Πρώτο Championship Point για τον Francesco Bagnaia στην πίστα της Sepang για το Grand Prix Μαλαισίας, η προτελευταία στροφή της σεζόν στο MotoGP. Θα βγάλει επιτέλους αντίδραση ο Fabio Quartararo;
Ειδικά κατασκευασμένο για ταχύτητα και συναρπαστικούς αγώνες, το Sepang International Circuit στη Μαλαισία είναι ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. Το συγκρότημα 2.300 στρεμμάτων που στεγάζει επίσης ξενοδοχείο, εμπορικό κέντρο, γήπεδο γκολφ και άλλες αθλητικές εγκαταστάσεις, κόστισε περίπου 50 εκατομμύρια λίρες για να κατασκευαστεί και χτίστηκε σε μόλις 14 μήνες, πραγματοποιώντας το πρώτο του Grand Prix τον Απρίλιο του 1999 και θέτοντας τα πρότυπα για τις πίστες αγώνων σε όλο τον κόσμο.
Με τέσσερις αργές στροφές που ακολουθούν δύο μεγάλες ευθείες και δέκα στροφές μεσαίας έως υψηλής ταχύτητας, το μεγάλο πλάτος της πίστας είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό για ελιγμούς προσπέρασης και άφθονο ανοιχτό γκάζι. Ένας από τους μεγαλύτερους γύρους στο MotoGP γίνεται ακόμα πιο εξουθενωτικός για τους αναβάτες λόγω της έντονης ζέστης και της υγρασίας. Το Sepang βρίσκεται περίπου 50 χλμ. νότια της πόλης της Κουάλα Λουμπούρ.
Το πρώτο Grand Prix της Μαλαισίας διεξήχθη στην πίστα Shah Alam το 1991 με τον John Kocinski της Yamaha να κατακτά την νίκη. Το Shah Alam φιλοξένησε τη διοργάνωση για επτά χρόνια πριν το GP της Μαλαισίας πάει στο Johor για ένα μόνο έτος το 1998, πριν μετακομίσει στην πίστα της Sepang, που θα φιλοξενείται τουλάχιστον ως το 2024.
Το 1999 η λαμπρή διεθνής πίστα Sepang, σχεδιασμένη από τον αξιοσέβαστο αρχιτέκτονα πιστών Hermann Tilke, φιλοξένησε το πρώτο της Grand Prix, με τον αγώνα των 500cc που κέρδισε ο Kenny Roberts, Jr με Suzuki. Έκτοτε, η Sepang είναι σταθερά στο ημερολόγιο και η πίστα έχει επίσης χρησιμοποιηθεί εκτενώς για δοκιμές του MotoGP όλα αυτά τα χρόνια.
Στην κλίμακα της Brembo από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 5 στον δείκτη δυσκολίας φρένων λόγω των κρίσιμων θερμοκρασιών του τροπικού κλίματος και του μεγάλου αριθμού φρεναρισμάτων και της διάρκειας τους. Για να λύσει αυτό το πρόβλημα, φέτος η Brembo παρουσίασε έναν αεριζόμενο δίσκο από ανθρακονήματα 355 mm που αυξάνει την ανταλλαγή θερμότητας και επομένως βελτιώνει την ψύξη του δίσκου.
Ο κάθε γύρος είναι διάρκειας 5.5 χλμ., ένας από τους μεγαλύτερους στο καλεντάρι. Ο αγώνας ολοκληρώνεται μετά από 20 τέτοιους γύρους, συνολικής διαδρομής σχεδόν 111 χλμ. Μεγάλο πλάτος πίστας στα 16 μέτρα, και δύο μακριές ευθείες, η μεγαλύτερη στα 920 μέτρα. Η πίστα έχει δεξιόστροφη φύση, με 5 αριστερές και 10 δεξιές στροφές. Απαιτητικά και δύσκολα φρένα στις στροφές 1, 4, 9, 15 όπου οι αναβάτες δέχονται περί το 1.5 G σε κάθε μία.
