Ο Laurent Mekies εξήγησε το σκεπτικό πίσω από την επιλογή ενδιάμεσων ελαστικών για τον Charles Leclerc. Ταυτόχρονα τόνισε πως η ομάδα τα έχει πάει εξαιρετικά στις Κατατακτήριες φέτος, και αυτό πρέπει να θεωρηθεί ένα ατυχές συμβάν.
Για άλλη μία φορά στη σεζόν της Formula 1 του 2022, η Ferrari έμεινε να προσπαθεί να εξηγήσει τη λογική πίσω από μια τακτική απόφαση που έθεσε σε μειονεκτική θέση τον άλλοτε διεκδικητή του τίτλου Charles Leclerc μετά τα προκριματικά του Grand Prix Βραζιλίας.
«Είμαι ο μόνος στα inters;» ρώτησε ο Leclerc στην ενδοεπικοινωνία με έναν τόνο κάπου μεταξύ ανήσυχου και σαστισμένου καθώς ξεκινούσε σε μια εμφανώς στεγνή πίστα στην αρχή του Q3 στο Interlagos.
Του είπαν ότι ήταν πράγματι το μοναδικό αυτοκίνητο σε ένα κατά τα άλλα στεγνό πεδίο, κάτι που έκανε το μεταγενέστερο μήνυμά του «δεν υπάρχει απολύτως καμία βροχή προς το παρόν» μάλλον αιχμηρό.
Ο Leclerc, ο οποίος κλήθηκε στα pits για slick πριν καν φτάσει στο τέλος ενός μη ανταγωνιστικού γύρου στα ενδιάμεσα, και μη μπορώντας να γράψει έναν γρήγορο γύρο προτού ο George Russell φέρει την κόκκινη σημαία κάτω από την οποία εμφανίστηκε πραγματικά η βροχή, ο Leclerc ρώτησε με απογοήτευση «όλοι ολοκλήρωσαν έναν γύρο σε slicks;» και απάντησε με ένα σαρδόνιο «ωραίο, όμορφο…» και μερικές βρισιές, μια απάντηση που έκανε σαφές ότι η Ferrari είχε κάνει ξανά λάθος τις τακτικές της και θα ξεκινούσε τον αγώνα sprint 10ος.
«Περιμέναμε κάποια βροχή που δεν ήρθε ποτέ», είπε ο Leclerc στη συνέχεια.
«Θα μιλήσω με την ομάδα και θα προσπαθήσω να καταλάβω τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερα σε αυτές τις συνθήκες, αλλά είναι εξαιρετικά απογοητευτικό. Ο ρυθμός ήταν εκεί. Αλλά, ναι, τι να πεις.»
«Αποδέχθηκα την απόφαση να πάω στα inters και μετά περίμενα τη βροχή που δεν ήρθε ποτέ».
Εν τέλει ήρθε η βροχή, και μάλιστα αρκετά γρήγορα. Και το ραντάρ καιρού καθώς ξεκίνησε το Q3 έδειξε μια σημαντική πιθανότητα βροχής έτοιμη να χτυπήσει την πίστα ανά πάσα στιγμή. Αλλά ακόμη και χωρίς την κόκκινη σημαία του Russell, η ζημιά έγινε μόλις όλοι οι άλλοι είχαν χρόνο να ολοκληρώσουν έναν γρήγορο γύρο στα slicks ενώ ο Leclerc ήταν ακόμα στα ενδιάμεσα.
Το μόνο παράθυρο στο οποίο η τακτική θα είχε αποδώσει θα ήταν αν έβρεχε τη στιγμή που ξεκίνησε το Q3 και ο Leclerc βρισκόταν σε ένα μοναδικό σημείο όπου μπορούσε να κάνει έναν γύρο σε ενδιάμεσες συνθήκες πριν η πίστα βραχεί πολύ.
Ο αθλητικός διευθυντής της Ferrari, Laurent Mekies, αναγνώρισε ότι η ομάδα του είχε πάει ενάντια σε έναν «χρυσό κανόνα» βγαίνοντας σε στεγνή πίστα με μη slick ελαστικά, αλλά υποστήριξε ότι «περιμέναμε αμέσως δυνατή βροχή».
Παραδέχτηκε ότι η Ferrari αντιστάθμισε το ρίσκο της βάζοντας τον Carlos Sainz σε slicks πιθανώς για να εξασφαλίσει τουλάχιστον ένα καλό αποτέλεσμα, αν και ο Sainz κατάφερε να καταταγεί μόνο πέμπτος.
«Πάντα ξέρεις εκείνη τη στιγμή, καθώς τα αυτοκίνητά σου βγαίνουν με διαφορετικές στρατηγικές ελαστικών ότι ανάλογα με την ακριβή ώρα της βροχής θα είναι ένας χαρούμενος και ένας δυστυχισμένος, και αυτό ακριβώς συνέβη», ο Mekies είπε.
Δεν πιστεύει ότι η Ferrari ήταν πολύ μακριά στους υπολογισμούς του καιρού – και το γεγονός ότι ο Poleman Kevin Magnussen ήταν πρώτος στο σύντομο μέρος του στενού Q3 και όλοι πίσω του ένιωθαν ότι οι συνθήκες χειροτέρευαν έδειξε ότι η Ferrari δεν ήταν μακριά από το να τα καταφέρει σωστά με τον Leclerc.
