Με τα μούτρα στη δουλειά έπεσε ο Fernando Alonso στην πρώτη του μέρα με την Aston Martin, με τον Ισπανό να θέλει να ξεκινήσει το 2023 στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Με το πράσινο φως για τις χθεσινές δοκιμές στο Abu Dhabi να ανοίγει στις 9 το πρωί τοπική ώρα, η πρώτη φιγούρα που έκανε αμέσως την εμφάνισή της, χάνοντας μηδέν χρόνο, ήταν ο Fernando Alonso. Με ένα μονοθέσιο χωρίς χορηγούς, καθώς και στολή και κράνος ουδέτερα, ο Ισπανός που, τυπικά ακόμα δεσμεύεται με εμπορικές υποχρεώσεις με την Alpine, ξεκίνησε την πρώτη του μέρα στη νέα δουλειά.
Πάλι πρώτος βγήκε στην πίστα ο Ισπανός μετά τη διακοπή λόγω του προβλήματος της MCL36 του Oscar Piastri, ενώ όταν ρωτήθηκε για το εάν αυτό ήταν συγκυρία, απάντησε: “Όχι. Το ίδιο έγινε και χθες στα paddock”. Και τότε, τη Δευτέρα, ήταν ο πρώτος από τους οδηγούς που ήρθε στο garage της ομάδας του.
Λιγότερες από 18 ώρες μετά και την τελευταία του εμφάνιση ως οδηγός της Alpine, ο Alonso ξεκίνησε τη νέα του συνεργασία με την Aston Martin, φτιάχνοντας το κάθισμά του για το cockpit τη Δευτέρα, ενώ γνώρισε από κοντά και τους νέους του συναδέλφους.
Αν και επίσημα η συνεργασία τους ξεκινά την 1η Ιανουαρίου, ο Alonso γνώριζε πως οι δοκιμές της Τρίτης ήταν πολύ σημαντικές εάν ήθελε να μπεί με το “δεξί” το 2023.
Κύριος σκοπός των δοκιμών στη Yas Marina ήταν η δοκιμή των ελαστικών του 2023 (πέρα από την εξοικείωση των νέων οδηγών με μονοθέσια F1). Ωστόσο, από τους γύρους του Nando μπορούμε να πάρουμε μια γεύση για το τί να περιμένουμε απ’ αυτόν του χρόνου, στη νέα του ομάδα.
Hello, Fernando. pic.twitter.com/Mfwi66ID5J
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) November 22, 2022
Οι πρώτες δοκιμές δικαιώνουν την επιλογή του Alonso
Μια από τις πρώτες σκέψεις που έκαναν όλοι, μαθαίνοντας για τη συμφωνία Alonso-Aston πίσω στο καλοκαίρι ήταν: “Αξίζει να αφήσεις μια εργοστασιακή, ανώτερη σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, ομάδα, για μια που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην 9η θέση;”.
Ο Alonso πάνω σε αυτό απάντησε πως ήταν οι προοπτικές της Aston που τον έκαναν να θεωρήσει ελκυστική μια μετακίνηση στο Silverstone. Με έναν ιδιοκτήτη πρόθυμο να επενδύσει πολλά (και ήδη να το κάνει μιας και υπό κατασκευή βρίσκεται το νέο εργοστάσιο της ομάδας), υπήρχε σίγουρα λογική. Και το κακό ξεκίνημα στη νέα σεζόν, υπό τους νέους κανονισμούς, διορθώθηκε εν μέρει, με την ομάδα μηχανικών να ανταποκρίνεται άμεσα και καθ’ όλη τη σεζόν η AMR22 παρουσίασε σταθερά σημάδια βελτίωσης. Με το πέσιμο της καρό σημαίας στο Abu Dhabi, ένα κακό pitstop στον απερχόμενο Sebastian Vettel στέρησε την 6η θέση για τη βρετανική φίρμα, μένοντας εν τέλει πίσω από την Alfa Romeo, στην 7η θέση.
Μετά τις χθεσινές δοκιμές, ο Alonso σχολίασε: “Μετά το καλοκαίρι και τη συμφωνία με την Aston, ήμουν 90% ικανοποιημένος από την απόφασή μου. Όταν ξεκίνησαν να βελτιώνονται και τερμάτισαν βελτιωμένοι τη σεζόν, ήμουν 100% ικανοποιημένος. Μετά τη σημερινή μέρα είμαι πάνω από 100% ικανοποιημένος”.
Αν και ο Ισπανός τόνισε πως η AMR22 έχει διαφορετική φιλοσοφία στην οδήγησε από την Alpine, σημείωσε πως η συμπεριφορά του μονοθεσίου ήταν καλή, καθώς δεν συνάντησε αρκετές δυσκολίες προσαρμογής σε αυτό.
