Έχοντας ήδη κάνει προσπάθειες, που για διάφορους λόγους απέτυχαν στο παρελθόν, το project Panthera Team Asia στοχεύει για άλλη μια φορά το grid της Formula 1.
Η ανακοίνωση της FIA για έναρξη διαδικασιών εύρεσης νέων ομάδων φαίνεται να έχει κινητοποιήσει παλιούς και νέους ελπιδοφόρους, αν και ακόμα τίποτα δεν έχει αποφασιστεί επί του θέματος.
Η υπόθεση Panthera είναι από αυτές που πάνε πίσω, με το project να έχει κάνει επισήμως γνωστές τις προθέσεις για ομάδα Formula 1 ήδη από το 2019. Αποσκοπώντας στο να γίνουν η ομάδα-εκπρόσωπος της Ασίας, ξεκίνησαν προσεγγίσεις και διαδικασίες ένταξης, οι οποίες ωστόσο τελείωσαν σύντομα και άδοξα όταν η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε άρδην τα δεδομένα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Έκτοτε έχουν περάσει τέσσερα χρόνια, η πανδημία ως επί το πλείστον δεν επηρεάζει πλέον τις συνθήκες και η Panthera κινείται ξανά προς το grid, βάζοντας το 2026 με τους νέους κανονισμούς για τους κινητήρες ως χρονιά ένταξης.
Θεμέλιο της κίνησης αποτελεί η επέκταση της Formula 1 στις ασιατικές αγορές, ως το επόμενο βήμα μετά την υπό εξέλιξη επέκταση στις ΗΠΑ.
«Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η ασιατική και η κινέζικη αγορά είναι οι επόμενες αγορές που πρέπει να αναπτυχθούν,» δήλωσε σε αποκλειστική συνέντευξη στο planetf1.com ο συνιδρυτής και διευθυντής της ομάδας, Benjamin Durand.
«Όλοι κοιτούν προς τη δύση, κανείς δεν κοιτά προς την ανατολή. Τώρα η Formula 1 εστιάζει πολύ στις ΗΠΑ, κάτι φυσιολογικό αφού η αγορά εκεί αναπτύσσεται, αλλά όταν την καλύψουν, η Ασία και η Αφρική είναι η επόμενη μεγάλη αγορά για τη Formula 1, ειδικά τώρα που ο Zhou είναι στο πρωτάθλημα.»
Κατά τον Durand, το ενδιαφέρον του project πάει αρκετά πίσω, αλλά αρνητικές και ατυχείς συγκυρίες στο παρελθόν εμπόδισαν οποιαδήποτε ουσιαστική πρόοδο.
«Όταν είχαμε τα χρήματα, η FIA και η Formula 1 δεν ήταν έτοιμες γιατί επαναδιαπραγματεύονταν το Σύμφωνο Concorde. Οπότε δεν ήταν έτοιμες για νέες ομάδες μέχρι να έχουν ήδη υπογράψει τις υπάρχουσες,» υποστήριξε ο διευθυντής.
«Μετά μιλήσαμε με τη Renault για να γίνουμε συνεργάτες στο τεχνικό κομμάτι. Έκαναν πολλές αλλαγές στη διοίκησή τους την τελευταία πενταετία και αυτό επηρέασε άμεσα το εγχείρημά μας.
Βρισκόμασταν πάλι με τη δυνατότητα να εισέλθουμε και τότε έφτασε η πανδημία και χάσαμε χρηματοδότηση. Οπότε έπρεπε να δουλέψουμε ξανά στο οικονομικό μέρος. Είναι διαρκή ανεβοκατεβάσματα.»
Η Έκφραση Ενδιαφέροντος (Expression of Interest) που ανακοίνωσε η FIA έβαλε ξανά την Panthera σε πορεία ένταξης. Το όλο εγχείρημα βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, αλλά ο Durand πιστεύει ότι, έχοντας δουλέψει στενά με το διοικητικό σώμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ξέρει τι να περιμένει και σκοπεύει να προσεγγίσει με σοβαρότητα και σχέδιο το ζήτημα.
