Ο επικεφαλής της Toyota στο WRC, Jari-Matti Latvala, δήλωσε πως η ομάδα του δεν έχει την πολυτέλεια να χαλαρώσει εν όψει της ερχόμενης σεζόν, παρά το γεγονός ότι κατέκτησε και τα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα το 2022.
Η ιαπωνική εταιρεία αποδείχθηκε η κυρίαρχη δύναμη τη χρονιά που μας πέρασε, κερδίζοντας επτά από τους 13 αγώνες καθώς το δίδυμο Kalle Rovanpera και Jonne Halttunen κατέκτησαν το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και συνοδηγών, ενώ η Toyota σφράγισε τον έκτο της τίτλο κατασκευαστών στο WRC.
Το GR Yaris αναδείχθηκε ως το ταχύτερο και πιο αξιόπιστο από τα καινούρια αυτοκίνητα κανονισμών Rally1, αλλά η κυριαρχία του άρχισε να μειώνεται καθώς η Hyundai αποδείχθηκε ισχυρότερη στο δεύτερο μισό της χρονιάς.
Μετά από ένα πρώτο μισό της σεζόν στο οποίο υπέφερε από προβλήματα αξιοπιστίας, η Hyundai σημείωσε την πρώτη της νίκη όταν ο Ott Tanak θριάμβευσε στη Σαρδηνία τον Ιούνιο. Στη συνέχεια, ο Tanak χτύπησε ξανά στη Φινλανδία και το Βέλγιο, πριν τις νίκες του Thierry Neuville σε Ράλι Ακρόπολις και Ιαπωνία.
Κάπως έτσι, η νοτιοκορεάτικη μάρκα ξεπέρασε την Toyota όσον αφορά τις νίκες στο δεύτερο μισό της σεζόν, με 4 ενάντια στις 3 της Toyota.
Ενώ το GR Yaris της Toyota ήταν σχεδόν αλεξίσφαιρο από πλευρά αξιοπιστίας, δυσκολεύτηκε σε ράλι με σκληρό χαλίκι όπως η Σαρδηνία και το Ακρόπολις, καθιστώντας τα έναν τομέα στον οποίο η ομάδα θα στοχεύσει να βελτιωθεί το 2023.
Έχοντας δει το δυνατό τέλος της Hyundai στη σεζόν που μας πέρασε, ο Latvala περιμένει μια πολύ πιο δύσκολη μάχη για τον τίτλο του επόμενου έτους.
«Θα είναι πιο δύσκολο [το 2023]», δήλωσε ο Latvala στο Motorsport.com.
«Η Hyundai βελτιώθηκε πολύ κατά τη διάρκεια της σεζόν. Απλώς πρέπει να κάνουμε λίγο καλύτερη δουλειά και δεν μπορούμε να χαλαρώσουμε πολύ, αυτό είναι σίγουρο».
«Πρέπει να δουλέψουμε αν θέλουμε να πετύχουμε τους ίδιους στόχους την επόμενη χρονιά».
«Κάναμε κάποιες χειμερινές δοκιμές τον Δεκέμβριο, θα έχουμε μια-δυο εβδομάδες άδεια, αλλά μετά φυσικά όλα ξεκινούν ξανά».
Τόσο η Toyota όσο και η Hyundai έχουν κάνει δοκιμές στο φινλανδικό χιόνι τον μήνα που μας πέρασε για να βελτιώσουν τα αυτοκίνητά τους εν όψει της ερχόμενης σεζόν, η οποία ξεκινά στο Monte Carlo στις 19 Ιανουαρίου.
Οι δοκιμές έχουν ήδη αποκαλύψει σημαντικές αναβαθμίσεις στο i20 N της Hyundai, το οποίο διαθέτει τώρα ένα επιμηκυμένο μπροστά μέρος που λειτουργεί ως μπροστινός διαχωριστής, παράλληλα με μία καινούρια πίσω αεροτομή.
Το αυτοκίνητο οδηγήθηκε πιο πρόσφατα από τη νέα της μεταγραφή από την Toyota, τον Esapekka Lappi, ο οποίος μέχρι στιγμής έχει εντυπωσιαστεί με το αυτοκίνητο και πιστεύει ότι είναι «αρκετά ίσο» με το GR Yaris.
Ο αναπληρωτής διευθυντής της ομάδας της Hyundai, Julien Moncet, αναμένει ότι και οι τρεις ομάδες του WRC θα φτάσουν στο Monte Carlo με αναβαθμισμένα αυτοκίνητα, αλλά είναι βέβαιος ότι η ομάδα του είναι ξανά στην μάχη του τίτλου μετά από ένα δυνατό τέλος το 2022.
«Αυτός είναι ο στόχος μας, να κερδίσουμε το πρωτάθλημα και είναι καλό για τους οπαδούς και το ίδιο το πρωτάθλημα να έχουμε ομάδες κατασκευαστών που μπορούν να παλέψουν μεταξύ τους», είπε ο Moncet στο Motorsport.com.
«Είμαστε χαρούμενοι που επιστρέφουμε στο παιχνίδι. Δεν θα εκπλαγώ αν υπάρχουν κάποιες αναβαθμίσεις για όλα τα αυτοκίνητα στο Monte Carlo».
«Ήταν μια τρελή σεζόν. Όταν ο κόσμος μας ρωτά γι’ αυτή τη σεζόν [του 2022] είναι πολύ δύσκολο να απαντήσουμε, καθώς από τη μια ήρθαμε για να κερδίσουμε πρωταθλήματα και προφανώς χάσαμε και τα δύο».
«Είχαμε πολύ δύσκολες στιγμές στο Monte Carlo και στην Κένυα και αυτή η πτυχή είναι μια αποτυχία, αλλά από την άλλη είχαμε κάποια αξιοπρεπή αποτελέσματα».
«Δεν πήραμε κανένα πρωτάθλημα, αλλά κερδίσαμε πέντε φορές και σημειώσαμε το 1-2-3 στο Ράλι Ακρόπολις. Είναι λίγο περίεργο».
Όπως έχει γίνει κατανοητό, η Hyundai θα αποκαλύψει έναν νέο επικεφαλή της ομάδας της τις επόμενες ημέρες, με τον πρώην επικεφαλή της Renault στην Formula 1, Cyril Abiteboul, να αναμένεται να αναλάβει τα ηνία από τον Moncet.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!