Ο νέος επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, παραδέχτηκε πως η ομάδα του δυσκολεύτηκε περισσότερο από τους ανταγωνιστές της στο να προσαρμοστεί στα νέα ελαστικά της Pirelli.
Η μετάβαση στα ελαστικά 18 ιντσών ήταν μεγάλο κομμάτι των αλλαγών του 2022 στο τεχνικό κομμάτι των μονοθεσίων. Ωστόσο, τέθηκαν σε δεύτερο πλάνο, με την προσοχή να κλέβουν, καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν που πέρασε, το porpoising και ο αεροδυναμικός αντίκτυπος των νέων κανονισμών.
Ωστόσο, ο Stella παραδέχτηκε πως η ομάδα του δεν κατάφερε να “περιορίσει” την αρνητική επίδραση των νέων ελαστικών τόσο αποτελεσματικά όσο και οι αντίπαλοί της, κάτι που σήμαινε πως οι μηχανικοί της McLaren έπρεπε να δώσουν επιπλέον προσοχή στο κομμάτι αυτό κατά τη διάρκεια των GP.
“Από την εισαγωγή τους, έφεραν μια κάπως απότομη συμπεριφορά στο μονοθέσιο, όταν αυτό βρισκόταν σε ευθείες”, δήλωσε ο Stella.
“Επειδή τα εμπρός ελαστικά ήταν τόσο δυνατά. Όσο όμως αυξάνεις τη γωνία στροφής των εμπρός ελαστικών, τόσο αυτά φθείρονται και σε κάποιο σημείο, η φθορά αυτή είναι αρκετά γρήγορη”.
“Έτσι, αυτό ίσχυε για όλους. Θεωρώ πως εάν δείτε τις αναφορές της Pirelli, οι οποίες κάνουν λόγο για την ισορροπία που παρατήρησαν οι ομάδες, όλες οι αναφορές θυμίζουν τα προβλήματα ισορροπίας που ανέφεραν και οι δικοί μας οδηγοί”.
“Έπειτα, μαζί με τα ελαστικά, προσθέτεις και τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου τα οποία περιορίζουν τα υποκείμενα, θεμελιώδη προβλήματα από τη συμπεριφορά των ελαστικών. Ανάλογα με το πόσο μεγάλο είναι αυτό το στοιχείο του περιορισμού των αρνητικών συνεπειών που προέρχεται από το μονοθέσιο, τότε είσαι σε θέση ώστε να εξερευνήσεις περισσότερο τα όρια της πρόσφυσης”.
“Θεωρώ, ξεκάθαρα, πως υπήρξαν κάποιες εκφάνσεις του μονοθεσίου μας που δεν κατάφεραν να περιορίσουν ουσιαστικά τη συμπεριφορά των ελαστικών. Θεωρώ όμως πως αυτό ίσχυε σε μεγάλο βαθμό για όλους”.
Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε η ομάδα στο Woking ήταν πως, στο κομμάτι της διαχείρισης ελαστικών, ο Lando Norris συμπεριφέρθηκε καλύτερα σε σχέση με τον Daniel Ricciardo.
“Υπάρχει και ο παράγοντας των οδηγών επίσης. Παίζουν ρόλο στην προσαρμογή στα χαρακτηριστικά των ελαστικών”. συνέχισε ο Stella.
“Είδαμε πως τα τελευταία δύο χρόνια, το παράθυρο λειτουργίας των ελαστικών που βόλευε τον Daniel ήταν κάπως μικρότερο από το αντίστοιχο του Lando, ας το θέσουμε έτσι”.
“Έτσι, τα χαρακτηριστικά που περιέγραψα προηγουμένως, επηρέασαν την απόδοσή του. Όταν δεν εμφανίζονταν σε μεγάλο βαθμό, τότε ο Daniel τα πήγαινε καλά, από πλευράς επιδόσεων. Όταν όμως αυτά μεγεθύνονταν, για οποιουσδήποτε λόγους, τότε αυτό επηρέασε τις εμφανίσεις του”.
“Και αυτό που έχουμε παρατηρήσει με τον Lando είναι πως ήταν λίγο περισσότερο ικανός να το διαχειρίζεται αυτό. Το θεμελιώδες, λοιπόν, στοιχείο είναι τα ελαστικά, με τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου να περιορίζουν τα προβλήματά τους. Έπειτα, έχεις και τους οδηγούς επιπλέον που παίζουν τον ρόλο τους”.
🏁 22 races.
🌎 20 countries.
💨 2,448 laps completed.
⏱ 805 pit-stops.
🏆 1 podium.Looking back at the season, we’ve had highs and lows, but if you like your data unfiltered, here’s the story of our 2022 season in numbers! 👇
— McLaren (@McLarenF1) December 29, 2022
Ο τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key, συμφώνησε πως τα ελαστικά ήταν σημαντικό πρόβλημα για την ομάδα, στην προσπάθειά της να βελτιώσει το μονοθέσιο.
“Θα μπορούσα να γράψω βιβλίο πάνω στο θέμα αυτό, για να είμαι ειλικρινής”, δήλωσε ο Key. “Εσωτερικά, έχουμε συζητήσει για το θέμα αυτό πάρα πολύ. Δεν είναι περίεργα χαρακτηριστικά, μπορούμε να δούμε τί συμβαίνει. Τα ελαστικά επηρεάζουν πολύ την εμφάνιση του μονοθεσίου, και όλοι έχουν το ίδιο πρόβλημα”.
“Έχει να κάνει με το πόσο καλά περιορίζεις τα προβλήματα που σου δημιουργούν. Είχαμε μεγάλες συζητήσεις σχετικά με το εάν υπάρχει κάποιο εργαλείο ή μεθοδολογία που χρησιμοποιούμε εμείς και μας κάνει περισσότερο επιρρεπείς στις αρνητικές συνέπειες των ελαστικών”.
Αναφορικά με τους οδηγούς, ο Key σχολίασε: “Σίγουρα παίζει ρόλο η οδήγηση, όπως ανέφερε και ο Andrea. Και ύστερα, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες όπως το αεροδυναμικό φορτίο ή τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά”.
“Το πρόβλημα που είχαμε αντιμετωπίσει το 2021 έχει βελτιωθεί αρκετά στο μονοθέσιο του 2022. Υπάρχουν όμως άλλα ζητήματα με τα μονοθέσια αυτά, τα οποία είναι εντελώς μοναδικά. Φαίνεται πως, και πάλι, αυτό μας επηρέασε λίγο περισσότερο”.
“Δεν θα έλεγα όμως πως είναι κάτι περίεργο. Είναι κάτι που αντιμετωπίζει κάθε μονοθέσιο. Μερικές φορές μας πάει αρκετά και δεν μας προβληματίζει καθόλου. Άλλες, είναι πιο επίμονο και γίνεται το σημείο προσοχής μας για όλο το Grand Prix”.
“Αποτέλεσε, λοιπόν, μεγάλο θέμα συζήτησης, αρκετή έρευνα έχει γίνει στη συγκεκριμένη περιοχή, προσπαθώντας να βρούμε τί πρέπει να κάνουμε ως ομάδα ώστε να σιγουρευτούμε πως τα λαμβάνουμε καλύτερα υπόψη μας”.
Μένει να φανεί εάν στη McLaren θα μπορέσουν μέσα στον χειμώνα να βρουν περισσότερες απαντήσεις στα προβλήματα που τους περιόρισαν το 2022, φέρνοντάς τους στην 5η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!