«Δεν υπήρχε λόγος για εμάς να προχωρήσουμε μέχρι να εξασφαλίσουμε όλες τις πλευρές του εγχειρήματος. Υπάρχουν πολλοί που μιλάνε τώρα και λένε ότι θέλουν να μπουν ως «η ομάδα του Μονακό» και ότι θέλουν «να έρθουν στη Formula 1». Θέλουμε να το κάνουμε σοβαρά,» ανέφερε ο Durand, ο οποίος περιμένει μαζί με την Panthera την επιβεβαίωση των διαδικασιών που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι επίδοξοι συμμετέχοντες προκειμένου να ενταχθούν στο άθλημα.
«Πρέπει να έχουμε επιβεβαίωση, γι’αυτό περιμένουμε τώρα. Μας έχουν πει ότι, μέχρι το τέλος του μήνα, θα ανακοινώσουν τι ακριβώς περιμένουν από τις ομάδες.»
Όσο για το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 200 εκατομμυρίων δολαρίων που καλούνται αυτήν τη στιγμή να πληρώσουν στο υπάρχον grid όλοι οι νέοι εισακτέοι, ο Durand υποστηρίζει ότι οι συνεργάτες της ομάδας το έχουν καλυμμένο.
Το όλο εγχείρημα, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως, παρουσιάζεται ως κάτι παραπάνω από μια ουσιαστικά ευρωπαϊκή ομάδα με υποστήριξη ή λογότυπο ασιατικής εταιρείας για διαφήμιση. Κατά το διευθυντή, ο στόχος είναι να στηθεί μια πραγματικά ασιατική ομάδα, με έδρα και ακαδημία στην ήπειρο και φυσικά οδηγούς και προσωπικό από εκεί.
«Το άλλο πράγμα που μας διαφοροποιεί από τις υπάρχουσες ομάδες που είναι τώρα στη Formula 1 είναι ότι δε θα εδρεύουμε στην Ευρώπη. Μεγάλο μέρος του εγχειρήματος είναι ότι θα φέρουμε τη Formula 1 σε ένα μέρος της Ασίας όπου η Formula 1 δεν έχει ιδιαίτερη παρουσία,» υποστήριξε ο Durand.
Η όλη επιχείρηση είναι έτοιμη να ξεκινήσει ξανά με το που λάβει πράσινο φως από την FIA. Το αεροδυναμικό τμήμα αναμένει και οι απαιτούμενες προσλήψεις, αν και θα πάρουν περισσότερο χρόνο, αναμένεται να μην είναι πολύ δύσκολες λόγω αύξησης του διαθέσιμου προσωπικού, καθώς αρκετές ομάδες μείωσαν το μέγεθός τους λόγω του ορίου στα έξοδα.
Διαδικασίες όπως η κατασκευή αεροδυναμικής σήραγγας είναι στα πιο μακροπρόθεσμα σχέδια, αλλά με το 2026 ως στόχο και τη δυνατότητα αγοράς μεγάλου μέρους των μηχανικών μερών από άλλες ομάδες, ο Durand πιστεύει ότι υπάρχει αρκετός χρόνος.
Το σημαντικότερο ζητούμενο για την Panthera βέβαια είναι αυτό του κινητήρα και εκεί, αν και έκανε λόγο για κάποια παλαιότερη συμφωνία, ο διευθυντής παραδέχτηκε ότι πολλά μπορούν να αλλάξουν.
«Είχαμε συζήτηση με βασικά όλους όσους βρίσκονται στο paddock αυτήν τη στιγμή. Έχουμε στα χαρτιά ένα προσύμφωνο με έναν από τους κατασκευαστές. Αλλά είμαστε και πολύ επιφυλακτικοί για τη μονάδα ισχύος γιατί απ’όσο καταλαβαίνουμε θα υπάρχουν έξι κατασκευαστές το 2026,» εξήγησε ο Durand.
