Η κορυφαία νίκη στην καριέρα του Francesco Bagnaia δεν ήταν αρκετή, καθώς ο Fabio Quartararo έκλεισε το βάθρο στη Sepang για να στείλει τον Τίτλο στη Valencia. Αναμεσά τους ο Enea Bastianini που κυνήγησε την νίκη μέχρι την τελευταία στροφή!
Οι χθεσινές Κατατακτήριες, είδαν τον Jorge Martin να κατακτά την Pole Position συνεχόμενες φορές μετά από αυτή που πήρε στο Phillip Island. Ο «Martinator» έσπασε τα ρολόγια με χρόνο 3 δέκατα μακριά από τον δεύτερο Enea Bastianini, ενώ λίγο πίσω του κι ο Marc Marquez.
Οι διεκδικητές του τίτλου αντιμετώπισαν προβλήματα και έμειναν πίσω. Ο Bagnaia εκκινεί ως καλύτερος αυτών στην 9η θέση, με τον Espargaro στην 10η. Οι δύο αναβάτες είχαν πτώσεις στο Q2 και δεν μπόρεσαν να διεκδικήσουν την Pole ως το τέλος. Ο Fabio Quartararo, αποκόμισε ένα σπασμένο δάκτυλο αριστερού χεριού στο FP4, κάτι που κάνει τις προσπάθειες του ακόμα δυσκολότερες, βρισκόμενος στην 12η θέση εκκίνησης.
Τα πέντε κόκκινα φώτα έσβησαν στις 10:00 ώρα Ελλάδος. Ο Francesco Bagnaia δεν άφησε κανένα περιθώριο στην εκκίνηση, και εκτινάχθηκε από την 9η θέση στην 2η βγαίνοντας από τις κλειστές στροφές 1 και 2. Εξαιρετική εκκίνηση και από τον Quartararo που κέρδισε 6 θέσεις ανεβαίνοντας στην 6η με τον Franco Morbidelli που ήταν εκεί να του παραχωρεί τη θέση. Ο Ιταλός αναβάτης της Yamaha, έπρεπε μάλιστα να εκτίσει διπλή ποινή long lap που αποκόμισε νωρίτερα μες το τριήμερο για ανεύθυνη οδήγηση.
Ο Aleix Espargaro της Aprilia, πρώτα έπεσε στην 11η θέση και στη συνέχεια στην 14η αδυνατώντας να βρει ρυθμό για να διεκδικήσει το οτιδήποτε. Είναι η 300η εκκίνηση σε Grand Prix για τον Ισπανό, που ήταν ιδιαίτερα συγκινημένος για το γεγονός.
Στην κορυφή της κατάταξης, ο Jorge Martin έχτισε μια διαφορά 9 δεκάτων από τον Bagnaia που οδηγούσε εκ του ασφαλούς στα πρώτα στάδια του αγώνα, τη στιγμή που στην ουρά του βρισκόταν ο μελλοντικός του ομόσταβλος, Enea Bastianini.
Πιο πίσω, οι Marc Marquez και Fabio Quartararo έδωσαν μια πολύ ωραία μάχη στις στροφές 15 και 1-2, με τον Γάλλο αναβάτη να βγαίνει νικητής και να πιέζει για να φτάσει τις τρεις προπορευόμενες Ducati, που βρίσκονταν πάνω από 3 δευτερόλεπτα μακριά.
Στις θέσεις 6 και 7 βρέθηκαν οι δύο Suzuki στα πρώτα στάδια του αγώνα δείχνοντας πολύ καλό ρυθμό, με τον Joan Mir να πιέζει με τη σειρά του τον ομόλογο του από το 2023, Marc Marquez. Είναι να απορεί κανείς γιατί αποχωρεί η Ιαπωνική μάρκα.
Ο Luca Marini εγκατέλειψε νωρίς λόγω τεχνικού προβλήματος, με την έτερη Mooney VR46 του Bezzecchi να είναι στην 6η θέση.
Στον 7ο γύρο, η ατυχία χτύπησε ξανά τον Jorge Martin που βρισκόταν άνετα πρώτος σε εκείνο το σημείο, καθώς ο Ισπανός της Pramac υπέστη πτώση, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα της νίκης στον Bagnaia.
