Ο Max Verstappen έγινε ο κάτοχος του ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες σε μία σεζόν στο Grand Prix του Μεξικού, φτάνοντας τις 14 φέτος, σε έναν αγώνα που κρίθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις επιλογές των ελαστικών.
Με αντίθετη στρατηγική από τις Ferrari και Red Bull παρατάχτηκαν οι δύο Mercedes, επιλέγοντας φρέσκα μεσαία αντί για χρησιμοποιημένα μαλακά ελαστικά. Αυτό συνέβαλε στη μη πραγματοποίηση των προβλέψεων αναφορικά με το πόσο εκτεθειμένος είναι ο poleman στο Μεξικό, καθώς ο Verstappen έφυγε άνετα πρώτος. Ο George Russell δεν μπόρεσε να τον απειλήσει, δεχόμενος μάλιστα κατευθείαν την πίεση του Lewis Hamilton, ο οποίος με τη σειρά του είχε τον Sergio Perez με μαλακά ελαστικά να επιτίθεται.
Η μάχη των δύο Mercedes στις πρώτες στροφές έληξε με ηττημένο τον Russell, ο οποίος πέρασε άτσαλα πάνω από τα κερμπ και έχασε τη θέση του από τον Hamilton, ενώ την ολιγωρία αυτήν εκμεταλλεύτηκε αμέσως μετά ο Perez για να ανέβει τρίτος, κάτω από τις βροντερές ιαχές του πλήθους. Πιο πίσω, κακή εκκίνηση είχαν οι Valtteri Bottas και Lando Norris, την οποία εκμεταλλεύτηκαν οι Ferrari και ο Fernando Alonso, ενώ εκτόξευση στις τελευταίες θέσεις είχε ο Lance Stroll, ο οποίος σκαρφάλωσε πέντε θέσεις σε μια εκκίνηση που ευτυχώς δεν είχε επαφές και επεισόδια.
Red Bull και Mercedes άρχισαν να ξεμακραίνουν, με Verstappen και Perez να μην μπορούν να αφήσουν πίσω τους Hamilton και Russell αντίστοιχα, αλλά και με τους τέσσερις να είναι άνετα ταχύτεροι από τις Ferrari, που αγκομαχούσαν στον αραιό αέρα του Μεξικού. Οι πρώτοι γύροι πάντως ήταν γενικά ήσυχοι για το grid, με τους Stroll και Pierre Gasly να είναι οι μόνοι που είχαν μάχη τους πρώτους δέκα γύρους. Ο Γάλλος τελικά επικράτησε αν και έχασε τα φρένα, βγάζοντας εκτός πίστας τον Stroll προς δυσαρέσκεια του τελευταίου και αφήνοντάς τον να παλεύει με τον Alex Albon. Οι αγωνοδίκες δεν παρέβλεψαν το συμβάν πάντως, δίνοντας ποινή πέντε δευτερολέπτων στον Gasly.
Η μάχη της Williams με την Aston Martin συνεχίστηκε για αρκετούς γύρους, πριν τελικά λήξει με την είσοδο του Καναδού στα pits στο 19ο γύρο, πάνω από είκοσι γύρους νωρίτερα του αναμενομένου, σε μια εμφανή αλλαγή στρατηγικής εκ μέρους της ομάδας. Δεν υπήρξαν πάντως άλλοι που να ακολούθησαν το παράδειγμα του Stroll, μένοντας πιστοί στα πλάνα τους και τα πράγματα ηρέμησαν ξανά στο Autodromo Hermanos Rodriguez.
Οι επόμενοι γύροι ήταν ανεπεισοδιακοί, με Red Bull και Mercedes να διατηρούν τις διαφορές τους στις πρώτες θέσεις παρά τα παράπονα του Verstappen περί φθοράς των ελαστικών και τις Ferrari να μένουν όλο και πιο πίσω, βλέποντας τη δεύτερη θέση στους Κατασκευαστές να απειλείται περισσότερο με κάθε πέρασμα. Η παλιά μαλακή γόμα ωστόσο δεν είχε πολύ μέλλον μπροστά της, με τον Perez να είναι ο πρώτος που βούτηξε στα pits για μεσαία ελαστικά στον 24ο γύρο, βγαίνοντας στην 6η θέση, 4,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Leclerc ύστερα από καθυστέρηση στην αλλαγή του πίσω αριστερού τροχού. Ακολούθησε ο Nicholas Latifi, ο οποίος φόρεσε τη σκληρή γόμα ευελπιστώντας να πάει μέχρι το τέλος χωρίς προβλήματα.
