Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, αποκάλεσε την ποινή που η FIA επέβαλε στην ομάδα του για την υπέρβαση του cost cap το 2021 ως δρακόντεια και υπερβολική, λόγω των επιπτώσεων που θα έχει στη μελλοντική εξέλιξη του μονοθεσίου της ομάδας.
Η FIA ανακοίνωσε την Πέμπτη πως είχε έρθει σε Συμφωνία Αποδοχής Παράβασης με τη Red Bull, έχοντας βρει πως η ομάδα ξεπέρασε το πλαφόν των 145 εκατ. δολαρίων που είχε τεθεί στο budget του 2021.
Η Red Bull, ως αποτέλεσμα δέχτηκε χρηματικό πρόστιμο 7 εκατ. δολαρίων, για οικονομική υπέρβαση του πλαφόν ίση με 1.8 εκατ. λίρες, ενώ επιβλήθηκε και μείωση 10% στον χρόνο που θα έχει η ομάδα για αεροδυναμικές δοκιμές (αεροσήραγγα και CFD) για τους επόμενους 12 μήνες.
Η FIA σχολίασε στην αναφορά της πως η Red Bull λειτούργησε “καλή τη πίστη”, παραθέτοντας μια σειρά περιοχών που η ομάδα έκανε λανθασμένη ερμηνεία των κανονισμών, κάτι που οδήγησε και στην τελική παράβαση.
Ο Horner προχώρησε σε συνέντευξη τύπου εχθές στο Μεξικό, ώστε να συζητήσει με τα media το συγκεκριμένο θέμα, κατά τη διάρκεια του οποίου ξεκαθάρισε το πώς η ομάδα του ξεπέρασε το πλαφόν και το γιατί τελικά έγινε αποδεκτή η προσφορά της FIA εν τέλει.
Ο Horner όμως στάθηκε και στην ίδια την ποινή που επιβλήθηκε στην ομάδα του, πιστεύοντας πως την ποδηγέτησαν οι αντίπαλες ομάδες.
Ο Βρετανός αποκάλεσε το χρηματικό πρόστιμο ως “τεράστιο ποσό”, όμως θεώρησε πως το handicap που επιβλήθηκε στις αεροδυναμικές δοκιμές στην ομάδα του για του χρόνου ήταν “το δρακόντειο μέρος” των κυρώσεων.
“Άκουσα κόσμο σήμερα να αναφέρει πως το handicap είναι ασήμαντο ποσό”, δήλωσε ο Horner.
“Μπορώ να σας πω πως είναι τεράστιο ως ποσό. Αντιπροσωπεύει ως πόρος κάπου μεταξύ 2,5 με 5 δέκατα σε χρόνο γύρου. Αυτό ξεκινά από τώρα, και θα έχει άμεσο αποτέλεσμα στο μονοθέσιο της επόμενης σεζόν, και θα ισχύει για 12 μήνες”.
“Κερδίζοντας το πρωτάθλημα Κατασκευαστών, γινόμαστε θύματα της δικής μας επιτυχίας. Πέραν αυτού του 10%, χάνουμε ακόμα 5% σε σχέση με τη δεύτερη και τρίτη ομάδα”.
“Αυτό το 10% στην πράξη θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ικανότητά μας να αποδώσουμε εντός πίστας του χρόνου”.
Christian comments following the announcement of an Accepted Breach Agreement with the FIA and the Team. pic.twitter.com/O5SzWIEPiY
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 28, 2022
Υπό τους υφιστάμενους αεροδυναμικούς κανονισμούς της FIA, η Red Bull θα έχει διαθέσιμο μόνο το 63% του χρόνου που θα έχει η 7η ομάδα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών (έχει οριστεί ως σημείο αναφοράς ο χρόνος αυτής), με τις Ferrari και Mercedes να έχουν το 75% και το 80% του χρόνου αυτού αντίστοιχα.
Ο Horner θεωρεί πως αυτές οι κυρώσεις, δωδεκάμηνης ισχύος θα επηρεάσουν τόσο το φετινό όσο και το μονοθέσιο του 2024, θεωρώντας πως η αυστηρότητα της ποινής επηρεάστηκε από τα θέλω των αντίπαλων ομάδων.
“Δίνει πλεονέκτημα στους ανταγωνιστές μας, το οποίο είναι και ο λόγος που πίεσαν τόσο πολύ για δρακόντειες ποινές”, συνέχισε ο Horner.
“Θα πρέπει να δουλέψουμε πολύ σκληρά στον διαθέσιμο χρόνο που μας απομένει πλέον, και θα πρέπει να είμαστε εξαιρετικά αποδοτικοί με αυτόν. Θα πρέπει να είμαστε αποδοτικοί με τα τρεξίματα που θα επιλέξουμε να κάνουμε στην αεροσήραγγά μας”.
“Πιστεύω εντελώς στην ομάδα μας και τις ικανότητές της. Θεωρώ πως έχουμε επιδείξει το τί μπορούμε να κάνουμε ξανά και ξανά”/
“Υπήρχαν και άλλες αγωνιστικές ποινές που θα μπορούσε να μας δώσει η FIA. Η συγκεκριμένη όμως ήταν και αυτή που υποδαύλισαν περισσότερο οι ανταγωνιστές μας επειδή θεώρησαν πως πας πλήττει δριμύτερα”.
“Πιστεύω πως ακόμα και την αεροσήραγγα να μας έκαιγαν, δε θα τους ήταν αρκετό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!