Πιο δύσκολα φαίνονται να είναι τα πράγματα φέτος για τον recordman πρωταθλητή του WRC, Kalle Rovanpera, σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις του τεχνικού διευθυντή της ομάδας του, της Toyota.
Ο Kalle Rovanpera θα πρέπει να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο τη φετινή χρονιά εάν θέλει να διατηρήσει τα σκήπτρα του πρωταθλητή, έχοντας κατακτήσει τον περσινό τίτλο με αρκετή άνεση, στην ηλικία-ρεκόρ των 22 ετών. Αυτό πιστεύει, τουλάχιστον, ο Tom Fowler, τεχνικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing.
5 νίκες κατέκτησε πέρυσι, σε σύνολο 13 αγώνων ο νεαρός Φινλανδός, με την αριθμητική εξασφάλιση του τίτλου να έρχεται μόλις μια ημέρα μετά τα 22α γενέθλιά του. Κατακτώντας εν τέλει τον τίτλο με διαφορά 50 βαθμών από τον δεύτερο, Ott Tanak, ο Φινλανδός ήρθε με εξαιρετική άνεση στο τέλος της σεζόν.
Ωστόσο, οι αριθμοί δεν είπαν όλη την αλήθεια, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς έγινε στο πρώτο μισό της σεζόν, όσο ακόμα η Hyundai αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα με την εξέλιξη και την αξιοπιστία του υβριδικού της i20. Εάν απομονώσουμε το δεύτερο μισό της σεζόν, οι Tanak και Neuville πέτυχαν περισσότερους βαθμούς από τον Rovanpera, απόρροια κάποιων λαθών του, τα οποία, ωστόσο, δεν κόστισαν στο τέλος.
Με την καινούρια σεζόν να ξεκινά σε λίγες μονάχα ώρες, με το Rally Monte Carlo, ο Fowler δήλωσε στο έγκυρο DirtFish πως δεν ανησυχεί για τις φετινές εμφανίσεις του νεαρού οδηγού του, δεδομένου ότι όποια λάθη έγιναν πέρυσι ήταν γνωστό πως δεν θα κόστιζαν.
“Θεωρώ πως είναι δύσκολο να αναλύσουμε τα ‘εάν’ επειδή το πρόβλημα είναι πως κανείς ποτέ δεν θα μάθεις πώς θα είχε αντιδράσει εάν είχε μόνο έναν ή δύο βαθμούς διαφορά”, σχολίασε ο Fowler.
“Έδειξε πως μπόρεσε να ανεβάσει πολύ τον ρυθμό του στην αρχή της σεζόν. Εξαιτίας όμως των περιστάσεων κατέληξε με τόσο μεγάλη διαφορά στα μέσα της χρονιάς που ποτέ δεν πιστεύαμε πως θα μπορούσε να γίνει κάτι άλλο (από το να στεφθεί πρωταθλητής)”.
“Η Φινλανδία είναι κλασσικό παράδειγμα, καθώς εκεί βρισκόταν πολύ κοντά με τον Tanak, μάχονταν στα κλάσματα του δευτερολέπτου. Κέρδισε όμως στο τέλος; Όχι”.
“Θα μπορούσε; Δύσκολο να πω. Δεν θα έπρεπε ποτέ να λέμε ‘εάν είχε προσπαθήσει σκληρότερα τότε θα είχε κερδίσει’ αλλά δεν χρειαζόταν να κάνει κάτι τέτοιο. Το ίδιο ίσχυε για κάθε αγώνα από εκείνο το σημείο και μετά, επί της ουσίας. Δεν χρειαζόταν να κερδίσει, έτσι γιατί να το προσπαθήσει;”.
Φέτος, ωστόσο, ο Tanak απολαμβάνει την αποκλειστικότητα που του δίνει η M-Sport εν αντιθέσει με τη Hyundai. Έτσι, κάθε ομάδα διαθέτει έναν πρωτοκλασσάτο οδηγό, με τη Hyundai να εναποθέτει τις ελπίδες της στον Neuville.
Ο Fowler, άρα, θεωρεί πως ο Rovanpera θα τα βρει πιο σκούρα εάν θέλει να διατηρήσει τον τίτλο του πρωταθλητή και το 2023, ωστόσο δεν έχει καμία αμφιβολία πως μπορεί να το πετύχει.
“Είμαστε αισιόδοξοι πως μπορεί να συνεχίσει να βελτιώνεται και θεωρώ πως φέτος θα πρέπει να βελτιωθεί περισσότερο επειδή οι αντίπαλοί του για τον τίτλο είναι χωρισμένοι σε διαφορετικές ομάδες. Αυτό κάνει τη δουλειά του Kalle λίγο πιο δύσκολη”.
“Το να έχεις τον Ott και τον Neuville στην ίδια ομάδα λειτούργησε υπέρ του Kalle”, πρόσθεσε ο Fowler. “Τώρα, οι δυο τους χωρίστηκαν, άρα σίγουρα θα πρέπει να ανεβάσει επίπεδο”.
Ο ίδιος ο Φινλανδός, από την πλευρά του, συμφωνεί πως το να κερδίσει τον φετινό τίτλο θα είναι πιο δύσκολο από το 2022.
“Θεωρώ πως η υπεράσπιση του τίτλου θα είναι δύσκολη”, δήλωσε στο DirtFish. “Πιστεύω πως η σεζόν θα είναι πιο δύσκολη από πέρυσι”.
“Σίγουρα, ο ανταγωνισμός είναι εντονότερος και τα παιδιά από τις άλλες ομάδες βρίσκονται πλέον πιο κοντά μας. Φυσικά και θα είναι, άρα, δυσκολότερη η φετινή σεζόν”.
“Ξεκάθαρα, πιστεύω πως η θέση μας (στη βαθμολογία) επηρέασε πολλούς από τους αγώνες μας στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος και θεωρώ πως πρέπει να βελτιωθούμε πολύ φέτος ώστε να ανέβουμε επίπεδο. Δεν βλέπω κάποιο λόγο να μην γίνει αυτό”.
“Σίγουρα υπάρχουν τομείς για βελτίωση και φυσιολογικά πάντα μπορούμε να βρούμε σημεία να βελτιωθούμε. Αυτό είναι το σχέδιό μας”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!