Οι ιθύνοντες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally είναι αισιόδοξοι πως η εξέλιξη των τωρινών κανονισμών, που θα έρθει το 2025, θα δώσει το έναυσμα για είσοδο νέων “παικτών”, με το υβριδικό σκέλος να έχει περισσότερη συνεισφορά.
WRC και FIA συνεργάζονται ώστε να αναπτύξουν τα μελλοντικά βήματα στα οποία θα κινηθεί το άθλημα, με τις περσινές αλλαγές, αυτές που έφεραν την υβριδική τεχνολογία στην κορυφαία κατηγορία rally, να αποτελούν τη βάση.
Η δουλειά αυτή έχει φέρει και μια σειρά συζητήσεων με κατασκευαστές αυτοκινήτων οι οποίοι ήδη έχουν ή είχαν κάποια εμπλοκή με το WRC, ώστε από το 2025 να προσελκυστούν νέοι κατασκευαστές στο σπορ.
Εκτιμάται πως οι αλλαγές του 2025 πάνω στα υβριδικά αγωνιστικά θα παρουσιαστούν μέσα στους επόμενους δύο μήνες.
Οι κανονισμοί θα πατήσουν πάνω στην τωρινή πλατφόρμα, η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή σασί 3D δικτυώματος (3D truss chassis) και τη χρήση κινητήρων 1.6 λίτρων, turbo, με την από κοινού χρήση τεχνολογίας μπαταριών, ισχύος 100 kW. Το αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι μια έξοδος ισχύος ίση με 500 hp όταν η υβριδική ενίσχυση είναι ενεργοποιημένη.
Από το WRC έχουν δώσει ενδείξεις πως η ηλεκτρική συνιστώσα θα αυξηθεί υπό τους νέους κανονισμούς, δεδομένου πως τα συστήματα που προμηθεύει η Compact Dynamics έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα. Αυτή η αλλαγή θα μπορούσε να φέρει αυξημένη χρήση των υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών modes κατά τη διάρκεια των Rally.
Αναμένεται επίσης να δοθεί έμφαση και στην 100% χρήση βιώσιμων καυσίμων, ένας τομέας στον οποίο το WRC είναι πρωτοπόρος.
“Όσον αφορά τους τεχνικούς κανονισμούς, ο αγωνιστικός διευθυντής μας, Peter Thul, βρίσκεται σε συνεχείς συζητήσεις με τη FIA”, δήλωσε ο SImon Larkin, διευθυντής αγώνων του WRC, στο Motorsport.com.
“Είναι κοινός στόχος να ανακοινώσουμε την εξέλιξη των τωρινών τεχνολογικών κανονισμών μέσα στους επόμενους μήνες επειδή θέλουμε να υπάρχει διαφάνεια και ασφάλεια για το τί θα συμβεί από το 2025. Ξεκινήσαμε να μιλάμε για αυτό το θέμα δημοσίως αλλά και ιδιωτικά στο Monte Carlo πέρυσι, στο ντεμπούτο των νέων τεχνικών κανονισμών.
“Πρόκειται για εξέλιξη, όχι επανάσταση. Όλοι είναι ικανοποιημένοι σχετικά με την υπόθεση των υβριδικών και μπορούμε να κάνουμε περισσότερα πάνω σε αυτά. Ως WRC promoter, γνωρίζουμε πως πρέπει να κάνουμε περισσότερα σχετικά με το γεγονός πως είμαστε το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα που ξεκίνησε να χρησιμοποιεί βιώσιμα καύσιμα”.
“Τους κερδίσαμε όλους στο κομμάτι αυτό και η Formula 1 κάνει μεγάλο θέμα με την έναρξη χρήσης τους το 2026. Θεωρώ πως αυτό λέει τα πάντα σχετικά με το πρωτάθλημά μας, βρισκόμαστε μπροστά από τη νόρμα κατά πολλές έννοιες”.
“Πρέπει να κάνουμε περισσότερα με την υβριδική τεχνολογία, το γνωρίζουμε. Θεωρώ πως πρέπει να είναι λίγο πιο τρανταχτό κομμάτι του πρωταθλήματός μας, ειδικά η αμιγώς εξηλεκτρισμένη ρύθμιση λειτουργίας. Πρέπει να την κάνουμε πιο κυριαρχικό κομμάτι του αγωνιστικού σκέλους και του ανταγωνισμού μεταξύ των ομάδων επίσης”.
“Η υβριδική μονάδα έχει επιπλέον χωρητικότητα αναφορικά με τη μπαταρία και την ανάκτηση. Θα δούμε εάν μπορούμε να αυξήσουμε την ενίσχυση και τη σχετικότητα μέσα από τμήματα δρόμου σε λειτουργία EV”.
The Top 5 Moments from #RallyeMonteCarlo 😎👇#WRC #WRCLive #RallyeMonteCarlo
— WRC – FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) January 24, 2023
Σύμφωνα με το Motorsport.com, το WRC έχει βρεθεί σε συζητήσεις ενόψει 2025 με τις Skoda, Alpine αλλά και το Stellantis Group, μέλη του οποίου είναι φίρμες όπως η Citroen, η Peugeot και η Lancia, ονόματα με βαριά ιστορία στον θεσμό.
Ο Larkin θεωρεί πως οι κανονισμοί για τα Rally1 αγωνιστικά το 2025 θα δώσουν περισσότερη σταθερότητα στο άθλημα, επιτρέποντας σε νέους κατασκευαστές να επενδύσουν. Κρίνει, όμως, πως το άθλημα δεν έχει ανάγκη για περισσότερους από έναν νέους κατασκευαστές, με τις Toyota, Hyundai και Ford (μέσω της M-Sport), να αποτελούν μια αρκετά ικανοποιητική βάση.
“Θεωρώ πως όλοι στο service park θα συμφωνήσουν πως ο ιδανικός αριθμός θα ήταν μόλις ένας κατασκευαστής παραπάνω. Θεωρώ πως ο αριθμός 4 είναι ένας βολικός αριθμός αναφορικά με το πόσα κέρδη μπορεί να έχει στην επένδυσή της στο άθλημα μια ομάδα. Οποιοσδήποτε αριθμός άνω του 4 θεωρώ πως θα φέρει δυσκολίες”.
“Έχουμε μια σταθερή πλατφόρμα προώθησης και τηλεοπτικών μεταδόσεων, και οι αριθμοί θέασής μας είναι καλοί. Η είσοδος ενός ακόμα κατασκευαστή δεν θα προκαλούσε προβλήματα στους τρεις υπάρχοντες”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!