«Η βροχή ήρθε μάλλον ένα λεπτό πολύ αργά για τον Charles και μάλλον ήταν η κατάλληλη στιγμή για τον Carlos», υπολόγισε ο Mekies.
Αλλά ενώ ο Sainz είχε τα κατάλληλα ελαστικά για εκείνη τη στιγμή, έμεινε πίσω από τον Leclerc που έβγαινε από τα pits στην αρχή του Q3, λέγοντας μέσω του ασυρμάτου της ομάδας «με καθυστερεί, πρέπει να με αφήσει να φύγω» πριν καν περάσουν την έξοδο του pitlane.
Ο Leclerc άφησε τον Sainz να πλησιάσει στο Descida do Lago, που σημαίνει ότι η σε γρήγορο γύρο Ferrari του Sainz έμεινε περίπου 30 δευτερόλεπτα πίσω από αυτήν που αγωνιζόταν με τα ενδιάμεσα.
Εκτός από τη ζημιά του Sainz σε δευτερόλεπτα σε αυτόν που θα ήταν ο μόνος κατάλληλος γύρος Q3, είχε επίσης υπονομεύσει τις προσπάθειές του να ανεβάσει τα ελαστικά πλήρως σε θερμοκρασία στον γύρο εξόδου.
«Προσπαθήσαμε να είμαστε πρώτοι στην σειρά κατά την έξοδο από τα pits, αλλά σπαταλήσαμε αρκετό χρόνο πίσω από τον Charles και χάσαμε λίγο χρόνο από τον Kevin», είπε ο Sainz.
«Αυτό σήμαινε ότι είχε πιθανώς πιο στεγνή πίστα από εμάς εκείνη τη στιγμή. Αλλά προσπάθησα να πιέσω πολύ και μάλλον πίεσα υπερβολικά. Έκανα μερικά λάθη που μάλλον μου κόστισαν το P2 ή P3.»
«Αλλά το P1 σήμερα ήταν για τον Kevin. Νομίζω ότι του αξίζει, είμαι μεγάλος θαυμαστής του και είμαι χαρούμενος για αυτόν».
Σε περιόδους φέτος που είχε στρατηγικές καταστροφές να προσπαθήσει να υπερασπιστεί, η Ferrari κατηγορήθηκε ότι έχει μια κουλτούρα μη ευθυνών ως προς το πώς απέτυχε να αναγνωρίσει τα λάθη ή προσπάθησε να υποτιμήσει τις αποτυχίες της. Μια ομάδα του ιστορικού διαμετρήματος της θα έπρεπε να είναι καλύτερη από αυτό.
Η απεικόνιση του Mekies για το τι συνέβη την Παρασκευή στο Interlagos μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί από τους φιλάθλους ότι εμπίπτει επίσης σε αυτήν την κατηγορία.
Σίγουρα συμφώνησε ότι η Ferrari έπρεπε να μάθει από αυτό που είχε συμβεί, αλλά αντιμετώπισε ίσως πολύ αισιόδοξα αυτήν την κατάσταση, δεδομένου ότι η ομάδα του υποτίθεται ότι είναι ένα από τα σημεία αναφοράς της F1 και στοχεύει σε τίτλους κάθε σεζόν.
Ήταν μια δύσκολη περίοδος κατατακτηρίων. Ήταν πολύ έντονο για όλες τις ομάδες», είπε ο Mekies.
«Είναι το είδος της πρόκρισης όπου πρέπει να πάρεις πολλές αποφάσεις. Κάποια από αυτά που δοκιμάσαμε σήμερα λειτούργησαν, άλλα λειτούργησαν λιγότερο. Συνολικά είναι λίγο απογοητευτικό γιατί βάλαμε και τα δύο μονοθέσια στο Q3 και μετά είχαμε μια δύσκολη κατάσταση».
Ο Mekies πρόσθεσε ότι η Ferrari «θα εξετάσει πώς θα μπορούσαμε να λειτουργήσουμε καλύτερα ως ομάδα και σίγουρα θα χρησιμοποιήσουμε το σήμερα για να κάνουμε ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός», αλλά επίσης υποστήριξε ότι η Ferrari είχε αρκετές επιτυχίες στις κατατακτήριες του 2022 που αποδεικνύουν ότι ήξερε τι έκανε στις ασταθείς καιρικές συνθήκες του Interlagos, και το χθεσινό θα πρέπει να θεωρηθεί ως μία παραφωνία.
«Είχαμε πολλά, πολλά καλά προκριματικά φέτος, ακόμη και σε πολύ δύσκολες συνθήκες όπως η σημερινή», είπε ο Mekies.
«Σίγουρα σε τέτοιες δύσκολες καταστάσεις υπάρχουν πάντα πολλά να μάθουμε για τη σωστή απόφαση που πρέπει να ληφθεί και τη λιγότερο σωστή απόφαση που δεν πρέπει να ληφθεί».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!