Η Ferrari αποκάλυψε πως ξεγέλασε τη Red Bull αναφορικά με τη στρατηγική που θα ακολουθούσε για τα ελαστικά του Charles Leclerc, χρησιμοποιώντας παραπλανητικό radio ώστε να φέρει πιο κοντά στην επιλογή των 2 αλλαγών τον Sergio Perez.
Στο πρώτο stint του αγώνα, ο Sergio Perez βρισκόταν δεύτερος, μια θέση μπροστά από τον Leclerc, με τους δυο τους να ισοβαθμούν και να διεκδικούν τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Με την RB18 να δείχνει πως έχει το πάνω χέρι σε ρυθμό αγώνα, στη Scuderia κατάλαβαν πως μόνο μέσω στρατηγικής θα μπορούσε να βρεθεί μπροστά από τον Μεξικανό ο οδηγός τους. Έτσι, οδηγήθηκαν στην επιλογή της μίας αλλαγής ελαστικών στον Leclerc, αναγκάζοντας παράλληλα τον Perez να προχωρήσει σε δύο αλλαγές.
Η ευκαιρία για να γίνει αυτό ήρθε στον 33ο γύρο, όταν στο box της ιταλικής ομάδας φάνηκε πως προετοιμάζονταν για αλλαγή, σε μια απόπειρα να κάνουν το undercut στον Perez. Μάλιστα, στον αέρα βγήκε radio προς τον Leclerc όπου του ανέφερε: “Box opposite Red Bull” (κάνε το αντίθετο απ’ ότι ο Perez δηλαδή).
Το συγκεκριμένο μήνυμα όμως ήταν παραπλανητικό, μιας και ο Leclerc είχε αποφασίσει εξ’ αρχής να πάει σε μια αλλαγή. Η επικοινωνία αυτή έγινε μόνο ώστε να νομίσουν στη Red Bull πως ο Μονεγάσκος θα έκανε δύο αλλαγές.
Αυτό έδειξε να πιάνει, μιας και αμέσως η Red Bull κάλεσε στα pit τον οδηγό της, προσπαθώντας να καλύψει ένα undercut που ποτέ δεν ήρθε.
Μιλώντας μετά το τέλος του αγώνα, ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull, παραδέχτηκε πως η κατάσταση των ελαστικών του Perez μαζί με την προετοιμασία του πληρώματος της Ferrari (θεωρητικά) για pitstop, έκαναν την ομάδα να σπεύσει να αλλάξει ξανά ελαστικά στον οδηγό της.
Με τον Leclerc όμως δεν μην έχει πρόθεση να αλλάξει ελαστικά, αυτό σήμαινε πως ο Perez θα έπρεπε να καλύψει χρόνο ίσο με μια αλλαγή ελαστικών, κάτι που εν τέλει δεν κατάφερε, τερματίζοντας στα 1,3 δευτ. πίσω από τον οδηγό της Ferrari.
Αναφερόμενος στη στρατηγική της ομάδας του, ο Leclerc δήλωσε χθες στο Sky Sports: “Πρέπει να πω πώς ό,τι κάναμε σήμερα ήταν ακριβώς αυτό που θέλαμε”.
“Αυτό σχεδιάζαμε εκ των προτέρων. Κάποιους γύρους όπου, μπορώ να το πω τώρα, θέλαμε να τον παραπλανήσουμε (Perez) και να τον κάνουμε να νομίζει ότι θα αλλάζαμε ελαστικά. Το πίστεψε και έκανε δεύτερη αλλαγή. Κάναμε τα πάντα τέλεια. Είμαι πολύ περήφανος για το πόσο καλά πήγε”.
Ο επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Mattia Binotto, επιδοκίμασε τη στρατηγική απόφαση των μηχανικών του, η οποία βοήθησε τον Leclerc να εξασφαλίσει τελικά τη 2η θέση στο Πρωτάθημα Οδηγών, σημαντικό επίτευγμα εάν αναλογιστεί κάποιος όλα τα λάθη που έκανε φέτος η ομάδα στη σεζόν.
“Θεωρώ πως σίγουρα η παραπλάνηση της Red Bull ήταν φανταστική απόφαση από τα pit”, δήλωσε ο Binotto.
“Ήταν κάτι όμορφο από την ομάδα και τους υπεύθυνους στρατηγικής. Τέλειο που είχαμε έναν πολύ καλό αγώνα όλο το τριήμερο”.
“Η 2η θέση σε Οδηγούς και Κατασκευαστές ήταν εκεί που έπρεπε να βρισκόμαστε βάσει της φετινής σεζόν, όχι μόνο σήμερα. Σίγουρα όμως, σήμερα έγινε καλή δουλειά”.
“Το ψεύτικο pit stop ήταν η σωστή απόφαση. Πιστεύω πως, συνολικά, το πετύχαμε. Χαίρομαι πολύ για την ομάδα. Θεωρώ πως, ως Ferrari, όταν κάνουμε λάθη δεχόμαστε πολλή κριτική. Ξέρω όμως πως τα παιδιά αυτά μπορούν και να τα πάνε πολύ καλά επίσης”.
So so proud 🙌✨ @Charles_Leclerc #essereFerrari 🔴 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/A4TmotbZqi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 20, 2022
Ο Leclerc τόνισε πως η απόδοση της ομάδας στο τριήμερο του Abu Dhabi ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή, εάν σκεφτεί κανείς την πίεση στους ώμους της ομάδας για τη μάχη στα πρωταθλήματα, την ώρα που στον αέρα υπήρχαν φήμες περί απομάκρυνσης του Binotto από την ομάδα.
“Εκτελέσαμε σωστά τον σωστό αγώνα, αυτόν με την περισσότερη πίεση”, πρόσθεσε ο Μονεγάσκος.
“Προφανώς, υπήρχε πολλή εξωτερική πίεση με όλες τις φήμες που υπήρχαν αλλά και την πίεση για διατήρηση της 2ης θέσης στους Οδηγούς και Κατασκευαστές. Καταφέραμε να αποδώσουμε στο καλύτερο επίπεδο σε μια δεδομένη συνθήκη, το οποίο με κάνει περήφανο για την ομάδα”.
“Δεν πιστεύω πως ήμασταν ανώτεροι της Red Bull από πλευράς ρυθμού. Θεωρώ πως η Red Bull ήταν ταχύτερη από εμάς. Αλλά τους πιέσαμε σε λανθασμένες ενέργειες και έκαναν δύο αλλαγές, κάτι που εν τέλει απέδωσε για μας. Είμαι πολύ χαρούμενος λοιπόν”.
Με μια σεζόν που ξεκίνησε μεν με πολύ θετικές ενδείξεις, ωστόσο δεν συνεχίστηκε έτσι, να τελειώνει, στη Ferrari θέλουν το 2023 να είναι μια βελτιωμένη σε όλα τα επίπεδα χρονιά, καθώς θα κληθούν να διεκδικήσουν τον τίτλο που φέτος δεν μπόρεσαν απέναντι σε μια πρωταθλήτρια Red Bull, μια πεινασμένη και σαφώς βελτιωμένη Mercedes, ενώ δεν θα πρέπει να αποκλείουμε το ενδεχόμενο στη μάχη να μπουν και Alpine, McLaren ή ακόμα και η Aston Martin.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!