Ο διευθυντής της ομάδας της Ducati, Davide Tardozzi, παραδέχεται ότι οι υψηλά ιστάμενοι της Ducati στο MotoGP ήταν «προφανώς νευρικοί» και είχαν flashbacks από το GP Αργεντινής το 2016 καθώς ο Enea Bastianini αντιμετώπισε τον Francesco Bagnaia στη Sepang – αλλά αισθάνεται δικαιωμένος που εμπιστεύτηκε τους αναβάτες του.
Ο Bastianini, ο οποίος εκπροσωπεί τη δορυφορική ομάδα της Gresini, έθεσε στον Bagnaia τεράστια πίεση για μεγάλο μέρος του αγώνα, μέχρι να περάσει τον εργοστασιακό αναβάτη με ένα lunge στη στροφή 4.
Αλλά ο Bagnaia απάντησε άμεσα περνώντας τον Bastianini στην στροφή 15 και κράτησε την πρωτοπορία από εκεί, αν και ο Bastianini με μια καλή κίνηση προσπάθησε να πάρει ξανά το προβάδισμα στην τελευταία στροφή του αγώνα, αλλά τελικά έμεινε δεύτερος.
Ένα μέρος της μετάδοσης του αγώνα καλύφθηκε με πλάνα από τα αφεντικά της Ducati MotoGP, Tardozzi, Paolo Ciabatti και Gigi Dall’Igna σε νευρικές συζητήσεις, αλλά εν τέλει δεν δόθηκε εντολή στον Bastianini.
Η Ducati έχει κρατήσει ανοιχτή την πόρτα για team orders καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, αλλά έχει αντισταθεί μέχρι στιγμής, επιμένοντας δημόσια ότι οι αναβάτες της είναι ελεύθεροι να αγωνίζονται αρκεί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Υπήρξαν επίσης φήμες ότι η ανεπίσημη πολιτική εντός του στρατοπέδου είναι ότι οι ομόσταβλοι του Bagnaia πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα και να μην παρέμβουν στην προσπάθεια που κάνει για τον τίτλο, εκτός και αν παλεύουν για μια νίκη.
Ο Bastianini, ο οποίος θα πλαισιώσει τον Bagnaia στην εργοστασιακή ομάδα το 2023 και τον είχε ήδη πιέσει σκληρά σε μονομαχίες νίκης στο Misano και στην Aragon, είπε ότι πράγματι προσπαθούσε να κερδίσει στον τελευταίο γύρο – αλλά αναγνώρισε επίσης ότι οι σκέψεις του πρωταθλήματος έπαιξαν ρόλο στην απόφασή του, σκεπτόμενος ότι μια βουτιά στην εσωτερική του Bagnaia ήταν πολύ «επικίνδυνη».
Μιλώντας στο βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο BT Sport, ο Tardozzi αναφέρθηκε στο θέμα των team orders χωρίς καμία προτροπή: «Μαντεύοντας μετά βεβαιότητάς ότι η δεύτερη ερώτηση – «είπες κάτι στον Enea;». Ναι, τα ίδια λόγια που λέω πάντα. Μην είστε πολύ επιθετικοί με άλλους αναβάτες της Ducati. Αυτό είναι όλο.»
Ο Tardozzi, εξοπλισμένος με μετρητή καρδιακών παλμών για το Σαββατοκύριακο, είπε ότι ο ρυθμός του αυξήθηκε από 200 παλμούς ανά λεπτό σε 250 όταν παρακολουθούσε τον Bastianini να περνάει τον Bagnaia.
Αναφέρθηκε επίσης στο περιβόητο ατύχημα στο GP της Αργεντινής του 2016, στο οποίο ο Andrea Iannone έβγαλε εκτός τον εργοστασιακό ομόλογο του Andrea Dovizioso στον τελευταίο γύρο, ενώ το ζεύγος βρισκόταν στην πορεία για διπλό βάθρο, σε μια εποχή που αυτό συνέβαινε σπάνια για την Ιταλική μάρκα.
Αυτή η σύγκρουση θεωρήθηκε ευρέως ως καθοριστική για να χάσει ο Iannone τη θέση του στο τέλος της χρονιάς.
«Σκεφτήκαμε, αν εμπιστευόμαστε τους αναβάτες μας και η απάντηση ήταν ναι. Προφανώς ήμασταν νευρικοί. Επειδή δεν θέλουμε κανέναν εκτός αγώνα – βλέπουμε ακόμα την Αργεντινή, το Iannone/Dovizioso, μπροστά στα μάτια μας.»
«Επομένως, δεν θέλουμε να συμβεί ξανά. Και αυτό είναι το κακό που μπορεί να συμβεί. Και αυτό θέλουμε να το αποφύγουμε. Αλλά τελικά εμπιστευόμαστε τους αναβάτες μας. Και λέμε, όχι, δεν δίνουμε καμία εντολή. Ξέρουν τι να κάνουν».
Ο Tardozzi επεσήμανε επίσης ότι οι laptimes υποδήλωναν ότι τόσο για τον Bagnaia όσο και για τον Bastianini ήταν πιο εύκολο να ακολουθήσουν παρά να ηγηθούν, κάτι που θα σίγουρα επηρέασε τον τρόπου προ προσέγγισαν τη μάχη τους.
«Ποιος ξέρει περισσότερα για τους αγώνες από αυτούς τους δύο τύπους; Νομίζω ότι καταλαβαίνουν, το να μένεις πίσω και να ακολουθείς είναι πιο εύκολο, αλλά όταν είσαι μπροστά, αν είσαι πιο γρήγορος, συνεχίζεις να κάνεις τους ίδιους χρόνους. Και αυτό δεν συνέβη εδώ».
Ο Bagnaia χρειάζεται τώρα μόνο δύο βαθμούς στον τελικό της Βαλένθια για να γίνει ο πρώτος πρωταθλητής αναβατών της Ducati στο MotoGP μετά τον Casey Stoner το 2007.
Ακόμα κι αν ο μοναδικός εναπομείνας αντίπαλος για το πρωτάθλημα Fabio Quartararo κερδίσει τον αγώνα της Βαλένθια – κάτι που θα είναι πολύ δύσκολο, δεδομένου ότι πέρυσι είχαμε 1-2-3 για την Ducati, ο Bagnaia χρειάζεται μόλις μια 14η θέση για να πανηγυρίσει το πρωτάθλημα. Αν κι ο Tardozzi θεωρεί ότι ο Γάλλος της Yamaha θα είναι δυνατός όπως απέδειξε και στη Sepang.
«Γνωρίζοντας ότι χρειαζόμαστε μόνο δύο βαθμούς για να κερδίσουμε το πρωτάθλημα, όλα τα Ducati θα είναι απολύτως ελεύθερα να αγωνιστούν», είπε ο Tardozzi. «Αλλά τα λόγια είναι τα ίδια – μην κάνετε προσπεράσεις σε άλλες Ducati που είναι πολύ επικίνδυνες».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!