Στην παράδοση, την τιμητική του έχει ο Valentino Rossi με 5 νίκες στην μεγάλη κατηγορία. Αξιοσημείωτες είναι κι οι 5 νίκες του Mick Doohan στην δεκαετία του 90 στα 500cc. Από τους εν ενεργεία αναβάτες, ο Marc Marquez έχει 2 νίκες, τις περισσότερες στο grid. Θυμίζουμε ότι εδώ έχασε τη ζωή του ο Marco Simoncelli το 2011.
Στους κατασκευαστές, οι Honda και Yamaha έχουν ισάριθμες νίκες στην μεγάλη κατηγορία με 6 έκαστες, από κοντά κι η Ducati με 5.
Μοιρασμένα και τα ρεκόρ πίστας. Το απόλυτο ρεκόρ πίστας ανήκει στον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2021, Fabio Quartararo της Yamaha με 1:58.303, που του χάρισε και την Pole Position εκείνη τη χρονιά. Σε διάρκεια αγώνα, το 1:59.661 του Valentino Rossi επίσης με Yamaha από το 2019 δεν απειλήθηκε καθώς δεν έγιναν Grand Prix από τότε, και είναι πολύ πιθανό να καταρριφθεί. Το ρεκόρ τελικής ταχύτητας του Andrea Iannone με Ducati από το 2015 στα 339.6 χλμ./ώρα επίσης κινδυνεύει.
Τελευταίος νικητής στη Sepang ήταν ο Maverick Vinales με εργοστασιακή Yamaha τότε, με τους Marc Marquez και Andrea Dovizioso να κλείνουν το βάθρο.
Στην βαθμολογία των οδηγών, έγινε αυτό που καιρό τώρα προμήνυε η απόδοση των δύο αναβατών, με τον Francesco Bagnaia της Ducati να παίρνει την πρωτοπορία από τον Fabio Quartararo, με διαφορά 14 βαθμών μετά το νέο λάθος του Γάλλου στο Phillip Island. Ο Aleix Espargaro θεωρητικά δεν είναι εκτός διεκδίκησης στους 27 βαθμούς πίσω από την κορυφή, αλλά η κατάσταση είναι πολύ μακριά από τον έλεγχο του πλέον.
Αν ο Bagnaia συγκεντρώσει 11 βαθμούς περισσότερους από τον Quartararo και ταυτόχρονα τερματίσει σε καλύτερη θέση από τον Aleix Espargaro, θα στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής για το 2022, στο δρόμο της Ducati για το Triple Crown.
Στις Ομάδες, η εγκατάλειψη του Jack Miller, μετά το τρομακτικό ατύχημα που προκάλεσε ο Alex Marquez στην Αυστραλία, σήμαινε ότι η Ducati Lenovo Team δεν εξασφάλισε μαθηματικά το πρωτάθλημα. Η διαφορά από την 2η Aprilia Factory Racing είναι στους 84 βαθμούς, με το μέγιστο που μπορούν να συγκεντρώσουν οι Vinales κι Espargaro στους εναπομείναντες αγώνες να είναι 90 βαθμοί. Θέμα χρόνου επομένως.
Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου στην πίστα της Sepang, ώρες Ελλάδος:
Παρασκευή 21/10
Δοκιμαστικά 1: 05:50 – 06:35
Δοκιμαστικά 2: 10:05 – 10:50
Σάββατο 22/10
Δοκιμαστικά 3: 05:50 – 06:35
Δοκιμαστικά 4: 09:25 – 09:55
Κατατακτήριες 1: 10:05 – 10:20
Κατατακτήριες 2: 10:30 – 10:45
Κυριακή 23/10
Warm-Up: 05:40 – 06:00
Αγώνας: 10:00
Όλες οι διαδικασίες του τριημέρου καλύπτονται ζωντανά από την Cosmote TV, στο κανάλι CosmoteSport5, καθώς και από το MotoGP VIDEOPASS, που μπορείτε να παρακολουθήσετε όλη την δράση και τις συνεντεύξεις του τριημέρου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!