Ήταν το 100ο βάθρο στην μεγάλη κατηγορία του MotoGP για τον Ισπανό, και ήρθε με τον πιο “Marquez” τρόπο, με μια κίνηση στον τελευταίο γύρο. Ο Ισπανός δήλωσε παρουσία του F1fan.gr ότι δουλεύει εντατικά ενόψει 2023.Ο Marc Marquez ήταν ο μοναδικός αναβάτης του grid που φόρεσε το ελαστικό μαλακής σύνθεσης στον πίσω τροχό, κάτι που δεν συνηθίζεται, αλλά ο Ισπανός κατάφερε να το εκμεταλλευτεί στο έπακρο:
«Αρχικά θέλω να πω ότι αυτό το podium είναι σημαντικό για μένα, είμαι πολύ χαρούμενος. Επίσης σημαίνει πολλά για τους ανθρώπους που με πρόσεξαν και με στήριξαν σε αυτή την δύσκολη σεζόν, τους γιατρούς, τους φυσιοθεραπευτές.»
«Σημαντικό είναι και για την Honda που δουλεύει πολύ σκληρά για το 2023, καθώς αυτή τη στιγμή είμαστε εκτός ανταγωνισμού, αλλά κάνει το καλύτερο της για να επανέλθει. Αυτό το βάθρο μας δίνει κίνητρο, και δείχνει στην ομάδα ότι ο αναβάτης τους που κέρδισε 6 Παγκόσμιους Τίτλους είναι ακόμα εδώ. Με πίστευαν και με πιστεύουν πάντα.»
«Η επιλογή της μαλακής σύνθεσης σήμερα έγινε αποκλειστικά από μένα. Μου επισήμαναν ότι είναι μέγα ρίσκο, αλλά ήμουν διατεθειμένος να το πάρω κι ανέλαβα όλη την ευθύνη αν κάτι δεν πάει καλά. Με αυτή τη μηχανή, ήταν ο μόνος τρόπος για να βρεθούμε ψηλά.»
«Κατάφερα να το διαχειριστώ πολύ καλά, εξαρχής σκόπευα να είμαι στην 2η θέση στον τελευταίο γύρο για να επιτεθώ αλλά δεν το κατάφερα. Όταν έκανα την τελική μου επίθεση ο Rins αμύνθηκε άψογα, προσπάθησα να ψάξω αλλού την προσπέραση αλλά δεν βγήκε. Είμαι πολύ ικανοποιημένος με την απόδοση μας όλο το τριήμερο.»
Σχετικά με το πλάνο που είχε στο μυαλό του για τον τελευταίο γύρο και πώς άφησε πίσω του τον Bagnaia στην 3η θέση:
«Ήξερα ότι αν πάλευα ρόδα ρόδα με τον Rins δεν είχα ελπίδα γιατί το δοκίμασα μες τον αγώνα και δεν είχε καλή κατάληξη για μένα. Όμως όταν τον είδα να επιτίθεται στον Pecco σκέφτηκα ότι εδώ είναι η ευκαιρία μου.»
«Ένα από τα προβλήματα αυτής της μηχανής είναι όταν επιβραδύνει μετά τις μεγάλες ευθείες, παρουσιάζει μεγάλη αστάθεια και θέλει προσοχή. Επομένως στην στροφή 4 δεν μπορούσα να προσπαθήσω να περάσω, και είχα το νου μου στις στροφές 11 και 12.
«Όμως ο Rins αμύνθηκε υποδειγματικά, είχε καλύτερη επιτάχυνση μετά τις στροφές. Ήταν ένας διασκεδαστικός αγώνας, οι φίλαθλοι το απήλαυσαν κι αυτό είναι το σημαντικότερο.»
Στη συνέχεια ρωτήθηκε πότε ήταν η τελευταία φορά που χάρηκε τόσο έναν αγώνα MotoGP, δεδομένου των τραυματισμών και των χειρουργείων που μεσολάβησαν τα δύο αυτά χρόνια:
«Από το 2020 στην Jerez. Σίγουρα όχι το τέλος του για μένα, αλλά σε απόδοση ήταν η τελευταία φορά που διασκέδασα έναν αγώνα. Εδώ βέβαια ο αγώνας είναι διαφορετικός, πίστα είναι αριστερόστροφη, δεν πιέζουμε πολύ για να φυλάξουμε τα ελαστικά, ο ρυθμός είναι πεσμένος. Στη Μαλαισία θα ξαναέχουμε προβλήματα, αλλά στη Valencia όχι τόσο. Θα είναι ένας μακρύς χειμώνας αν θέλουμε να είμαστε στη μάχη του τίτλου το 2023.»
