Το Dakar Rally ξεκίνησε ξανά σήμερα ύστερα από το διάλειμμα της Δευτέρας με την ένατη ειδική, και αν στις περισσότερες κατηγορίες τα πράγματα φαίνεται να έχουν κριθεί, μάχες δίνονται ακόμα, ιδιαίτερα στις μοτοσυκλέτες.
Οι Naser Al-Attiyah-Mathieu Baumel παραμένουν επικεφαλής του αγώνα, έχοντας κερδίσει συνολικά τρεις ειδικές, κινούμενοι εκ του ασφαλούς στις υπόλοιπες και βοηθούμενοι από τα λάθη και τις ατυχίες των σημαντικότερων αντιπάλων τους. Έχοντας μείνει μακριά από κακοτοπιές, οι πρωτοεμφανιζόμενοι Lucas Moraes-Timo Gottschalk της Overdrive ακολουθούν στη δεύτερη θέση αλλά με διαφορά άνω των 80 λεπτών, ενώ άλλα είκοσι λεπτά πίσω βρίσκονται οι Sébastien Loeb-Fabian Lurquin.
Η έκτη ειδική ήταν το σημείο καμπής για τους ήδη πρωτοπόρους Al-Attiyah-Baumel. Το πλήρωμα του Hilux όχι μόνο έκανε τον καλύτερο χρόν, αλλά είδε ταυτόχρονα τους απειλητικούς Stéphane Peterhansel-Edouard Boulanger και Carlos Sainz-Lucas Cruz να χάνουν κάθε ελπίδα για νίκη.
Ο πολυνίκης του Dakar, παρά την τεράστια εμπειρία του, έκανε λάθος στο άλμα του σε έναν αμμόλοφο, με την προσγείωση να οδηγεί σε τραυματισμό στην πλάτη για το συνοδηγό του, που χρειάστηκε να διακομιστεί στο νοσοκομείο, χωρίς ευτυχώς να έχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Αντίστοιχο λάθος, ακριβώς στον ίδιο αμμόλοφο, έκανε και ο πάλαι ποτέ πρωταθλητής του WRC, ο οποίος αναγκάστηκε να περιμένει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας δίπλα στο τραυματισμένο, ακινητοποιημένο του όχημα για το φορτηγό υποστήριξης της ομάδας (είχε επίσης ανατροπή και σχεδόν εγκατέλειψε στην ένατη ειδική). Μέσα σε λίγες ώρες, η προσπάθεια της Audi για την πρώτη νίκη ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο Dakar είχε τελειώσει.
Λάθος σε άλμα που τους κόστισε χρόνο έκαναν στην έκτη ειδική και οι τρίτοι μέχρι εκείνο το σημείο Yazeed Al Rajhi-Dirk von Zitzewitz, που υποχώρησαν εκτός δεκάδας, χάνοντας κάθε ελπίδα για κάποιο καλό αποτέλεσμα.
Έχοντας πλέον προβάδισμα μεγαλύτερο της μίας ώρας, οι Al-Attiyah-Baumel κινήθηκαν συνετά στις επόμενες ειδικές, χωρίς να σημειώνουν κορυφαίους χρόνους αλλά και χωρίς λάθη, διατηρώντας την απόστασή τους από τον ανταγωνισμό. Οι Moraes-Gottschalk, τρίτοι μετά την έκτη ειδική, δεν κατάφεραν να μειώσουν τη διαφορά στις επόμενες τρεις, αν και μπόρεσαν μετά την ένατη να βρεθούν μπροστά από τους μέχρι εκείνο το σημείο δεύτερους Henk Lategan-Brett Cummings, οι οποίοι υποχώρησαν στην τέταρτη θέση ύστερα από μηχανικά προβλήματα, μπροστά από τους Giniel de Villiers-Dennis Murphy.
Την τρίτη θέση κληρονόμησαν έτσι οι Loeb-Lurquin. Το πλήρωμα της BRX, μετά την καταστροφική δεύτερη ειδική που τους έριξε εκτός δεκάδας, έκανε εκπληκτική εμφάνιση στο δεύτερο τρίτο του αγώνα. Είχαν το δεύτερο καλύτερο χρόνο στην έκτη ειδική και, μετά την τέταρτη, κέρδισαν την όγδοη και την ένατη, κάνοντας μια εντυπωσιακή ανάκαμψη. Ο ρυθμός τους τους καθιστά σίγουρα απειλή για τους Moraes-Gottschalk, οι οποίοι όπως προαναφέρθηκε βρίσκονται είκοσι λεπτά μπροστά τους, αλλά είναι απίθανο να αποτελέσουν πηγή ανησυχίας για τους Al-Attiyah-Baumel χωρίς οι τελευταίοι να κάνουν κάποιο σοβαρό λάθος ή να αντιμετωπίσουν σημαντικό μηχανικό πρόβλημα.
