Πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας (ΑΒΑ) με την FIA βρίσκονται οι Red Bull και Aston Martin, με την υπόθεση των Αυστριακών να παίρνει παράταση μερικών ημερών, λόγω του θανάτου του Dietrich Mateschitz.
Η Aston Martin κατονομάστηκε πρόσφατα από τη FIA μαζί με τη Red Bull Racing και την Williams ως οι ομάδες που δεν κατάφεραν να συμμορφωθούν πλήρως με τους οικονομικούς κανονισμούς του 2021.
Ωστόσο, ενώ η Red Bull θεωρήθηκε ότι ξόδεψε υπερβολικά και έκανε διαδικαστικά λάθη, η Aston Martin και η Williams κρίθηκαν ένοχοι μόνο για το τελευταίο.
Η υπόθεση της Williams, η οποία αφορούσε την καθυστερημένη υποβολή εγγράφων από τρίτο λογιστικό γραφείο, διευθετήθηκε με πρόστιμο 25.000 $ νωρίτερα φέτος.
Η Aston Martin βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη FIA εδώ και αρκετό καιρό και ένα αποτέλεσμα είναι πιθανό να προκύψει αυτή την εβδομάδα.
Μία ABA σημαίνει ότι η ομάδα παραδέχεται ότι ήταν λάθος και αποδέχεται επισήμως κάθε ποινή που εφαρμόζεται από το διοικητικό όργανο.
«Είμαστε σε συζητήσεις με τη FIA», είπε το αφεντικό της ομάδας Mike Krack όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση.
«Πιστεύω ότι είναι κάτι που θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε τις επόμενες ημέρες. Έτσι, είχαμε κάποιες συζητήσεις και το Σαββατοκύριακο μαζί τους. Και είμαι αρκετά βέβαιος ότι θα το λύσουμε σύντομα.»
Ο Krack υποβάθμισε την πεποίθηση ότι υπήρχε οποιαδήποτε απογοήτευση στο στρατόπεδο σχετικά με τη ζημιά των δημοσίων σχέσεων που προκλήθηκε από τη συσχέτιση με τις παραβάσεις.
«Νομίζω ότι είναι περίπλοκο, είναι ένα περίπλοκο σύνολο κανονισμών», είπε. «Και δεν είναι απογοητευτικό, μας δείχνει ότι πρέπει να κάνουμε καλύτερη δουλειά στο μέλλον.»
«Αλλά στο τέλος της ημέρας, νομίζω ότι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα είναι ότι ήμασταν κάτω από το οικονομικό όριο. Και τα υπόλοιπα είναι διαδικαστικά.»
Η παραβίαση της Aston πιστεύεται ότι σχετίζεται με ένα φορολογικό ζήτημα που ήταν συγκεκριμένα στο Ηνωμένο Βασίλειο και το οποίο ερμηνεύτηκε με διαφορετικούς τρόπους από την ομάδα και τη FIA. Ωστόσο, ο Krack αρνήθηκε να πει οτιδήποτε για το θέμα.
«Θα προτιμούσα να έχουμε μια υπογεγραμμένη συμφωνία πριν μπορέσουμε να αποκαλύψουμε τι συνέβη», είπε. «Θα υπάρξει επίσης ένα δελτίο τύπου, νομίζω από τη FIA, που θα συμφωνηθεί και από εμάς. Οπότε θα υπάρξουν περισσότερες λεπτομέρειες τις επόμενες ημέρες.»
Ο Krack είπε ότι δεν γνωρίζει πότε μπορεί να προκύψουν νέα από τη FIA, αλλά υπέδειξε ότι η συμφωνία της Aston Martin δεν θα χρειαστεί απαραίτητα να περιμένει την επίλυση της υπόθεσης της Red Bull.
Οι συνομιλίες μεταξύ της ομάδας του Milton Keynes και της FIA τέθηκαν σε αναμονή μετά τον θάνατο του Dietrich Mateschitz.
Ο Mateschitz πέθανε το Σάββατο σε ηλικία 78 ετών μετά από μια μακρά μάχη με ασθένεια, πυροδοτώντας μια έκρηξη αφιερωμάτων στο paddock της F1, το οποίο εξέφρασε το πένθος του.