Για το αν τον ευνόησε ο πιο αργός ρυθμός που έδωσε ο Bagnaia, δεδομένου ότι είχε το πίσω μαλακό ελαστικό ο Marquez δήλωσε:
«Για μένα και το πίσω μαλακό ελαστικό μου ήταν ιδανικό. Τα πράγματα ζόρισαν όταν μπήκε στην εξίσωση κι ο Bezzecchi, και δίναμε μάχες όλοι μαζί με τον Rins και τον Martin. Και είναι γεγονός ότι στους τελευταίους γύρους που πίεσα, ένιωθα ότι δεν είχα άλλο να δώσω.»
Ο Marquez είχε δεχθεί γιουχαΐσματα την τελευταία φορά που αγωνίστηκε στο Phillip Island ενώ σήμερα τον υποδέχθηκαν με ανοιχτές αγκάλες. Η ερώτηση ήταν πως έχει εξελιχθεί η σχέση του με τους φιλάθλους:
«Ξέρετε, δεν είμαι ο τύπος που θα πιει κάθε φορά από τη μπότα, απλά προσπαθώ να κάνω τη δουλειά μου στην πίστα. Αλλά σήμερα ήταν εντυπωσιακό το θέαμα, νομίζω όλοι το απολαύσαμε. Όσο βρίσκω τα πατήματα μου, και προσφέρω προσπεράσεις και θέαμα, τόσο περισσότερο θα το απολαμβάνει ο κόσμος. Είμαι ισχυρή προσωπικότητα, δεν με επηρεάζουν αυτά, και το απέδειξα με την πίσω μαλακή σύνθεση σήμερα, όντας ο μόνος με αυτή την επιλογή.»
Σχετικά με το πόσο εύκολο ήταν να προσπεράσεις στο Phillip Island:
«Έχει να κάνει με τη φύση της πίστας. Τα φρένα εδώ δεν είναι σκληρά, πρακτικά δεν κόβεις εντελώς την μηχανή σε κανένα σημείο. Κι αν πάρεις το slipstream, θα κερδίσεις μερικά δέκατα στο γύρο. Ενώ σε άλλες πίστες με απαιτητικά φρένα, αν το κάνεις αυτό εν τέλει θα χάσεις χρόνο. Εδώ, ο ρυθμός είναι πιο αργός κι ο πρώτος ναι μεν είναι πιο ήσυχος από κίνηση, αλλά πρέπει να διαχειριστεί το tow που δίνει.»
Ο Marquez δήλωσε νωρίτερα πως η μαλακή πίσω σύνθεση, βοήθησε να καμουφλαριστούν κάποια από τα ελαττώματά της μηχανής του, κι ρωτήθηκε ποια συγκεκριμένα ήταν αυτά:
«Ήξερα ότι αν βάλω παρόμοιο ελαστικό με τους άλλους δεν είχα καμία ελπίδα στον αγώνα. Δείτε τον Pol που έβαλε σκληρό ελαστικό πίσω, έμεινε μακριά από τη διεκδίκηση. Και ναι μεν βελτιώνουμε την Honda μέρα με τη μέρα, αλλά κατά βάση είναι η ίδια μηχανή που έχουμε όλη τη χρονιά. Έτσι χρησιμοποίησα την εμπειρία μου, και προέβλεψα ότι θα πάμε σε αργό ρυθμό κάτι που θα ευνοούσε το μαλακό ελαστικό. Ήταν ρίσκο, αλλά απέδωσε.»
Τέλος, μιας που ο Rins του χρόνου θα είναι υπό την αιγίδα της Honda στην ομάδα της LCR, ο Marquez κλήθηκε να πει αν έχει κάποια συμβουλή για τον Rins, κι έδωσε την πιο “Marquez” απάντηση που θα μπορούσε:
«Λυπάμαι αλλά δεν θα δώσω καμία συμβουλή. Το γεγονός ότι στην Honda έρχονται ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής, κι ένας αναβάτης που ξέρει να κερδίζει είναι ευτυχές. Έτσι θα μπορέσουμε να κρίνουμε κι εμείς σε τι επίπεδο βρισκόμαστε, καθώς δουλεύουμε εντατικά στην μηχανή του 2023.»
«Επομένως, το να πω ότι του εύχομαι τα καλύτερα θα ήταν υποκριτικό. Είναι άλλος ένας αντίπαλος στο grid, σε μια κορυφαία ομάδα.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!