Ο Ιάπωνας κατασκευαστής αποχώρησε από την Formula 1 στο τέλος της σεζόν του 2021, καθιστώντας σαφή την εστίασή του στην ενίσχυση της επιχείρησής του στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δρόμου, πράγμα που σήμαινε ότι δεν μπορούσε πλέον να στηρίξει το πρόγραμμα της F1.
Ωστόσο, συνέχισε να συμμετέχει κατά κάποιο τρόπο, αφού έχει συμβόλαιο για το IP των μονάδων ισχύος της με την Red Bull και για μετά το 2021. Η συνεχιζόμενη φετινή επιτυχία οδήγησε σε ενίσχυση της παρουσίας της, με τα λογότυπα της Honda να επιστρέφουν στα μονοθέσια της Red Bull από το Ιαπωνικό Grand Prix και μετά.
Η τρέχουσα συμφωνία με τη Red Bull διαρκεί μέχρι το τέλος της σεζόν του 2025, μετά την οποία η ομάδα με έδρα το Milton Keynes σχεδιάζει να λειτουργήσει τη δική της μονάδα ισχύος.
Όμως, οι συζητήσεις για την επίσημη επιστροφή της Honda στην F1 προχώρησαν όταν ένα αρχικό σχέδιο της Red Bull να συνεργαστεί με την Porsche από το 2026 απέτυχε, αφού οι συνομιλίες μεταξύ των δύο μερών κατέρρευσαν.
Αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση αυτών των ειδήσεων, η Red Bull, η οποία αναπτύσσει τον δικό της κινητήρα, δήλωσε ότι είναι ανοιχτή σε πιθανή συνεργασία με τη Honda – ειδικά για το αυξημένο ηλεκτρικό στοιχείο της μονάδας ισχύος της F1.
Αυτή η ιδέα έχει προχωρήσει με τον επικεφαλής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Honda να αποκαλύπτει στην Ιαπωνία τη Δευτέρα ότι η εταιρεία είχε δηλώσει επίσημα το ενδιαφέρον της ως κατασκευαστής κινητήρων.
Η FIA είχε υποβάλει αίτημα σε όλους τους κατασκευαστές που θέλουν να λειτουργούν μονάδες ισχύος από το 2026 να ειδοποιήσουν το διοικητικό όργανο για τις προθέσεις τους μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου.
Ο πρόεδρος της Honda Racing, Koji Watanabe, επιβεβαίωσε ότι η Honda είχε δηλώσει το ενδιαφέρον της – αλλά προχώρησε στο να εξηγήσει ότι αυτό δεν σήμαινε απαραίτητα ότι θα εισέλθει σίγουρα από το 2026.
«Ως HRC (Honda Racing), έχουμε εγγραφεί ως κατασκευαστής PU μετά το 2026», είπε ο Watanabe κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Προγράμματος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Honda για το 2023.
«Οι κανονισμοί της F1 από το 2026 και μετά κινούνται προς την κατεύθυνση της ουδετερότητας του άνθρακα.
«Επιπλέον, το γεγονός ότι προωθείται επίσης η ηλεκτροκίνηση και η ουδετερότητα άνθρακα; την ηλεκτροκίνηση προωθεί και η Honda Motor Co., Ltd. Οι στόχοι ταιριάζουν.
«Ως αγωνιστική εταιρεία, έχουμε εγγραφεί ως κατασκευαστής για να προωθήσουμε την έρευνα για τους αγώνες.
«Υπάρχει επίσης η προθεσμία εγγραφών της 15ης Νοεμβρίου. Έχουμε εγγραφεί ως κατασκευαστής για να συνεχίσουμε [αυτή την έρευνα].”
Η απόφαση της Honda να εγγραφεί σημαίνει ότι έχει πλέον το περιθώριο να αξιολογήσει εάν θα προχωρήσει ή όχι με επίσημη επιστροφή το 2026 – η οποία θα μπορούσε είτε να είναι μόνη της είτε σε συνεργασία με τη Red Bull.
Εάν δεν είχε εγγραφεί μέχρι την προθεσμία του Νοεμβρίου, τότε θα ήταν πιο δύσκολο γι ‘αυτην να εισέλθει για το 2026 αργότερα, και δεν θα είχε εμπλακεί σε καμία από τις επίσημες συζητήσεις που βρίσκονται τώρα σε εξέλιξη μεταξύ των διαφόρων κατασκευαστών και της FIA.
Μιλώντας στο Motorsport.com νωρίτερα αυτό το έτος, ο Watanabe είχε εξηγήσει ότι η Honda δεν έκλεισε ποτέ πλήρως την πόρτα σε μια επιστροφή της στην F1 – και θα το σκεφτόταν σημαντικά όταν θα είχε διευθετηθεί η προτεραιότητα της, τα αυτοκίνητα δρόμου.
«Νομίζω ότι υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που πρέπει να προσέξουμε», είπε όταν ρωτήθηκε τι θα έπειθε τη Honda να επιστρέψει.
«Όμως από τη στιγμή που αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε την συνεργασία μας στην F1 λόγω της μαζικής παραγωγής [αυτοκίνητων δρόμου] και της ουδετερότητας των εκπομπών άνθρακα, πρώτα πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτόν τον στόχο.
«Στη συνέχεια, μόλις καταλάβουμε ότι μπορούμε να το πετύχουμε αυτό, μπορούμε να σκεφτούμε τη F1».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!