Στη Ferrari ισχυρίζονται πως ξέρουν πού έχασαν το παιχνίδι όσον αφορά την εξέλιξη του αυτοκινήτου τους εν συγκρίσει με την Red Bull. Επιπροσθέτως λύθηκε το μυστήριο με τα δύο πρόσωπα του κινητήρα τους, πριν και μετά την καλοκαιρινή διακοπή.
Η ομάδα με έδρα το Μαρανέλο ξεκίνησε την σεζόν του 2022 ως διεκδικήτρια και των δύο τίτλων, με τον Charles Leclerc να κερδίζει δύο από τα τρία πρώτα Grand Prix της σεζόν με το F1-75.
Ωστόσο, η Red Bull επανήλθε γρήγορα από το δύσκολο ξεκίνημά της βελτιώνοντας γρήγορα την απόδοση του RB18 της που τελικά βοήθησε τον Max Verstappen να πάρει τον έλεγχο του πρωταθλήματος οδηγών.
Ο Ολλανδός, ο οποίος κατέκτησε το στέμμα στο Ιαπωνικό Grand Prix, θα κατέληγε να καταρρίψει το ρεκόρ περισσότερων νικών σε μια σεζόν, μάλιστα διευρύνοντας το στις 15 από τις 13 που ήταν ήδη.
Αναλογιζόμενος γιατί η Red Bull μπόρεσε να κερδίσει περισσότερα από το αυτοκίνητο της καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto, πιστεύει ότι ήταν αποτέλεσμα εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας προσέγγισης των μονοθεσίων κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Και μάλιστα θεωρεί ότι η επίμονη προσπάθεια της Red Bull να «αδυνατίσει» το αυτοκίνητό της, που ήταν αρκετά βαρύ στην αρχή της χρονιάς, ήταν πολύ πιο πιθανό να καρποφορήσει από την ανάγκη της Ferrari να βρει χρόνο στην αεροδυναμική.
«Νομίζω ότι υπήρξαν μερικοί παράγοντες», είπε ο Binotto, όταν ρωτήθηκε σχετικά με το γιατί η ανάπτυξη της Red Bull ήταν μεγαλύτερη κατά τη διάρκεια του 2022.
«Το πρώτο νομίζω ότι, όσον αφορά την εξέλιξη, η Red Bull είχε μια ξεκάθαρη διαδρομή, η οποία ήταν η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου. Δεν ήταν αυτή η περίπτωσή μας.»
«Ήξεραν τι έπρεπε να αντιμετωπίσουν για να πάρουν καλύτερες επιδόσεις από το ίδιο το μονοθέσιο. Για εμάς ήταν πιο περίπλοκο γιατί έπρεπε να βελτιωθούμε αεροδυναμικά, το όποιο επέβαλε να επέμβουμε στην ουσία του σχεδιασμού μας.»
«Επίσης, νομίζω ότι κοιτάζοντας πίσω, ίσως να ήταν ανεπαρκής η προσπάθεια μας να εξελίξουμε το αυτοκίνητο. Σταματήσαμε πολύ νωρίς, όχι μόνο από επιλογή αλλά και για λόγους δαπανών. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που πρέπει να αναθεωρήσουμε.»
Η Ferrari αποκάλυψε πρόσφατα ότι οι εργασίες για το μονοθέσιό της για το 2022 σταμάτησαν πριν από αρκετές εβδομάδες επειδή η ομάδα είχε φτάσει στο όριο με τις δαπάνες για το ανώτατο όριο κόστους για το έτος.
Ο Binotto είπε ότι το πόσο επιτυχημένη ήταν η Ferrari στην κατανομή των πόρων της μεταξύ του τρέχοντος και του επόμενου έτους μπορεί να κριθεί μόνο με βάση την επιτυχία του ανταγωνιστή της το 2023.
«Πράξαμε σωστά σταματώντας τόσο νωρίς, όσον αφορά την προτεραιότητα μεταξύ 2022 και ’23; Δεν ξέρω», είπε.