Δύο γύρους αργότερα ήταν η σειρά του Verstappen να μπει για φρέσκα ελαστικά, με τον Ολλανδό να πραγματοποιεί χωρίς προβλήματα το pit stop του, βγαίνοντας ακριβώς μπροστά από τον Carlos Sainz, ο οποίος σε εκείνο το σημείο είχε διαφορά 4,5 δευτερολέπτων από τον Leclerc. Βίοι αντίθετοι για τη Mercedes που είχε πλέον τις δύο πρώτες θέσεις, με τον Hamilton να δηλώνει στο team radio ότι όλα ήταν καλά με τα μεσαία του.
Ο Perez ξεπέρασε γρήγορα το εμπόδιο του Leclerc και συνέχισε κυνηγώντας τον Sainz, καθώς η Ferrari επέλεξε να κρατήσει και τους δύο οδηγούς της εκτός για περισσότερους γύρους. Ο Leclerc ήταν τελικά ο πρώτος μεταξύ τους που πραγματοποίησε αλλαγή, βάζοντας τα μεσαία ελαστικά στον 29ο γύρο. Ο Sainz ακολούθησε στον επόμενο, επίσης με μεσαία, ενώ ενδιάμεσα για pit stop μπήκε και ο Hamilton, ο οποίος έβαλε τα σκληρά, σαφώς με σκοπό να πάει μέχρι το τέλος με αυτά. Τον ίδιο δρόμο επέλεξε πιο πίσω και ο Norris. Ο Russell από την πλευρά του ήταν άνετος με το σετ του και συνέχισε, προτείνοντας μάλιστα να φτάσει στα όρια και να κάνει μόνο μία αλλαγή για μαλακά προς το τέλος του αγώνα.
Η ομάδα τελικά δεν ακολούθησε αυτό το μονοπάτι, καλώντας εντός στον 35ο γύρο τον Βρετανό και δίνοντάς του επίσης τη σκληρή γόμα. Οπαδός της στρατηγικής αποδείχτηκε και η Alpine, που έκανε το ίδιο με τον Esteban Ocon. Η δράση στην πίστα παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα όλο αυτό το διάστημα, με τις διαφορετικές επιλογές των ομάδων και τις διαρκείς εισόδους στα pits να μην αφήνουν πολλά περιθώρια για μάχες ρόδα με ρόδα. Αυτός που έσπασε τη μονοτονία ήταν ο τοπικός ήρωας Perez, ο οποίος σταδιακά μείωσε τη διαφορά του από τον Hamilton, μπαίνοντας στον 37ο γύρο εντός απόστασης DRS.
Με τον επτά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να σχολιάζει αρνητικά την απόδοση των σκληρών και να αναφέρει θέματα με τον κινητήρα, ο Perez επιχείρησε να απειλήσει, αλλά δεν κατάφερε πολλά και σύντομα έμεινε πάλι πάνω από ένα δευτερόλεπτο μακριά από τον οδηγό της Mercedes. Η προσοχή γύρισε ξανά στα pits, με τον Vettel να περνά στα μεσαία στον 39ο γύρο, ύστερα από ένα εκπληκτικό stint με τα μαλακά και τις Alpine και McLaren να προσπαθούν να επεκτείνουν στο μέγιστο τη δζωή των μεσαίων ελαστικών με τους Daniel Ricciardo και Alonso. Ο Ισπανός τελικά δε ρίσκαρε, βάζοντας λίγο μετά τα σκληρά, αλλά ο Ricciardo επέμεινε από την 7η θέση, αποσκοπώντας σε μία αλλαγή για μαλακά, την οποία έκανε στον 45ο γύρο.
Με τον Sainz να έχει πλέον ξεμείνει πάνω από είκοσι δευτερόλεπτα πίσω, οι τέσσερις προπορευόμενοι άρχισαν να προετοιμάζονται για την τελευταία φάση του αγώνα. Με τις δύο Red Bull φαινομενικά να οφείλουν από ένα pit stop, τα πράγματα φαίνονταν σε πρώτο πλάνο να ευνοούν τη Mercedes, αλλά τα παράπονα και των δύο οδηγών της γερμανικής ομάδας για τα σκληρά ελαστικά έκαναν την κατάσταση πιο αμφίρροπη και τα μεσαία του Milton Keynes να δείχνουν ανησυχητικά ανθεκτικά. Με τις διαφορές ανάμεσά τους να μένουν λίγο πολύ σταθερές, το ενδιαφέρον μεταφέρθηκε στις πιο πίσω θέσεις της βαθμολογούμενης δεκάδας και τη μάχη του Bottas με τον Ocon για την 8η θέση.
