Ο Carlos Sainz βρέθηκε στην 1η θέση στην εναρκτήρια περίοδο δοκιμών στο Μεξικό που έληξε άδοξα λόγω κόκκινης σημαίας στο τέλος. Δίπλα του ο Charles Leclerc, μόλις σε 2 δέκατα η πρώτη εξάδα!
Τα νέα της ημέρας φυσικά δεν είναι άλλα από την συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ της FIA και των Red Bull, Aston Martin σχετικά με την παραβίαση των οικονομικών κανόνων του Cost Cap.
Η Red Bull τιμωρήθηκε με βαρύ χρηματικό πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων και μείωση 10% επί του χρόνου που θα είχε στην αεροδυναμική σήραγγα ενόψει 2023. Δεδομένου ότι ως Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών θα έχει περαιτέρω μείωση 10%, δεν αποκλείεται αυτή η έξτρα μείωση να στοιχίσει σημαντικά στο αγωνιστικό προφίλ του 2023.
Η δε Aston Martin, δέχτηκε πρόστιμο 450.000 δολαρίων για την διαδικαστική οικονομική της παράβαση.
Πριν από αυτό, είχε ανακοινωθεί πως η Alpine κέρδισε την έφεση που κατέθεσε για την ποινή του Fernando Alonso, καθώς η δήλωση της Haas ήταν εκπρόθεσμη.
Στο Μεξικό, ο καιρός ήταν άριστος για τις πρώτες δοκιμές των ομάδων. Θυμίζουμε ότι, χρόνο πίστας σε αυτή την διαδικασία είδαν οι Sargeant, Lawson, Fittipaldi, De Vries και Doohan, στα πλαίσια του κανόνα που υποχρεώνει τις ομάδες να δώσουν χρόνο πίστας σε νεαρούς ή χωρίς πολλές συμμετοχές στην F1 οδηγούς.
Άπαντες βγήκαν στην πίστα με την σκληρή σύνθεση στα μονοθέσια τους, σε μια προσπάθεια να μαζέψουν δεδομένα για την απόδοση τόσο των ελαστικών όσο και των μονοθεσίων.
Τους ταχύτερους χρόνους στο πρώτο τέταρτο δοκιμών έγραψαν οι δύο Red Bull των Verstappen και Perez αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή οι Vettel και Leclerc δεν είχαν βγει στην πίστα, ενώ κι ο Liam Lawson της AlphaTauri δεν είχε γράψει γρήγορο γύρο καθώς αντιμετώπισε προβλήματα με τα φρένα, συχνό φαινόμενο στα τελευταία Grand Prix. Παρόμοια προβλήματα ανέφερε λίγο μετά και ο Daniel Ricciardo.
Η πρώτη θέση πέρασε στον Charles Leclerc περίπου μισή ώρα πριν την καρό σημαία, που βγήκε στον πρώτο γύρο του με τη μαλακή σύνθεση, κατεβάζοντας 7 δέκατα τον χρόνο του Verstappen με την σκληρή.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαφορά μεταξύ των συνθέσεων. Συγκεκριμένα ο Mick Schumacher έριξε 3 δευτερόλεπτα το χρόνο του όταν πέρασε από τη σκληρή στη μαλακή σύνθεση. Σχεδόν ίδια βελτίωση είδε και ο Lando Norris, ενώ ο Perez κέρδισε 1.5 δευτερόλεπτο στους πρώτους γύρους του με την μαλακή σύνθεση.
Τέτακε είχε ο Max Verstappen στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τα μαλακά ελαστικά, αλλά χωρίς να βλάψει το μονοθέσιο. Ταυτόχρονα, ο Carlos Sainz έριξε το χρόνο του Leclerc κατά 46 χιλιοστά για να κάνει το 1-2 για την Ferrari.
Όσο η ώρα περνούσε στη συνεδρία, η μαλακή σύνθεση έπαιρνε τη θέση της σκληρής σε όλη την κατάταξη, με τους οδηγούς να εξερευνούν τα όρια της πίστας αλλά και των ελαστικών.
Στα 35 λεπτά της διαδικασίας, ο Zhou της Alfa Romeo σταμάτησε το μονοθέσιο του στην έξοδο του pitlane αναφέροντας πρόβλημα στο ανέβασμα των σχέσεων. Οι μηχανικοί του γρήγορα έσπρωξαν το μονοθέσιο πίσω στο γκαράζ.
Λίγα δευτερόλεπτα μετά, ο Pietro Fittipaldi πάρκαρε το Haas του στην άκρη της πίστας, μετά από εντολή της ομάδας, κάτι που αμέσως έφερε κόκκινη σημαία στην πίστα για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του νεαρού πιλότου.
Η δράση συνεχίστηκε με 15 λεπτά να απομένουν στο ρολόι (ο χρόνος στα δοκιμαστικά δεν σταματά να τρέχει υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας).
Όμως αυτό δεν κράτησε πολύ καθώς ο Liam Lawson είχε ξανά θέμα με τα φρένα του, αυτή τη φορά έπιασαν φωτιά. Λίγο νωρίτερα είχε μπλοκάρισμα, δείχνοντας σοβαρά θέματα με τα φρένα της Ιταλικής μάρκας.
Αυτή η κόκκινη σημαία ουσιαστικά ολοκλήρωσε την διαδικασία και επικύρωσε το 1-2 της Ferrari, που διαμορφώθηκε νωρίς στη διαδικασία. Οι Verstappen και Perez ακολούθησαν στην 3η και 4η θέση καθώς έγραψαν πανομοιότυπο χρόνο.
Πιο κάτω οι Hamilton και Alonso, κλείνοντας μια πρώτη εξάδα που περικλείεται μέσα σε 2 μόλις δέκατα!
Ακολούθησαν οι Valtteri Bottas και Lando Norris στις θέσεις 7 και 8, ενώ την δεκάδα έκλεισαν οι Pierre Gasly και Sebastian Vettel.
Εκτός δεκάδας, οι Ricciardo, Zhou, Stroll και Mick Schumacher ως και την 14η θέση, με τον Nicholas Latifi στην 15η όντας ο τελευταίος μη rookie οδηγός της κατάταξης.
Ο Liam Lawson αν και εγκατέλειψε, ηγήθηκε των rookies, με τους Sargeant και De Vries να είναι πίσω του. Την κατάταξη έκλεισαν οι Jack Doohan και Pietro Fittipaldi, οι οποίοι επίσης αντιμετώπισαν ποικίλα τεχνικά προβλήματα.
Επόμενη διαδικασία είναι η δεύτερη δοκιμαστική περίοδος στο Μεξικό στις 00:00 ώρα Ελλάδος, που είναι διευρυμένη κατά 30 λεπτά για τις καθιερωμένες δοκιμές ελαστικών της Pirelli για το 2023.
Αναλυτικά η κατάταξη του Practice 1 στο Μεξικό:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!