδοση όσο ακόμα είχαν περιθώρια.
Τόσο η Ferrari όσο και η Renault παραδέχτηκαν ότι κινήθηκαν προς αυτήν την κατεύθυνση, πιέζοντας όσο μπορούσαν για μεγαλύτερη απόδοση και θυσιάζοντας σε άλλους τομείς, καθώς γνώριζαν ότι οι κανονισμοί θα τους επέτρεπαν να βελτιώσουν την αξιοπιστία στο μέλλον.
Ύστερα από μια σειρά μηχανικών προβλημάτων στα μέσα του 2022 όμως, η Ferrari μείωσε την απόδοση των μονάδων ισχύος της για να διαχειριστεί καλύτερα τους αγώνες μετά το καλοκαίρι.
Ωστόσο, στο Abu Dhabi κυκλοφόρησε στον Τύπο η πληροφορία ότι η ομάδα κατάφερε να πραγματοποιήσει μερικές αλλαγές προς όφελος της αξιοπιστίας που τους επέτρεψε να ανεβάσουν ξανά την ισχύ, ένα κέρδος έως και 15 ίππων.
Θεωρίες που προέκυψαν μέσα στο χειμώνα υποστήριξαν ότι άλλοι 15 ίπποι είναι διαθέσιμοι και θα «ξεκλειδωθούν» από μια πιο ανθεκτική μονάδα. Έτσι προέκυψε το ενδεχόμενο αύξησης της ισχύος κατά 30 ίππους το 2023 σε σχέση με το δεύτερο μισό του 2022.
Αλλά ο αγωνιστικός διευθυντής Frederic Vasseur δήλωσε ότι δεν υπάρχει κάποια αύξηση της ιπποδύναμης και ότι οι φήμες είναι απλά φήμες.
«Δεν ξέρω από που έρχονται οι αριθμοί αλλά είναι απλά αστείο. Έχουμε κάνει βήματα αλλά είναι απλά στην αξιοπιστία,» ανέφερε ο Vasseur.
«Πιστεύω ότι η απόδοση του κινητήρα πέρυσι δεν ήταν καθόλου θέμα. Το θέμα ήταν η αξιοπιστία και ο πρώτος στόχος είναι να τη φτιάξουμε.
Μέχρι στιγμής φαίνεται εντάξει. Αλλά η πραγματικότητα στην πίστα είναι διαφορετική υπόθεση.»
Ο διευθυντής περιμένει το Μπαχρέιν για να κρίνει τι κατάφερε τελικά η Ferrari.
«Νομίζω ότι υπάρχουν καναδυό θέματα που αντιμετώπισαν οι ομάδες και αυτά δεν ισχύουν μόνο για τη Ferrari. Έρχονται από τη λειτουργία στην πίστα, στις αναπηδήσεις και τους κραδασμούς, και όλοι θα έχουν μια πολύ καλύτερη εικόνα στο Μπαχρέιν σε λίγο περισσότερο από δύο εβδομάδες.»
Μένει να φανεί και σε τι βαθμό θα επιτραπούν βελτιώσεις αξιοπιστίας, καθώς, όπως έχει σχολιάσει ο επικεφαλής εξέλιξης των κινητήρων της Renault Bruno Famin, το τι είναι και τι δεν είναι αποκλειστικά βελτίωση της αξιοπιστίας είναι μια μάλλον γκρίζα ζώνη και θα εξαρτηθεί από την αυστηρότητα της FIA.
«Αν έχεις πρόβλημα με την αντλία νερού όπως είχαμε το 2022, νομίζω ότι είναι προφανές πως πρόκειται αποκλειστικά για θέμα αξιοπιστίας: δεν κερδίζεις κάτι με διαφορετική αντλία νερού.
Αλλά αν πρέπει να αλλάξεις το υλικό των πιστονιών, θα μπορείς να έχεις κάτι πιο ανθεκτικό, πιο ισχυρό, με περισσότερη απόδοση, και τότε που είναι το όριο; Δεν είναι ξεκάθαρο.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!