Στο μεταξύ ο Bezzecchi με μια επίθεση διαρκείας πέρασε τις δύο Suzuki και τον Marc Marquez Για να βρεθεί στην 4η θέση, βάζοντας πλώρη για τον Fabio Quartararo που βρισκόταν 1 δευτερόλεπτο διαφορά. Πολύ εντυπωσιακός ο Ιταλός rookie της ομάδας του Valentino Rossi.
Πιο κάτω στην κατάταξη, ο Jack Miller που βρέθηκε εκτός 20δας μετά τον πρώτο γύρο, βρήκε ρυθμό και ανέβηκε στην 9η θέση μετά τα μισά του αγώνα, όπως και ο Aleix Espargaro στη 12η θέση που ήλπιζε μόνο σε πτώση των αντιπάλων του για να μπει ξανά στο κόλπο.
Στο μεταξύ, 10 γύρους πριν την καρό σημαία, ο Bastianini που πίεζε τον Bagnaia για αρκετούς γύρους ήδη, πήρε την εσωτερική του εργοστασιακού αναβάτη της Ducati σε μια ξεκάθαρη κίνηση αξίωσης της πρωτιάς. Ο Gigi Dall’Igna σίγουρα δεν θα είναι ικανοποιημένος από αυτή την εξέλιξη.
Ενώ η μάχη συνεχιζόταν στην πίστα, στο pit wall της Ducati, οι Dall’Igna και Tardozzi είχαν έντονες συζητήσεις. Όμως ο Bagnaia τους έβγαλε από τη δύσκολη θέση με μια καθαρή κίνηση πήρε ξανά την πρωτοπορία από τον Bastianini που δεν σταμάτησε να πιέζει όμως, αυξάνοντας την ένταση και το άγχος στους ανθρώπους της Ducati.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Bezzecchi δεν κατάφερε να περάσει τον Quartararo, που κέρδισε χρόνο από την μάχη μεταξύ των Ιταλών και είχε 1.6 δευτερόλεπτα να μαζέψει 6 γύρους πριν το τέλος!
Μπαίνοντας στον τελευταίο γύρο, ο Bastianini πλησίασε πολύ τον Bagnaia, μάλιστα θα μπορούσε να έχει προκαλέσει επαφή μεταξύ των δύο τους. Ο Bagnaia δεν ταράχτηκε από αυτή την επίθεση του φέρελπι της Ducati και με χτυπώντας όλα τα apex ολοκλήρωσε την κορυφαία νίκη της καριέρας του.
Ο Quartararo έκανε το χρέος του, στην 3η θέση κλείνοντας το βάθρο, στέλνοντας τον Τίτλο στη Valencia. Πρακτικά ο Γάλλος ελπίζει μόνο σε εγκατάλειψη του Ιταλού στον τελευταίο αγώνα με ταυτόχρονη νίκη του ίδιου για να κατακτήσει το Πρωτάθλημα, κάτι εξαιρετικά απίθανο.
Ο Bezzecchi δεν απειλήθηκε στην 4η θέση από τον 5ο Alex Rins. Ο Jack Miller πήρε την 6η θέση από τον Marc Marquez που τερμάτισε πάνω από τους Binder και Zarco, τη στιγμή που ο Joan Mir έπεσε τρεις γύρους πριν το τέλος.
Μακριά στην 10η θέση ο Aleix Espargaro του οποίου η προσπάθεια για τον Παγκόσμιο Τίτλο έλαβε κι επίσημα τέλος.
Οι θέσεις 1 και 6 που κατέκτησαν οι Bagnaia και Miller έδωσαν και μαθηματικά τον τίτλο των ομάδων στην Ducati Lenovo Team. Ταυτόχρονα είναι η 7η νίκη του Bagnaia στη σεζόν. Τελευταία φορά που συνέβη αυτό για την Ducati; Casey Stoner το 2007!
Ο ύστατος της τίτλος της σεζόν μεταφέρεται στη Valencia για το καθιερωμένο τελευταίο Grand Prix της σεζόν. Θα είναι ένα ιστορικό GP για πολλούς λόγους. Είτε ο Bagnaia θα τερματίσει 14ος και πάνω για να στεφθεί πρωταθλητής, είτε ο Quartararo θα κάνει μια ανατροπή βγαλμένα από τα πιο τρελά όνειρα του ίδιου και των υποστηρικτών του.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα στη Sepang:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!