Έτοιμη να μειώσει το μήκος κάποιων ζωνών DRS για την επόμενη σεζόν της Formula 1 φαίνεται η FIA, καθώς τις τελευταίες μέρες αλλά και μέσα στη χρονιά έχουν υπάρξει παράπονα και ανησυχίες ότι τα προσπεράσματα έχουν γίνει πολύ εύκολα σε ορισμένες πίστες.
Η νέα γενιά των ground effect μονοθεσίων που παρουσιάστηκε το 2022 στόχευσε σε πιο συναρπαστικό αγωνιστικό θέαμα επιτρέποντας στους οδηγούς να ακολουθούν και να μένουν κοντά στους αντιπάλους τους ευκολότερα. Απόρροια αυτού φυσικά οι περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα κατά τη διάρκεια του γύρου.
Ωστόσο, όπως προέκυψε μέσα στο 2022, το DRS κατέληξε να κάνει πολύ μεγάλη διαφορά, ουσιαστικά αποτελώντας εγγύηση προσπεράσματος σε κάποιες πίστες αφότου οι οδηγοί έμπαιναν σε απόσταση ενεργοποίησης.
Αυτή η άνεση επίθεσης πήγε τα πράγματα στο άλλο άκρο και η FIA φαίνεται να ετοιμάζει μειώσεις στο μήκος μερικών ζωνών DRS από τη νέα σεζόν.
Ο τεχνικός διευθυντής Νικόλας Τομπάζης έκανε ξεκάθαρο ότι υπερβολικά εύκολα προσπεράσματα λόγω DRS είναι εξίσου επιζήμια για το θέαμα με ταχύτερα μονοθέσια «κολλημένα» επί γύρους πίσω από πιο αργούς συνδυασμούς.
Σε σχετική ερώτηση του motorsport.com λοιπόν, παρουσίασε τη μείωση μήκους των ζωνών ως πιθανή λύση.
«Δε θέλουμε τα προσπεράσματα να είναι αναπόφευκτα, όπως λέμε, ή πραγματικά εύκολα. Πρέπει να υπάρχει μάχη,» εξήγησε.
«Αν συμβαίνει πολύ γρήγορα, αν απλά βλέπεις ένα μονοθέσιο να πλησιάζει και μετά απλά να περνά και να εξαφανίζεται, είναι στην πραγματικότητα χειρότερο από το να είναι κάποιος πίσω και να παλεύει. Χρειάζεται να βρεθεί η σωστή ισορροπία εδώ.»
Ο απερχόμενος διευθυντής της Formula 1 Ross Brawn, από την πλευρά του, είχε δηλώσει τον προηγούμενο μήνα ότι δεν ήθελε να δει τους επικεφαλής του αθλήματος να αποφεύγουν αποδυνάμωση του DRS.
«Αυτό που ξέρουμε είναι ότι στους οπαδούς δεν αρέσει το «βγες στην ευθεία, άνοιξε DRS, πέρνα, οδήγησε γρήγορα, άνοιξε διαφορά, όλο αυτό. Πιστεύω ότι σε έναν ιδανικό κόσμο το DRS θα χρησιμοποιείται για να πλησιάσεις κάποιον, ώστε να έχεις καλή ευκαιρία για επίθεση.»
Στη συνέχεια είχε κάνει και αυτός αναφορά σε μειωμένη χρήση του DRS.
«Νομίζω ότι δε θα έπρεπε να φοβόμαστε να μειώσουμε το DRS σε μέρη όπως η Monza, επειδή φαίνεται λίγο «φτάνεις πίσω τους, πατάς το κουμπί, περνάς.» Καταλήγει λίγο διεκπεραιωτικό, έτσι δεν είναι;
Δεν είναι πολύ εντυπωσιακό. Και έτσι δε θα έπρεπε να φοβόμαστε να μειώσουμε τη χρήση του DRS εκεί όπου αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι είναι πολύ ισχυρό.»
Να σημειωθεί ότι λόγος περί μερικής ή ολικής αφαίρεσης του DRS δεν έγινε.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!