Με σημαντικές αναβαθμίσεις θα εμφανιστεί το Yaris GR Rally1 της Toyota στο επερχόμενο Rally Monte Carlo, το οποίο σηματοδοτεί και το εναρκτήριο λάκτισμα της σεζόν του 2023 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally.
Αυτό φαίνεται από τις πρώτες εικόνες του Yaris που αυτές τις μέρες κάνει δοκιμές στις Γαλλικές Άλπεις, οι οποίες έκαναν την εμφάνισή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τις εικόνες επιβεβαίωσε και ο τεχνικός διευθυντής της Toyota, Tom Fowler, εξηγώντας όλα όσα άλλαξαν και βελτιώθηκαν γύρω από το Yaris GR ενόψει της νέας σεζόν.
Μπορεί στην πρώτη χρονιά της υβριδικής εποχής του WRC η Toyot
Toyota sporting some revised aerodynamics! 👀 #WRC
📹 RemMcRae pic.twitter.com/VlOFPhFvsB
— DirtFish (@DirtFishRally) January 10, 2023
a να κατέκτησε το double, δείχνοντας φαινομενικά πως ήταν το ταχύτερο πακέτο. Ωστόσο, η καλύτερη συγκομιδή της Hyundai στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος πέρσι, σε συνδυασμό με τις λύσεις που βρήκαν οι Κορεάτες στα προβλήματα που μάστιζαν το i20 Rally1 στις απαρχές του 2022, δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού στους Ιάπωνες.
Με τον Sebastien Ogier, λοιπόν, να ξεκινά την Τρίτη τις επίσημες δοκιμές της Toyota ενόψει του Rally Monte Carlo, το Yaris του Γάλλου πολυπρωταθλητή εμφανίστηκε σημαντικά αλλαγμένο.
“Οι βασικές αλλαγές από την Ιαπωνία είναι αεροδυναμικής φύσης, τις οποίες κάναμε στους πίσω αεραγωγούς. Αυτές είναι και οι πιο ορατές αλλαγές μας”, δήλωσε στο DirtFish ο Fowler.
“Αυτές οι μεγάλες εισαγωγές, τύπου μαχητικού αεροσκάφους, πλέον εξαφανίστηκαν, έχοντας μια πιο ομαλή επιφάνεια στο πλάι του αυτοκινήτου. Ο σχηματισμός που είχαμε εξυπηρετούσε στην ψύξη της υβριδικής μονάδας, ωστόσο πλέον είναι λιγότερο ορατός, κάτι που εξυπηρετεί και την αεροδυναμική απόδοση, συνολικά, του αγωνιστικού”.
Ο Fowler τόνισε πως στη συγκεκριμένη επιλογή οδήγησε ένας “συνδυασμός παραγόντων”.
“Το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς που έγινε πέρσι πάνω στο σύστημα ψύξης ήταν θεωρητικό, έτσι δεν είχαμε κάποιο υβριδικό σύστημα στα χέρια μας ώστε να το μετρήσουμε υπό πραγματικές συνθήκες. Είχαμε απλά ορισμένους αριθμούς γύρω από το πόση θερμότητα θα παράξει η μονάδα ισχύος και πόση απ’ αυτή θα πρέπει να απομακρύνουμε δια της ψύξης ώστε να διατηρήσουμε στο σύστημα σταθερό”, εξήγησε ο Fowler.
“Όλο αυτό βασίστηκε σε εκτιμήσεις δεδομένων που λαμβάναμε εκτός του αθλήματος. Απείχαν κάπως από τα δεδομένα που πήραμε από τη δουλειά που κάναμε, ήταν όλα σχετικά θεωρητικά. Έτσι, στην πρώτη σεζόν αποφασίσαμε να επιλέξουμε μεγάλους διαύλους ψύξης ώστε να σιγουρευτούμε πως δεν θα έχουμε προβλήματα υπερθέρμανσης. Πλέον, μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε την περσινή λύση”.
Οι νέοι αεραγωγοί συνοδεύονται και από αναθεωρημένη πίσω πτέρυγα στο Yaris, η οποία έκανε την πρώτη της εμφάνιση στα τελευταία Rally του 2022.
