Πέρυσι η Alpine κατέγραψε την πρώτη της νίκη μετά τον θρίαμβο του Kimi Raikkonen στο Grand Prix της Αυστραλίας το 2013, αγωνιζόμενος με τη Lotus, καθώς ο Esteban Ocon κέρδισε τον Lewis Hamilton στην καρό σημαία.
Σε συνθήκες που η πίστα στέγνωνε, η Alpine επωφελήθηκε από μία απόσυρση της Mercedes, της Red Bull και της Ferrari, ενώ η Mercedes έκανε μια απροσδόκητη έκκληση να αφήσει τον πρωτοπόρο του αγώνα Lewis Hamilton στα ενδιάμεσα ελαστικά για την επανεκκίνηση, ενώ όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια προχώρησαν σε ελαστικά στεγνών συνθηκών.
Ο Ocon ήταν πρωτοπόρος του αγώνα ενώ ο Alonso «έπαιζε άμυνα», καθώς κρατούσε πίσω του τον φορτισμένο Hamilton, μπαίνοντας στα pits για slick ελαστικά τέσσερις γύρους αργότερα, για να δώσει στον ομόσταυλό του λίγο χώρο.
Ο Ocon κατάφερε νε κερδίσει με διαφορά 2,7 δευτερολέπτων επί του Hamilton με τον Alonso να τερματίζει στην 4η θέση. Ο Ισπανός κατάφερε, ωστόσο, να προσθέσει αργότερα το όνομά του στη λίστα των βάθρων της σεζόν, αφού τερμάτισε 3ος στο Qatar.
Αυτή τη σεζόν η Alpine δεν κατάφερε καν να ανέβει στο βάθρο, πόσο μάλλον να κερδίσει αγώνα.
Ερωτηθείς, ενώ η ομάδα δεν μπόρεσε να επαναλάβει αυτή την επιτυχία, ο Alonso είπε σύμφωνα με το GPFans: «Δεν έχουμε κερδίσει. καθώς αυτό που συνέβη στην Ουγγαρία πέρυσι δεν θα ξανασυμβεί ούτε σε εκατό χρόνια.
«Και μετά, για βάθρο, ίσως στον Καναδά και την Αυστραλία είχαμε μια ευκαιρία, αλλά χάσαμε από δική μας ευθύνη».
Παρά τη νίκη στην Ουγγαρία, η Alpine κατέκτησε μόλις την πέμπτη θέση στο περσινό Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, 120 βαθμούς πίσω από τη McLaren. Αυτή τη σεζόν κέρδισαν την ομάδα του Woking για την 4η θέση με απόσταση 14 πόντων.
Λέγοντας ότι η ομάδα ήταν «παρόμοια με πέρυσι κατά κάποιο τρόπο», ο Alonso προσέθεσε ότι «όταν δεν παλεύεις για το Πρωτάθλημα, το να είσαι τέταρτος ή πέμπτος δεν έχει και τόσο μεγάλη διαφορά».
Ο Ισπανός θα αγωνιστεί με την Aston Martin την επόμενη σεζόν, λήγοντας το συμβόλαιο του με την Γαλλική Ομάδα μετά από δύο χρόνια συνεργασίας.
Το χάσμα των νέων κανονισμών
Την περασμένη σεζόν, την τελευταία χρονιά με βάση τους παλιούς κανονισμούς της Formula 1, οκτώ ομάδες εμφανίστηκαν στο βάθρο, συμπεριλαμβανομένης μιας νίκης για την Alpine και επίσης μιας για τη McLaren.
Φέτος μόνο τέσσερις ομάδες έφτασαν στο βάθρο, με τη McLaren του Lando Norris να καταφέρνει να ανέβει μία φορά στο βάθρο για το 2022. Ωστόσο, αυτή η επιτυχία ήταν μεμονωμένη και συνέβη την Κυριακή που η Ferrari ουσιαστικά βγήκε από την εξίσωση.
Παρ’ όλα αυτά, ενώ τα αφεντικά της Formula 1 είναι υπερευχαριστημένα με τους νέους κανονισμούς και το γεγονός ότι τα μονοθέσια μπορούν να ακολουθήσουν το προπορευόμενο και να δώσουν μάχες ρόδα με ρόδα, η αλλαγή των κανονισμών δεν έχει συμβάλει καθόλου στο να μειώσει τις αποστάσεις μεταξύ των ομάδων. Στην πραγματικότητα, το χάσμα είναι μεγαλύτερο τώρα από ό,τι ήταν πέρυσι.
Ο επικεφαλής της McLaren, Andreas Seidl, υπολογίζει, προς το παρόν τουλάχιστον, ότι «η εποχή των τυχερών επιτυχιών έχει λάβει τέλος με τους τωρινούς κανονισμούς».
Εξήγησε ότι παρόλο που οι κανόνες εν τέλει (ελπίζουμε πως) θα μειώσουν τις αποστάσεις μεταξύ των ομάδων, σε μια εποχή ολοκαίνουργιων κανονισμών αυτοί που ξεκίνησαν με «καλύτερες υποδομές» και «είχαν απεριόριστα χρήματα στο παρελθόν» έχουν το πλεονέκτημα.
Αυτό ήταν εμφανές με τη Red Bull και τη Ferrari να πρωτοστατούν, ενώ η Mercedes έκανε την μεγαλύτερη πρόοδο από οποιαδήποτε άλλη ομάδα κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Έτσι, ενώ η μάχη στο midfield είναι σίγουρα πιο συναρπαστική, η διαφορά από την πρώτη τριάδα μπορεί να χρειαστεί μερικά χρόνια για να κλείσει.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!