Ανάμεικτα συναισθήματα για τον Fabio Quartararo μετά τις κατατακτήριες στο Phillip Island. Όπως δήλωσε στο F1fan.gr, ήθελε περισσότερα από την 5η θέση στις κατατακτήριες, αλλά θεωρεί πως έχει τον ρυθμό για να κυνηγήσει τη νίκη στον αγώνα της Κυριακής. Παράλληλα δεν ξέρει τι στρατηγική θα ακολουθήσει, και θεωρεί μεγίστης σημασίας το να διαχειριστεί σωστά το πίσω ελαστικό του, σε μια πίστα καθόλου φιλική προς αυτά.
Ο Fabio Quartararo κατετάγη 5ος στο Qualifying του Αυστραλιανού Grand Prix στο Phillip Island και σαν να μην έφτανε αυτό, μπροστά του εκκινούν τόσο ο Aleix Espargaro όσο και ο Francesco Bagnaia.
Μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας γρήγορης προσπάθειας του, ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021 έδειξε την απογοήτευση του με χαρακτηριστικές κινήσεις και ρωτήθηκε αν αυτό ήταν προϊόν κάποιου προσωπικού του λάθους:
«Δεν ήταν κάτι τέτοιο, όχι. Είμαι ικανοποιημένος με την προσπάθεια μου, αλλά απογοητευμένος από τη θέση μου στη σχάρα εκκίνησης κάποιες φορές θα συμβεί κι αυτό. Έγραψα κάποιους πολύ καλούς γύρους στο τέλος, απλώς δεν ήταν αρκετοί.»
«Αλλά σε θέμα ρυθμού θεωρώ δεν είμαστε πίσω, ακόμα και στο FP4 που οδήγησα αρκετά συντηρητικά, είχαμε καλό ρυθμό. Δεν είμαστε μακριά από την κορυφή, επομένως αυτή τη στιγμή το μόνο που με ενοχλεί είναι η θέση που πήρα στις κατατακτήριες.»
Στη συνέχεια, ο Γάλλος αναβάτης της Yamaha κλήθηκε να απαντήσει στο αν θα σκεφτόταν να ψάξει για ένα slipstream από άλλο αναβάτη (όπως έκανε ο Marc Marquez με τον Bagnaia), για να πλησιάσει τις Ducati, αν και είναι κάτι που ο ίδιος έχει πει παλιότερα ότι δεν προτιμά:
«Δεν έχει να κάνει με το ότι δεν μου αρέσει. Σε αυτή την πίστα είναι άκρως σημαντικό να διατηρείς το εμπρός ελαστικό σε καλή θερμοκρασία. Και όσο ακολουθώ έναν αναβάτη για να κάνουμε μαζί έναν γρήγορο γύρο το ελαστικό κρυώνει.»
«Ειδικά στην περίπτωση μας, έχουμε πρόβλημα με την προθέρμανση του εμπρός ελαστικού στον ένα γύρο, επομένως αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν προσπάθησα να ψάξω για το slipstream.»
Στο αν θεωρεί την 5η θέση εκκίνησης καταστροφική, ο Quartararo απάντησε:
«Προφανώς και δεν είναι καταστροφή η 5η θέση, είναι σχετικά οκ. Θα είναι ένας κάπως παράξενος αγώνα, γιατί θεωρώ ότι όλοι θα έχουν μεγάλη φθορά ελαστικών είναι άλλωστε μία από τις χειρότερες πίστες σε αυτό τον τομέα. Θα έχει ενδιαφέρον.»
«Αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό για μας, γιατί η μηχανή μας μεταφέρει ταχύτητα μέσα στην στροφή και κατά την έξοδο από αυτή επομένως μπορεί να ζορίσει λίγο παραπάνω τα ελαστικά. Θα είναι μεγάλη πρόκληση.»
Η στρατηγική είναι κάτι που θα καθορίσει εν πολλοίς το αυριανό αποτέλεσμα, και σχετικά με αυτό ο Quartararo δήλωσε τα εξής:
«Ειλικρινά δεν ξέρω τι θα κάνω αύριο. Δεν ξέρω αν θέλω να πιέσω νωρίς για να είμαι 1ος και να έχω καθαρό δρόμο, γιατί πρέπει να προφυλάξω το πίσω ελαστικό.»