“Η πίσω πτέρυγα δένει τέλεια με τους αεραγωγούς, λειτουργώντας καλύτερα με τις νέες εισαγωγές”, συνέχισε ο Fowler, επιβεβαιώνοντας μάλιστα πως η Toyota εξέλιξε και τον κινητήρα της με βάσει τον tokens που είχε διαθέσιμα γι’ αυτό. Ωστόσο, η όποια εξέλιξη έλαβε χώρα ήταν “φυσιολογική”.
“Όλοι μιλούν για μέγιστη ισχύ. Στα Rally όμως κοιτάμε πιο αναλυτικά το εύρος του πακέτου που έχουμε. Εάν μιλήσουμε για άλογα, τότε κανείς δεν βρίσκει παραπάνω από μερικά άλογα. Δουλέψαμε όμως και πάνω στο εύρος λειτουργίας του κινητήρα επειδή πλέον έχουμε περισσότερα δεδομένα για το πώς μπορούν και θέλουν οι οδηγοί να χρησιμοποιήσουν την υβριδική μονάδα στους αγώνες”.
“Σχετικά με τη συνολική απόδοση όλου του συστήματος, σημαίνει πως έχουμε πλέον πιο σταθερή απόδοση ροπής προς χρήση από τον οδηγό”.
Back behind the wheel. 😎
First day of Monte testing in the books with the master @SebOgier and @vinzzlandais. 👌#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyeMonteCarlo pic.twitter.com/YGWNgoY0mz
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) January 10, 2023
Το τελευταίο σκέλος που στην Toyota δούλεψαν για το 2023 ήταν ο άξονας κίνησης, ωστόσο ο Fowler ξεκαθάρισε πως η δουλειά στον τομέα αυτό δύσκολα θα αποφέρει κέρδη στα χρονόμετρα.
“Είναι περισσότερο μια αναβάθμιση αξιοπιστίας, κάτι που διαχειριζόμαστε στο παρασκήνιο και ήταν ιδιαίτερα περίπλοκο. Χρησιμοποιήσαμε, ωστόσο, τα token εξέλιξης για να το αναβαθμίσουμε και το αποτέλεσμα είναι ικανό να μας δώσει κάποια περιθώρια ασφαλείας”.
“Φυσικά και έχουμε κι άλλα tokens για τη φετινή σεζόν, έτσι αυτή τη στιγμή δουλεύουμε πάνω σε αυτά. Αυτό που βλέπετε τώρα είναι το επιστέγασμα όλης της δουλειάς που έγινε με όσα είχαμε διαθέσιμα το 2022”.
Συνολικά, οι οδηγοί της Toyota Gazoo Racing έχουν, σύμφωνα με τον Fowler, ένα πακέτο τουλάχιστον το ίδιο καλό με τις υπόλοιπες ομάδες.
“Πιστεύω πως με το βασικό πακέτο που έχουμε αυτή τη στιγμή, είμαστε αρκετά αισιόδοξοι πως το αυτοκίνητο είναι ικανό να τα βάλει με τους ανταγωνιστές μας”, δήλωσε ο Fowler.
“Κάναμε κάποιες βελτιώσεις, κυρίως σε περιοχές που θα μας βοηθήσουν στα Rally που πέρυσι δυσκολευτήκαμε. Θεωρώ όμως πως έχουμε κι άλλη δουλειά μπροστά μας να κάνουμε”.
“Όταν λέω βασικό πακέτο, εννοώ πως οι αναβαθμίσεις που πρέπει να βρούμε δεν είναι κρυμμένες σε μεγάλα πακέτα. Τα μεγαλύτερα μειονέκτήματά μας σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας αφορούν το στήσιμο, τη στρατηγική και τη σωστή χρήση των ελαστικών που έχουμε διαθέσιμα στα Rally”.
“Αναφορικά με τις πλήρεις δυνατότητες του αγωνιστικού, έχω πλήρη εμπιστοσύνη πως έχουμε κάνει βήματα προόδου. Μένουν ακόμα αρκετά να γίνουν όμως”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!