«Νομίζω ότι μόνο το 2023 μπορεί να μας πει ποια ήταν η σωστή επιλογή ή όχι. Περισσότερο από αυτό, ίσως θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει μια καλύτερη και σωστότερη εξέλιξη του μονοθεσίου, στο πλαίσιο αυτού που κάναμε. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αναθεωρήσουμε.»
«Αλλά νομίζω ότι ο κύριος λόγος είναι ότι η Red Bull είχε μια ξεκάθαρη διαδρομή, η οποία ήταν η μείωση του βάρους. Θεωρώ ότι ήταν πιο απλή σαν λογική, ο στόχος τους ήταν συγκεκριμένος ψάχνοντας για απόδοση.»
Οι δύο όψεις του κινητήρα του F1-75
Μεταξύ άλλων η Ferrari παραδέχτηκε ότι αναγκάστηκε να «μειώσει την ισχύ» του κινητήρα της στη κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2022, μετά τις πολυάριθμες αστοχίες που είχε στο πρώτο μέρος της σεζόν.
Η ομάδα υπέστη καταστροφικές βλάβες κινητήρα σε τρεις από τους έξι αγώνες που διεξήχθησαν από το Ισπανικό Grand Prix του Μαΐου – όπου ο Charles Leclerc αποσύρθηκε όντας πρώτος- και το GP της Αυστρίας του Ιουλίου – όπου το μονοθέσιο του Carlos Sainz πήρε φωτιά.
Ο κινητήρας του Leclerc έπαθε ζημιά και κατά τη διάρκεια του GP του Αζερμπαϊτζάν του Ιουνίου, κάτι που τον ανάγκασε να πάρει ποινή στην μονάδα ισχύος στον Καναδά ξεκινώντας από την ουρά της κατάταξης, και που τον έφερε στα όρια όσον αφορά τους επιτρεπόμενους σε αριθμό κινητήρες που μπορούσε να πάρει.
Ο κινητήρας της Ferrari λειτουργεί με μικρότερο turbo από τους κύριους ανταγωνιστές των Mercedes και Honda, γεγονός που δίνει στη Ferrari ένα πλεονέκτημα στην επιτάχυνση, αλλά απαιτεί από τα εξαρτήματα να λειτουργούν σε υψηλότερη ταχύτητα για να ταιριάζουν με την ισχύ τους.
Το γεγονός πως η Ferrari επέλεξε να πορευτεί με μικρότερο turbo είναι κάπως παράδοξο, δεδομένου ότι έτσι μειώνεται η ισχύς που μπορεί να ανακτήσει το MGU-H, κάτι που ρίχνει την απόδοση του μονοθεσίου. Το ενδιαφέρον εδώ, είναι πως το MGU-H καταργείται από το 2026, και οι υπόλοιποι κατασκευαστές πιθανόν να ακολουθήσουν την Ferrari στον σχεδιασμό με μικρότερο turbo. Επομένως ίσως να κερδίζει σε γνώση και εξέλιξη ενόψει 2026.
Ο αρχηγός της ομάδας Mattia Binotto παραδέχτηκε ότι η Ferrari μείωσε την ταχύτητα με την οποία έτρεχε το turbo του κινητήρα της κατά τη διάρκεια του GP του Μεξικού του Οκτωβρίου, λόγω του μεγάλου υψομέτρου που θέτει τα εξαρτήματα σε κίνδυνο βλάβης, δεδομένου ότι όλα τα turbo πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για να παράγουν την κανονική τους απόδοση σε τέτοιες συνθήκες. Αυτό στοίχισε στην ομάδα σημαντικές επιδόσεις και σήμαινε ότι έμεινε πίσω από τις Red Bull/Mercedes στο μπροστινό μέρος και του midfield της F1.