97 γύρους ολοκλήρωσε τελικά στη Yas Marina ο Alonso, σημειώνοντας στο μυαλό του όλα τα σημεία που θα έπρεπε μετά να δει με τους μηχανικούς ώστε να βελτιωθούν ή να προσαρμοστεί ο ίδιος σε αυτά. Δεδομένου ότι το μονοθέσιο του 2023 θα είναι αρκετά διαφορετικό από το φετινό, σύμφωνα πάντα με τον 41χρονο, η προσαρμογή αφορά άλλα ζητήματα και όχι την ισορροπία ή τη συμπεριφορά.
“Δεν έχει να κάνει με την ίδια την ισορροπία ή τη συμπεριφορά του μονοθεσίου. Αφορά πιο πολύ τις ειδοποιήσεις για αλλαγές ταχυτήτων, για το pit lane, τα μηνύματα στην οθόνη όταν κάνεις αλλαγές, πόσο αυτά μένουν στην οθόνη. Τέτοια πράγματα κυρίως, στα οποία συνηθίζεις να δουλεύεις με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Τώρα, προσπαθείς να τα συνηθίσεις μέσω της καθημερινής τριβής. Αυτά είναι προτεραιότητα για μένα αυτή τη στιγμή”.
Ένα από τα πράγματα που δυσκόλεψαν τον Ισπανό στην Alpine ήταν η υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, προσπαθώντας να στήσει το σύστημα με τέτοιο τρόπο ώστε να νιώθει όσο καλύτερα γίνεται τους εμπρός τροχούς.
“Είχαμε κάποιες ανησυχίες για το σύστημα διεύθυνσης, επειδή την πρώτη χρονιά στην Alpine έπρεπε να δουλέψουμε πολύ πάνω σε αυτό, για σχεδόν πέντε μήνες, πάνω στην υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και την αίσθηση που παίρνω απ’ αυτό”, σχολίασε ο Alonso.
“Είχαμε άρα κάποιες ανησυχίες (με την Aston) για τις οποίες συζητήσαμε τις προηγούμενες εβδομάδες”.
“Ήταν ευχάριστη έκπληξη που ένιωσα εντάξει οδηγώντας το μονοθέσιο και δεν πρέπει να αλλάξουμε πολλά”.
Η αξιοπιστία που δεν βρήκε στην Alpine
Μετά από μια χρονιά που η τελική συγκομιδή του Ισπανού επηρεάστηκε σημαντικά από προβλήματα αξιοπιστίας, έχοντας συνολικά 6 εγκαταλείψεις από μηχανικά ζητήματα. Πλέον, τρέχει για μια ομάδα με μονάδες ισχύος της Mercedes, με τον Ισπανό να αναφέρεται θετικά στην “απίστευτη” αξιοπιστία του κινητήρα με τον οποίο έτρεξε την Τρίτη στη Yas Marina.
“Όταν που είπαν πόσα χιλιόμετρα είχε κάνει ο κινητήρας με τον οποίο θα έτρεχα, ανησύχησα”, σχολίασε ο Alonso.
“Τους είπα πως ο αριθμός αυτός είναι λίγο μεγάλος για τα στανταρ με τα οποία έχω συνηθίσει. Κάναμε όμως 97 γύρους χωρίς πρόβλημα, το οποίο είναι απίστευτο”.
Αυτή ήταν η πρώτη ευκαιρία του Alonso να τρέξει με υβριδικές μονάδες ισχύος της Mercedes, έχοντας πλέον τρέξει με όλους τους κατασκευαστές στην υβριδική εποχή. Όταν ρωτήθηκε για την αίσθηση του νέου κινητήρα απάντησε απλά πως “ήταν διαφορετικός”, ενώ απλά χαμογέλασε και κούνησε τους ώμους όταν η ερώτηση εστίασε στο εάν είναι καλύτερος ο κινητήρας της Mercedes.
Με τον Ισπανό να γνωρίζει πως, μάλλον, το project της Aston Martin θα είναι και το τελευταίο του στη F1, έχοντας φτάσει αισίως τα 41 έτη φέτος, η πείνα για διάκριση επιταχύνεται περισσότερο. Η πολυετής συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές σημαίνει πως Alonso και Aston θα πάνε χέρι-χέρι σχεδόν μέχρι τα μέσα της 5η δεκαετίας ζωής του Ισπανού.
Παρά την ηλικία του, ο Alonso δεν δείχνει να πτοείται στο ελάχιστο μέσα στην πίστα, παίρνοντας θάρρος από ένα πολλά υποσχόμενο project. Σίγουρα, οι προσδοκίες και οι ελπίδες του είναι μεγάλες, με το νέο αυτό ξεκίνημα να μπορεί να του φέρει αυτό που τόσο χρειάζεται εδώ και χρόνια: ένα εισιτήριο για τη μάχη στις πρώτες θέσεις.
Και με τις δύο πλευρές να το επιθυμούν αυτό, άλλωσε ο Stroll γι’ αυτό επενδύει έναν πακτωλό χρημάτων, είναι πιο πολύ θέμα timing, σωστών στρατηγικών αποφάσεων και χρόνου το αν θα πετύχει. Γιατί η πρώτη ύλη, το χρήμα και η όρεξη, σίγουρα περισσεύουν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!