Μπορεί τα διοικητικά της Ferrari να μην περνούν τις καλύτερες μέρες τους, όμως αυτό δεν φαίνεται να ισχύει και με την εξέλιξη του μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς, όπου υπάρχει αξιοσημείωτη πρόοδος.
Η απομάκρυνση του Mattia Binotto από το Maranello μετά το 2022 έδωσε στην ομάδα έναν πιο δύσκολο χειμώνα ενόψει, δεδομένου ότι η σταθερότητα είναι σημαντική παράμετρος της δουλειάς που γίνεται σε ένα εργοστάσιο.
Όποιος κι αν είναι ο διάδοχος, με τις πιθανές αρετές που αυτός θα φέρει στη Scuderia, είναι δεδομένο πως χρειάζεται χρόνος προσαρμογής ώστε να αντιληφθεί τα δυνατά και αδύναμα σημεία της ομάδας που καλείται να διαχειριστεί και να προβεί στις ανάλογες ενέργειες που κρίνει σκόπιμες.
Εν μέσω της εποχής cost cap στη F1, οι λάθος αποφάσεις κοστίζουν περισσότερο, δεδομένου ότι πλέον δεν είναι διαθέσιμοι πόροι για τη διόρθωσή τους.
Αν και τα media έχει απασχολήσει κυρίως το γιατί έγινε ό,τι έγινε με τον Binotto και εάν αυτό ήταν το σωστό timing της απόφασης αυτής, στο Maranello, το προσωπικό δουλεύει πάνω σε ένα και μόνο πράγμα: την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2023.
Το μήνυμα του οδηγού της ομάδας, Charles Leclerc, στο gala της FIA την προηγούμενη εβδομάδα στη Bologna αναφερόταν κυρίως στο τεχνικό τιμ της ομάδας του, το οποίο θεωρεί πως δεν πρέπει να αποσυντονιστεί απ’ όσα ακούγονται για τις ανώτερες βαθμίδες διοίκησης στην ομάδα τους.
Ο Μονεγάσκος ανέφερε και περισσότερα, τόσο για τον πρώην πλέον επικεφαλής του, όσο και την προοπτική του Fred Vasseur, τα οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
BREAKING 🚨| Fred Vasseur to Ferrari, here we go!
Vasseur and Elkann have finalised the agreement.
ℹ️ | @GiulyDuchessa @SmilexTech pic.twitter.com/fS2VInVK2w
— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) December 12, 2022
Εντός της Ferrari δείχνει, λοιπόν, να υπάρχει μεγαλύτερη αισιοδοξία απ’ ότι διαθέτουν όσοι βρίσκονται εκτός Maranello. Αν και σίγουρα θα έρθουν αλλαγές με τον νέο επικεφαλής, στη Ferrari δεν είναι απόλυτα βέβαιο ότι χρειάζονται επαναστατικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας τους. Μικρές αλλαγές στον τρόπο που λαμβάνονται κάποιες αποφάσεις ενδέχεται να επαρκεί ώστε η ομάδα να παρουσιαστεί πολύ πιο ανταγωνιστική το 2023, παλεύοντας με τις Red Bull και Mercedes.
Τα δεδομένα από τη δουλειά της Scuderia στην αεροσήραγγα δείχνουν θετικά με βάση τα όσα διαρρέονται στον ιταλικό τύπο. Το project 675 (η κωδική ονομασία του μονοθεσίου του 2023 δηλαδή) αποτελεί σαφή βελτίωση ποιοτικά από τη φετινή F1-75. Οι μηχανικοί της ομάδας, υπό την ηγεσία του Enrico Cardile, εστίασαν σε δύο τομείς όπου η ομάδα φαίνεται να υστερεί περισσότερο σε σχέση με τη Red Bull τη χρονιά που πέρασε.
Αρχικά, ήταν η τελική ταχύτητα, η οποία φαίνεται βελτιωμένη μέσω καλύτερης αεροδυναμικής απόδοσης. Το πρόβλημα της μεγάλης αντίστασης του αέρα για τη Ferrari προέκυψε όχι μόνο από τη διαφορά στην ταχύτητα με ανοιχτό το DRS αλλά και από την προσέγγιση που ακολουθήθηκε πέρσι στην αεροελαστικότητα συγκεκριμένων εξαρτημάτων, κάτι στο οποίο η Red Bull φάνηκε να έχει βρει καλύτερες απαντήσεις.
Το δεύτερο μέρος είναι η διαχείριση ελαστικών, ένα από τα προβλήματα που συχνά έπληξαν τη Ferrari φέτος. Η Pirelli φέρνει το 2023 νέα ελαστικά, προσπαθώντας να μειώσει την υποστροφή που βίωναν οι οδηγοί. Η νέα αυτή προσέγγιση ενδέχεται να βοηθήσει σημαντικά τη Ferrari, ενώ ταιριάζει και περισσότερο στο στυλ οδήγησης του Leclerc.
Στο Maranello, αναπροσάρμοσαν τις μαθηματικές εξισώσεις του μοντέλου που προσομοιώνει τα ελαστικά, με τις πρώτες εντυπώσεις από τις νέες γόμες να είναι θετικές.
Η Ferrari προσφέρθηκε πολλές φορές να βοηθήσει την Pirelli με τις δοκιμές των ελαστικών του 2023, γνωρίζοντας πως το παραμικρό δεδομένο θα φανεί σημαντικό ως προς την κατανόηση των ελαστικών και τη βελτίωση του στησίματος σε συνθήκες αγώνα τις Κυριακές.
Εξωτερικά, το νέο μονοθέσιο δεν αναμένεται να φέρει τεράστιες διαφορές σε σχέση με την F1-75. Η συνολική φιλοσοφία θα παραμείνει ίδια, όμως θα υπάρξουν επιμέρους τροποποιήσεις: οι περισσότερες θα βρίσκονται στο πίσω μέρος του νέου μονοθεσίου, με σκοπό να μπορεί να υπάρξει αρκετά μεγάλη στένωση στο σημείο που φέρει την άτυπη ονομασία “μπουκάλι coca cola”.
Ακόμα ένα μέτωπο στο οποίο υπάρχουν θετικά νέα για την ομάδα είναι και αυτό του κινητήρα. Η μονάδα ισχύος 066/7 είναι εμφανώς πιο αξιόπιστη από τους προκατόχους της, λύνοντας ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της ομάδας τη σεζόν που πέρασε, αυτό της ασθενικής αξιοπιστίας.
Από τις κλίνες δυναμομέτρησης του κινητήρα, τα πρώτα δείγματα γραφής είναι θετικά γύρω από την αξιοπιστία, κάτι που μπορεί να λύσει τα χέρια στους μηχανικούς της ομάδας ώστε να επαναφέρουν τον κινητήρα στην περιοχή επιδόσεων που μπορεί υπό κανονικές συνθήκες να πετύχει.
Την ίδια στιγμή, φαίνεται πως κλείνει και το μέτωπο του νέου επικεφαλής, με νέα από την Ιταλία να αναφέρουν πως Elkann και Vasseur έχουν έρθει σε κατ’ αρχήν συμφωνία, με τα τυπικά να απομένουν και τις ανακοινώσεις να γίνονται ενδεχομένως και πριν τα Χριστούγεννα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!