Μετά το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, όπου η Ferrari κέρδισε τη Mercedes και ο Leclerc τερμάτισε δεύτερος μετά τον Max Verstappen, ο Binotto παραδέχτηκε επίσης ότι η Ferrari «έπρεπε να μειώσει ελαφρώς την ισχύ» του κινητήρα της μετά από αυτές τις αποτυχίες στην αρχή της σεζόν, με την αναβάθμιση που εισήγαγε στο Spa.
Αυτό, μαζί με την κακή διαχείριση των ελαστικών και την έλλειψη εξέλιξης εντός της σεζόν, εξηγεί γιατί η διεκδίκηση του τίτλου της Ferrari από την Red Bull πρακτικά τελείωσε από το GP της Ουγγαρίας και μετά.
Ο Mattia Binotto ξεκαθάρισε ότι το βασικό τους μέλημα φέτος το χειμώνα θα είναι η εξασφάλιση αξιοπιστίας του κινητήρα τους.
«Αυτή είναι η κορυφαία προτεραιότητά μας γιατί για να κερδίσεις πρέπει να είσαι αξιόπιστος και αυτό δεν συνέβη στη σεζόν.», είπε ο Binotto.
«Το δεύτερο είναι η ταχύτητα του αυτοκινήτου, γιατί παρόλο που ήμασταν πολύ ανταγωνιστικοί σε ποιότητα, αυτό δεν ίσχυε πάντα την μέρα του αγώνα – και ο ρυθμός του αγώνα μας, είτε από υποβάθμιση των ελαστικών είτε από καθαρό ρυθμό αγώνα, δεν ήταν επαρκής για καλύτερη θέση.»
«Αν αναπτύξετε ένα γρήγορο και αξιόπιστο αυτοκίνητο, ναι, μπορεί να κάνετε λάθη στις στρατηγικές ή στα pitstops, αλλά μπορείτε πάντα να το αντισταθμίσετε μέσω του γεγονότος ότι το ίδιο το αυτοκίνητο είναι γρήγορο και αξιόπιστο – οπότε εκεί πρέπει να αυξήσουμε την προσπάθειά μας».
Ενώ η Ferrari είναι απογοητευμένη που δεν έδωσε σκληρότερη μάχη στο φετινό πρωτάθλημα εναντίον της Red Bull, ο Binotto λέει ότι το γεγονός ότι η ομάδα του παρέμεινε στις πρώτες θέσεις του grid σε όλη τη σεζόν είναι πολύ ενθαρρυντικό.
«Νομίζω ότι αυτό που ήταν σημαντικό για εμάς ήταν ότι επιστρέψαμε στην πρώτη σειρά του grid και αυτός ήταν πραγματικά ο στόχος μας», είπε.
«Για μένα, το να παλεύουμε για τις πρώτες θέσεις στον 22ο αγώνα, είναι το καλύτερο αποτέλεσμα, γιατί σημαίνει ότι ήμασταν ανταγωνιστικοί όχι μόνο στην αρχή, όπου είχαμε ένα πολύ δυνατό μονοθέσιο.»
«Κανείς δεν θα το περίμενε. Όμως συνεχίσαμε να παλεύουμε κατά τη διάρκεια της ίδιας της σεζόν και μέχρι το τέλος.»
«Είχαμε κάποια σκαμπανεβάσματα. Υπήρξαν αγώνες όπου δεν ήμασταν αρκετά καλοί, και θα το αναθεωρήσουμε. Αλλά νομίζω ότι περισσότερο από το P2 και το P2 [στο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών], αυτό που είναι σημαντικό για μένα είναι το γεγονός ότι στον 22ο αγώνα συνεχίζαμε να παλεύουμε για καλές θέσεις».
Η άνοδος της Ferrari φέτος ήταν αναμφισβήτητα αλματώδης. Όμως με την Red Bull να κυριαρχεί με άνεση, και την Mercedes δεδομένα να επανέρχεται, απαιτείται ένα νέο μεγαλύτερο άλμα για να θέσει σοβαρή υποψηφιότητα για τους παγκόσμιους τίτλους του 2023.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!