FIA και WRC βρίσκονται σε συνεχείς συζητήσεις ώστε να διαμορφώσουν τις αλλαγές κανονισμών ενόψει 2025, με το κομμάτι των σασί να δείχνει πως έχει επιλυθεί, ενώ αυτό που απομένει είναι οι μονάδες ισχύος.
Αν και ακόμα τίποτα δεν έχει ανακοινωθεί για τις αλλαγές των κανονισμών, από τη FIA δηλώνουν πως είναι “κατά 75% αποφασισμένοι”.
Οι τωρινοί κανονισμοί της Rally1 κατηγορίας άρχισαν να ισχύουν από φέτος, εισάγοντας την υβριδική τεχνολογία στις μονάδες ισχύος, καθώς και ένα σωληνοειδές, τύπου spaceframe σασί.
Οι συγκεκριμένε αλλαγές υπογράφτηκαν για 3 χρόνια, κάτι που σημαίνει πως το 2025 αναμένονται νέες τεχνολογίες.
Η FIA έχει θέσει τον στόχο του να έχει αποφασίσει τους κανονισμούς του 2025 μέχρι το τέλος του 2023, ωστόσο ο Robert Reid, αναπληρωτής επικεφαλής αγωνιστικών ζητημάτων, επιβεβαίωσε πως υπάρχουν ήδη ενεργές συζητήσεις με τους κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται τώρα στο WRC αλλά και άλλους ενδιαφερόμενους.
Οι αλλαγές όμως που θεωρείται πιο πιθανό να υπάρξουν θα αφορούν μονάχα το κομμάτι των κινητήρων.
“Θα μπορούσε να υπάρξει επέκταση της τωρινής τεχνολογίας, μια αλλαγή τους, ίσως και μια πιο μεγάλη αλλαγή”, σχολίασε ο Reid.
“Ένα από τα προβλήματα που έχουμε τώρα είναι πως οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ξέρουν τί ακριβώς θέλουν. Θεωρώ όμως πως μπορούμε να πούμε ότι μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Rally1 κατηγορίας είναι τα φετινά σασί”.
“Έτσι, έχουμε αυτοκίνητα πόλης, hatchback πέντε θυρών, και έχουμε ένα crossover που κερδίζουν rally. Έχουμε κατασκευαστές να λένε πως πλέον εάν το μοντέλο τους αλλάξει δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς μπορούν εύκολα να ανταποκριθούν στις αλλαγές με τα νέα σασί. Θεωρώ πως αυτή η αλλαγή ήταν πολύ θετική”.
“Με όλη την έρευνα και την επένδυση που έγινε στο κομμάτι αυτό, θεωρώ πως είναι δίκαιο να πούμε ότι δεν φανταζόμαστε αλλαγές στο σκέλος αυτό, ειδικά για το χρονικό πλαίσιο στο οποίο μιλάμε”.
“Έτσι, αυτό για το οποίο συζητάμε τώρα είναι οι κινητήρες των υβριδικών μονάδων ισχύος και τα καύσιμα”.
Ο επικεφαλής Rally της FIA, Andrew Wheatly, ο οποίος βρισκόταν δίπλα στον Reid, απάντησε: “Αυτές οι αλλαγές πρόκειται για το 15, 20, 25%, όχι το 75%. Το 75% είναι αρκετά παγιωμένο”.
“Η ευελιξία που έχουμε με τα νέα σασί είναι φανταστική. Μπορείς επί της ουσίας να εντάξεις οποιαδήποτε τεχνολογία θες σε αυτά και αυτό είναι σημαντικός παράγοντας”.
Στο ίδιο κλίμα, ο επικεφαλής της Toyota και πρώην οδηγός στο WRC, Jari-Matti Latvala, έχει μιλήσει ανοιχτά υπέρ της υποστήριξής του για την τεχνολογία της καύσης υδρογόνου για μελλοντική χρήση στο WRC, δεδομένου ότι πρόκειται για μια φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία με καλό ήχο για θέαμα.
Αν και καμία απόφαση δεν έχει οριστικοποιηθεί στο μέτωπο αυτό, ο Reid ξεκαθάρισε πως μάλλον οι υβριδικές μονάδες θα παραμείνουν στο παιχνίδι.
“Είναι μια αρκετά περιορισμένη απόφαση αν την εξετάσετε προσεκτικά, επειδή αυτή τη στιγμή έχουμε υβριδικές μονάδες. Θα ήταν δύσκολο, σχεδόν απίθανο θα έλεγα, να τις αφαιρέσουμε, μιας και μόλις τις φέραμε”.
“Έτσι, αναφερόμαστε κυρίως σε ποσοστά παροχής ισχύος (ενν. από τη ΜΕΚ και τις μπαταρίες). Είναι ένας αρκετά πιο κατευθυνόμενος διάλογος”.
“Δεν πρόκειται οι ομάδες να γυρίσουν ξαφνικά και να πουν ‘ας γυρίσουμε στο καύσιμο με μόλυβδο ή στους δίλιτρους κινητήρες’.”
Τέλος, ο Reid δεν θέλει να επηρεαστεί το άθλημα από κατασκευαστές που εξετάζουν μια πιθανή είσοδό τους στο WRC, τονίζοντας πως οι 3 κατασκευαστές δεν αποτελούν πρόβλημα για τον ίδιο.
“Εάν δείτε στο παρελθόν, στην πρώτη μου σεζόν στο rally με εργοστασιακή ομάδα, το 1993, είχαμε μόνο δύο κατασκευαστές”, δήλωσε.
“Πήγαμε στους τρεις, μια περίοδο νομίζω είχαμε επτά. Έτσι, πήγαμε από τους δύο στους επτά. Οι δύο δεν ήταν καλό ωστόσο επιβιώσαμε”.
“Οι επτά κατασκευαστές ήταν καταστροφή, έτσι θεωρώ πως υπάρχει ένα ιδανικό σημείο κάπου στη μέση. Τρεις εκτιμώ πως είναι κοντά στο σημείο αυτό, ίσως λίγο πιο χαμηλά απ’ ότι πρέπει, οι τέσσερις ενδέχεται να ήταν το καλύτερο”.
“Μόλις φτάσεις στους πέντε, έξι, τα πράγματα γίνονται δύσκολα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!