Η Alpine αναδείχτηκε νικήτρια στην έφεση που έκανε ώστε να ανατρέψει την απόφαση των αγωνοδικών για ποινή στον Fernando Alonso στο GP των ΗΠΑ, κάτι που προέκυψε από την έφεση που είχε ασκήσει κατά του αποτελέσματα του αγώνα η Haas.
Η Haas έκανε επίσημη διαμαρτυρία κατά του μονοθεσίου του Ισπανού μετά τον αγώνα της Κυριακής στο Austin, η οποία τεκμηριώθηκε λόγω της επισφάλειας του μονοθεσίου λόγω απώλειας ενός καθρέφτη ύστερα από το τράνταγμα που υπέστη μετά την επαφή που είχε με τον Lance Stroll, η οποία σήκωσε στιγμιαία στον αέρα την A522 του Alonso.
Οι αγωνοδίκες στο Austin συμφώνησαν με την οπτική της Haas, δίνοντας στον Alonso ποινή 30 δευτερολέπτων μετά τον αγώνα, κάτι που τον έριξε 15ο, μακριά από τους βαθμούς, και ουσιαστικά κάνοντας μη γενόμενη τη μεγάλη του εμφάνιση μέσα στον αγώνα μετά το περιστατικό με τον Stroll.
Η Alpine με τη σειρά της άμεσα προέβη σε διαμαρτυρία κατά της απόφασης, με τον Alonso την Πέμπτη στο Μεξικό να λέει πως αυτό που αποφασίστηκε θα δημιουργούσε επικίνδυνα δεδικασμένα για τη F1, καθώς εάν αποφασιζόταν ότι τα μονοθέσια με κάποιου είδους ζημιά ήταν επισφαλή στο να συνεχίσουν τον αγώνα, τότε “το 50, 60, 70 %” απ’ αυτά θα έπρεπε να εγκαταλείπουν.
Τα επιχειρήματα με τα οποία η Alpine διαμαρτυρήθηκε ήταν η μη πληροφόρηση από το Race Control για τη ζημιά στο μονοθέσιο του οδηγού της, ενώ στάθηκε και στο γεγονός πως η Haas έκανε τη δική της διαμαρτυρίας με 24 λεπτά καθυστέρηση στις ΗΠΑ. Από την πλευρά της αμερικάνικης ομάδας ισχυρίστηκαν πως από τη FIA τους είχαν πει πως είχαν μια ώρα διαθέσιμη να κάνουν τη διαμαρτυρία, μιας και δεν ήταν εφικτό να τηρηθεί το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Η FIA αρχικά είχε κρίνει τη διαμαρτυρία της Alpine μη αποδεκτή, δεδομένου πως στους κανονισμούς δεν προβλέπεται μια τέτοια κίνηση (διαμαρτυρία σε τέτοιο χρονικό σημείο μετά από εκδίκαση διαμαρτυρίας).
Αυτό οδήγησε στην Alpine να ασκήσει το δικαίωμα της επανεξέτασης, φέρνοντας στο τραπέζι των συζητήσεων νέα και σημαντικά στοιχεία, όπως το ότι “μέχρι τις 20:53 την ημέρα του αγώνα, η Alpine δεν γνώριζε πως η αρχική διαμαρτυρία κατατέθηκε 24 λεπτά μετά το σύνηθες χρονοδιάγραμμα των 30 λεπτών”.
Η Alpine επίσης ισχυρίστηκε πως δεν γνώριζε ότι η Haas είχε λάβει τη συγκεκριμένη παράταση από το Race Control μέχρι την ακρόαση της υπόθεσης, το βράδυ της Κυριακής στο Austin, με τη συγκεκριμένη πληροφορία να είναι σημαντικό, νέο στοιχείο στην υπόθεση.
Έτσι, με τη διαμαρτυρία της να γίνεται αποδεκτή πλέον προς ακρόαση, δεδομένου ότι υπήρχε λόγος για κάτι τέτοιο, υπό το φως νέων στοιχείων που δεν ήταν γνωστά στο Austin, η εκδίκασή της έγινε το βράδυ της Πέμπτης στο Μεξικό. Εκεί, αποφασίστηκε πως η Haas θα μπορούσε να είχε καταθέσει χειρόγραφη διαμαρτυρία, προλαβαίνοντας τα 30 λεπτά διορία που αρχικά ήταν διαθέσιμα, άρα ήταν εφικτό κάτι τέτοιο.
Έτσι, αποφασίστηκε πως η αρχική διαμαρτυρία ήταν μη αποδεκτή, καθιστώντας τις αποφάσεις αυτής κενές και μη ισχύουσες, κάτι που σημαίνει πως ο Alonso επέστρεψε στην 7η θέση στον πίνακα του αγώνα του Austin.
Σε δήλωσή της, η Alpine ευχαρίστησε τους αγωνοδίκες της FIA για την επίτευξη μιας θετικής απόφασης σχετικά με τα όσα έγιναν με το μονοθέσιο του Alonso στο GP των ΗΠΑ.
“Η ομάδα καλωσορίζει την απόφαση που έγινε από τους αγωνοδίκες, δηλαδή την επανεγκατάσταση του υπ’ αριθμόν 14 μονοθεσίου στην 7η θέση του αγώνα και τους 6 βαθμούς από αυτή. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας από κοινού με τη FIA ώστε να διασφαλίσουμε πως το αγωνιστικό θέαμα διατηρεί τη βέλτιστη ποιότητά του”.
BWT Alpine F1 Team thanks the FIA stewards for convening and reaching a positive conclusion on the matter involving Car #14 from last weekend’s United States Grand Prix.
[1/3]
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) October 28, 2022
Ως μέρος της απόφασης, οι αγωνοδίκες σχολίασαν πως τους απασχόλησε ότι ο Alonso πήρε την άδεια να παραμείνει στην πίστα με τον ένα του καθρέφτη σπασμένο, προτείνοντας “τη θέσπιση διαδικασιών ώστε τέτοια ζητήματα να παρακολουθούνται”, ενώ οι ομάδες θα πρέπει να λαμβάνουν αντίστοιχη πληροφόρηση από το Race Control ή μέση της μαύρης/πορτοκαλί σημαίας.
Οι αγωνοδίκες πρόσθεσαν στην ανακοίνωσή τους: “Γνωρίζουμε επίσης πως ο πρόεδρος της FIA έχει ξεκινήσει επανεξέταση γύρω από τη χρήση της μαύρης/πορτοκαλί σημαίας”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!