«Δεν έχουμε κλειδώσει με κανέναν αυτήν τη στιγμή. Έχουμε ένα προσύμφωνο με έναν από αυτούς αλλά είναι απλά επιστολή προθέσεων.
Μιλάμε επίσης με κάποιους κατασκευαστές στην Ασία που μπορεί να ασχοληθούν με μονάδες ισχύος Formula 1 κάποια στιγμή, αλλά δε νομίζω ότι θα συνεργαστούν μαζί μας στην αρχή και σίγουρα δε θα είναι έτοιμοι να φτιάξουν κινητήρα για το 2026.»
Όσο για το πόσο ψηλά στοχεύει η ομάδα, ο Durand δεν έθεσε νίκες και πρωταθλήματα επί τάπητος σε πρώτη φάση, αλλά δήλωσε ότι σκοπεύουν να είναι τουλάχιστον ανταγωνιστικοί και μετά έπεται συνέχεια.
«Νομίζω ότι η βάση για τις πρώτες σεζόν είναι να είμαστε παρόντες, να αναπτυχθούμε, να πάρουμε βαθμούς όποτε μπορούμε και να μην είμαστε πέντε δευτερόλεπτα πίσω. Δεν περιμένουμε να είμαστε πέντε δευτερόλεπτα μπροστά, περιμένουμε να είμαστε δίπλα στο δεύτερο μισό του grid. Αυτός είναι ο στόχος.»
Για περισσότερα, η ελπίδα υποστήριξης από ασιατικό κατασκευαστή παίζει ρόλο.
«Επίσης, έχουμε καλές ευκαιρίες στο μέλλον να φέρουμε και άλλον κατασκευαστή από την Ασία στο πρωτάθλημα. Αυτός θα ήταν επίσης ο στόχος για να πάμε στο επόμενο επίπεδο,» ανέφερε ο Durand.
«Αν θέλουμε μια μέρα να είμαστε ανταγωνιστικοί σε σημείο που να μπορούμε να διεκδικήσουμε θέσεις στο βάθρο, χρειάζεται να έχουμε κατασκευαστή πίσω μας γιατί είναι πολύ δύσκολο για μια ιδιωτική ομάδα να το κάνει αυτό, ακόμα και με όριο στα έξοδα.»
Ακόμα και με κάπως πιο προσγειωμένους στόχους πάντως, το σίγουρο είναι ότι υπάρχει αρκετή εικασία στα λόγια του Benjamin Durand και δεν είναι καθόλου απίθανο οι προβλέψεις του να αποδειχθούν ευσεβείς πόθοι.
Πριν από οποιαδήποτε σχετική συζήτηση βέβαια, η Panthera πρέπει πρώτα να φτάσει στο grid, κάτι που, ακόμα και με τη νέα Έκφραση Ενδιαφέροντος της FIA, κάθε άλλο παρά εύκολο είναι.
Οι σημερινές ομάδες της Formula 1 έχουν αποδειχθεί επανειλημμένα αρνητικές στην είσοδο νέου κατασκευαστή, ο Stefano Domenicali έχει δηλώσει ότι δε βλέπει νόημα σε κάτι τέτοιο και, όπως έχει μάθει πολύ καλά ο Michael Andretti, ακόμα και σύνολα που έχουν ήδη εγκαταστάσεις, χρηματοδότηση και μακρύ αγωνιστικό παρελθόν συναντούν εμπόδια σε κάθε στροφή.
Οι κινήσεις της FIA έχουν όντως οδηγήσει σε εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και σχετικές συζητήσεις και πιθανότατα αναμένονται αρκετές ακόμα, αλλά ουσιαστικά δεν έχει ακόμα ξεκινήσει τίποτα.
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!