Νωρίτερα στο Σαββατοκύριακο του αγώνα Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, η μερίδα του λέοντος των ερωτήσεων προς την Red Bull ήταν για τις συνομιλίες με τη FIA σχετικά με την υποτιθέμενη παραβίαση του ανώτατου ορίου κόστους της F1 πέρυσι.
Η FIA έκρινε στον έλεγχό της ότι η Red Bull είχε υπερβεί το όριο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων για τη σεζόν του 2021, κάτι που η ομάδα διέψευσε έντονα.
Πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις μεταξύ του αφεντικού της Red Bull F1, Christian Horner και του προέδρου της FIA, Mohammed Ben Sulayem στο Austin, για το θέμα, με τον Horner να εκφράζει ενδιαφέρον να βρεθεί μια άμεση λύση στο θέμα.
Ωστόσο, υπό το φως του θανάτου του Mateschitz, οι συζητήσεις για οποιαδήποτε Συμφωνία Αποδοχής Παραβίασης έχουν πλέον τεθεί σε αναμονή, ενώ η προθεσμία έχει επίσης μετατοπιστεί ως αποτέλεσμα.
«Μετά τον θάνατο του κ. Mateschitz, όλες οι συνομιλίες με τη FIA σχετικά με το Cost Cap και τα επόμενα βήματα βρίσκονται σε αναμονή μέχρι νεωτέρας», αναφέρεται σε δήλωση της Red Bull.
«Η προθεσμία για τη συμφωνία έχει παραταθεί και αναμένουμε ότι οι συνομιλίες θα επανέλθουν στα μέσα της εβδομάδας».
Η Red Bull πρόκειται να αντιμετωπίσει κάποιου είδους κυρώσεις από τη FIA, αλλά ο Horner είπε ότι η υποβολή της ομάδας ήταν «πολύ κάτω» από το ανώτατο όριο και ότι η ισχυριζόμενη παραβίαση θα είχε «μηδενικό όφελος» στην απόδοση του αυτοκινήτου.
Οι συνομιλίες περιβάλλουν επί του παρόντος μια Συμφωνία Αποδοχής Παραβίασης, η οποία θα έβλεπε τη Red Bull να παραδέχεται ότι υπερέβη το όριο του προϋπολογισμού και να συνάψει συμφωνία με τη FIA.
Ο Horner δήλωσε το Σάββατο πριν από την είδηση του θανάτου του Mateschitz ότι «ήλπιζε ότι θα μπορούσε να επιλυθεί αυτό το Σαββατοκύριακο το θέμα», προειδοποιώντας ότι η υπόθεση θα μπορούσε να καθυστερήσει εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία.
«Η επόμενη διαδικασία είναι να πάει στο πάνελ διαχείρισης του ανώτατου κόστους, και μετά από αυτό, υπάρχει το Διεθνές Εφετείο», είπε ο Horner.
«Επομένως, η υπόθεση θα μπορούσε να μείνει ανοικτή για άλλους έξι, εννέα μήνες, κάτι που δεν είναι η πρόθεσή μας. Θέλουμε να κλείσουμε το θέμα του 2021. Νομίζω ότι είχαμε κάποιες υγιείς και παραγωγικές συζητήσεις με τη FIA. Ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα στο εγγύς μέλλον».
Αν η Red Bull επισυνάψει ABA με την FIA, οι πιθανότερες κυρώσεις που θα υποστεί, εφόσον η παράβαση είναι εντός του 5% του προϋπολογισμού, θα είναι φθίνουσας σημασίας. Το πρόστιμο είναι σχεδόν βέβαιο, κι από μέσα ενημέρωσης που βρέθηκαν στο Austin το Σαββατοκύριακο προκύπτει πως εξίσου πιθανή είναι και η μείωση χρόνου δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD ενόψει 2023. Δεδομένου ότι η Red Bull διαθέτει ίσως το καλύτερο αεροδυναμικό πακέτο στο grid, η ποινή αυτή θα στοιχίσει και αγωνιστικά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!