Ο Φινλανδός κόλλησε πίσω από την Alpine για αρκετούς γύρους αλλά τελικά δεν κατάφερε κάτι πέρα από το να φθείρει το σετ του. Αυτός που τελικά κατάφερε να πραγματοποιήσει προσπέρασμα ήταν ο Ricciardo εναντίον του Yuki Tsunoda, αλλά ο Αυστραλός ήταν υπερβολικά φιλόδοξος στην κίνησή του, καταλήγοντας να έχει άσχημη επαφή με την Alpha Tauri, η οποία μπήκε στα pits στο τέλος του γύρου και δεν ξαναβγήκε λόγω κλαταρίσματος και άλλων ζημιών. Φιλόδοξο τον βρήκαν και οι αγωνοδίκες, που του έδωσαν την αυστηρότερη ποινή των δέκα δευτερολέπτων για τη σύγκρουση. Ο Ricciardo πάντως συνέχισε ακάθεκτος, προσπερνώντας και τον Norris και μπαίνοντας στη δεκάδα. βάζοντας ως επόμενο στόχο τον Bottas.
Ακόμα πιο πίσω, τριπλή μάχη είχαν οι Gasly, Vettel και Zhou Guanyu για τη 13η θέση. Ο Κινέζος της Alfa Romeo, με τα μαλακά ελαστικά, πίεσε όσο περισσότερο μπορούσε τον τετράκις Πρωταθλητή, αλλά παρά το πλεονέκτημα ελαστικών και DRS τα βρήκε δύσκολα. Κατάφερε όμως να περάσει μπροστά στον 58ο γύρο με μια ωραία κίνηση, ενώ την ανοδική πορεία του συνέχισε ο Ricciardo, που ανέβηκε 9ος, μπροστά από την άλλη Alfa Romeo.
Στο σημείο αυτό, η διαφορά των πρώτων είχε πλέον γίνει χαοτική, με τον Verstappen να ρίχνει γύρο στον 7ο Alonso και τους Hamilton και Perez να ακολουθούν, καθώς η τελευταία πράξη του Grand Prix του Μεξικού άρχισε να ξετυλίγεται. Το χειρότερο σενάριο για τη Mercedes έγινε πραγματικότητα, καθώς και οι δύο Red Bull παρέμειναν εκτός των pits, με τα μεσαία ελαστικά να αντέχουν. Τη συνολική ηρεμία της πίστας διατάραξε ο Ricciardo, με ένα ακόμα προσπέρασμα επί του Ocon, και ο Fernando Alonso, ο οποίος για πολλοστή φορά φέτος προδόθηκε από το μονοθέσιό του και εγκατέλειψε πέντε γύρους πριν από το τέλος, με τον εμφανώς εκνευρισμένο Ισπανό να αποχωρεί απογοητευμένος από άλλον έναν αγώνα όπου φαινόταν να έχει εξασφαλισμένους βαθμούς.
Το σύντομο VSC πάντως δεν άλλαξε κάτι στα συνολικά δεδομένα και η καρό σημαία έπεσε μερικά λεπτά μετά, πιστοποιώντας στον Verstappen τη 14η νίκη του για το 2022. 14 δευτερόλεπτα πίσω ολοκλήρωσε ο Hamilton, με τη Mercedes να χάνει τη μεγαλύτερη ευκαιρία της μέχρι στιγμής φέτος για νίκη ύστερα από λανθασμένη, όπως τελικά αποδείχτηκε, στρατηγική βασισμένη στα σκληρά ελαστικά. Από κοντά ακολούθησε ο όχι ιδιαίτερα ικανοποιημένος Perez, που πάντως άφησε σε απόσταση 5 βαθμών τον Leclerc στο Πρωτάθλημα Οδηγών ενώ ο 4ος Russell έκανε μια αλλαγή τελευταίας στιγμής για τον ταχύτερο γύρο.
Στην 5η και 6η θέση, χωρίς να είναι ανταγωνιστικοί σε οποιοδήποτε σημείο του αγώνα, ολοκλήρωσαν οι Sainz και Leclerc, με τη Ferrari να βλέπει τη Mercedes να πλησιάζει απειλητικά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. 7ος και οδηγός της ημέρας, παρά την ποινή του, έκλεισε την ημέρα του ο Ricciardo, με εξαιρετική διαχείριση ελαστικών και σειρά προσπερασμάτων χωρίς περαιτέρω λάθη, αν και το γεγονός ότι προκάλεσε την εγκατάλειψη του Tsunoda σίγουρα βαραίνει και θα φέρει ακόμα περισσότερες συζητήσεις αναφορικά με τις τιμωρίες οδηγών σε τέτοιες περιπτώσεις.
8ος στην εναπομείνασα Alpine τερμάτισε ο Ocon, δίνοντας πολύτιμους βαθμούς για τη μάχη της 4ης θέσης στους Κατασκευαστές στην ομάδα. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Norris, που διέσωσε και αυτός δύο βαθμούς, και Bottas, που αν και έχασε προς το τέλος μια θέση από τον Norris, έβαλε ύστερα από πολλούς αγώνες την Alfa Romeo στο συν χάρη και στην εγκατάλειψη του Alonso.
Ραντεβού σε δύο εβδομάδες στη Βραζιλία.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!