Αν πάντως η κατηγορία των αυτοκινήτων είχε μια μάλλον απότομη πτώση του ενδιαφέροντος ύστερα από τα λάθη των Peterhansel και Sainz, στις μοτοσυκλέτες τα πράγματα συνέχισαν να είναι ρευστά, με τον αγώνα να εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά αμφίρροπος.
Μετά από πέντε διαφορετικούς νικητές στις πέντε πρώτες ειδικές και διαρκείς αλλαγές στην πρωτοπορία τις πρώτες ημέρες, οι επόμενες τρεις ειδικές (η έβδομη ειδική δεν πραγματοποιήθηκε για μοτοσυκλέτες και quads) είδαν δύο ακόμα, με τον Luciano Benavides της Husqvarna να κερδίζει την έκτη και την ένατη και τον Ross Branch της Hero να κάνει το ίδιο στην όγδοη, σε μια άκρως εντυπωσιακή εμφάνιση. Η πρώτη θέση δεν άλλαξε χέρια, αλλά ο Skyler Howes μόνο ασφαλής δεν είναι. Η μεγαλύτερη διαφορά που κατάφερε να ανοίξει ο Αμερικάνος αναβάτης από τον Toby Price που ακολουθεί ήταν τρεισήμισι λεπτά μετά το πέρας της έκτης ειδικής, αλλά ο Αυστραλός αντεπιτέθηκε, κλείνοντας την ένατη ειδική μόλις τρία δευτερόλεπτα πίσω.
Πολύ κοντά στους δύο πρωτοπόρους έφτασαν οι Mason Klein και Kevin Benavides, που πλησίασαν στα 13 δευτερόλεπτα στην όγδοη ειδική. Δυστυχώς, λάθη του Klein στην ένατη τον έριξαν στην έκτη θέση, ενώ ούτε ο Benavides έκανε καλό χρόνο, υποχωρώντας στα πέντε λεπτά από την κορυφή αλλά παραμένοντας σαφώς σε απόσταση βολής.
Η σταθερότητα του Howes, που ακόμα δεν έχει κερδίσει ειδική αλλά επίσης δεν έχει υποπέσει σε λάθη, τον διατηρεί επικεφαλής, αλλά ο Price είναι δίπλα του, ο Benavides καιροφυλακτεί και μπορεί η απειλή του Joan Barreda Bort, που είχε άσχημη πτώση στην ένατη ειδική, να έχει εκλείψει, αλλά οι Adrien Van Beveren, Pablo Quintanila και Klein, όλοι λιγότερο από είκοσι λεπτά πίσω, έχουν πιθανότητες να επανέλθουν. Η μάχη στις μοτοσυκλέτες συνεχίζεται και ένα λάθος μπορεί να αλλάξει άρδην τα τεκταινόμενα.
Κάτι που δυσκολότερα μπορεί να πει κανείς για τα quads και τα φορτηγά. Ο Alexandre Giroud δεν έχει ανταγωνισμό στην πρώτη περίπτωση, παραμένοντας πρώτος με ασφαλή διαφορά σχεδόν ογδόντα λεπτών, ενώ στη δεύτερη οι Ales Loprais-Petr Pokora-Jaroslav Valtr Jr, αν και βρέθηκαν με διαφορά δευτερολέπτων στη δεύτερη θέση μετά την έκτη ειδική, γρήγορα επέστρεψαν στην πρωτοπορία, όπου προς το παρόν απολαμβάνουν προβάδισμα 27 λεπτών.
Το Dakar Rally μπαίνει σιγά σιγά στην τελική ευθεία. Πολλά φαίνεται να έχουν ήδη κριθεί, αλλά στις μοτοσυκλέτες τα πάντα είναι ανοιχτά και για τις υπόλοιπες κατηγορίες οι αμμόλοφοι έχουν αποδειχθεί επανειλημμένα ύπουλοι και απρόβλεπτοι. Πέντε ειδικές είναι πολλές για το Dakar και τα λάθη κοστίζουν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!