Ένα ακόμη μείζον θέμα είναι η δυνατότητα προσπέρασης, και κατά πόσο το Phillip Island προσφέρεται για κάτι τέτοιο:
«Κάποιες στροφές εδώ είναι αρκετά καλές, όπως η 4 και η 10. Εκεί μπορείτε να αναμένετε κάποιες μάχες σίγουρα. Όμως νομίζω ότι αυτό θα συμβεί στο 2ο μισό του αγώνα για να εξασφαλιστεί ότι το ελαστικό θα φτάσει ως την καρό σημαία.»
Ο Quartararo ρωτήθηκε και για τις χρονικές αποκλίσεις μεταξύ των διαφόρων συνθέσεων ελαστικών, και ποια προτιμάει:
«Μακροχρόνια είναι όλες το ίδιο. Ναι μεν με τη μαλακή σύνθεση μπορείς να πας πιο γρήγορα αλλά θα γρήγορα θα πέσεις και σε απόδοση. Επομένως το ελαστικό που θα φορέσεις έχει κάποια σημασία, αλλά ακόμα μεγαλύτερη έχει το να το συντηρήσεις.»
Στο FP4 ο Quartararo έφτασε σε μια τελική ταχύτητα της τάξης των 348.5 χλμ./ώρα, μία πολύ υψηλή τελική, που σπάνια βλέπουμε κάτι που προκάλεσε απορίες σχετικά με το αν το πέτυχε με τη βοήθεια slipstream:
«Ναι ακριβώς. Είχα τον Jack [Miller] ακριβώς μπροστά μου.»
Ο Francesco Bagnaia δεν θα μπορούσε να λείπει από την κουβέντα, καθώς ο Γάλλος κλήθηκε να απαντήσει στο αν είναι ο αναβάτης με τον καλύτερο ρυθμό ενόψει του Κυριακάτικου αγώνα:
«Για να είμαι ειλικρινής, δεν το τσέκαρα καθόλου. Αλλά βρέθηκα πίσω του για κάποιους γύρους στο FP4, αν και φορούσαμε διαφορετικά ελαστικά. Υπάρχουν πολλοί αναβάτες εδώ που μπορούν να πάνε γρήγορα, ο καθένας με διαφορετική στρατηγική κι ελαστικά.»
«Ο Pecco είναι ένας από αυτούς, όπως κι εγώ. Αλλά θα μπορούσε να είναι κι οποιοσδήποτε άλλος, θυμηθείτε την τελευταία φορά εδώ κορυφαίοι ήταν ο Marc Marquez κι ο Vinales. Το κρισιμότερο είναι το πως θα διαχειριστούμε τα ελαστικά μας, θα έχει ενδιαφέρον.»
Στο αν θεωρεί καλύτερο ή χειρότερο για τον ίδιο να διεξαχθεί ο αγώνα χωρίς απρόοπτα (πχ βροχή)στο Phillip Island, o Quartararo είπε:
«Θα προσπαθήσω να το διασκεδάσω, να είστε σίγουροι. Προφανώς αν καταφέρω να βρεθώ στην κορυφή θα είναι ιδανικό. Είμαι αισιόδοξος, ο ρυθμός μας στο FP4 ήταν καλός όπως κι ο ένας γύρος στις κατατακτήριες, η πίστα μου βγάζει μια καλή αίσθηση.»
Αν και το μήκος γύρου στο Phillip Island είναι μικρό, οι χρόνοι των αναβατών είναι αρκετά ψηλά, κι ο Quartararo κλήθηκε να εξηγήσει αυτό το φαινόμενο:
«Έχει να κάνει με το πως φέρεται η πίστα στα ελαστικά. Με έναν γρήγορο γύρο τα ελαστικά πέφτουν αμέσως. Και πλέον όλες οι μηχανές έχουν εξελιχθεί, στρίβουν με άνεση και καλή ταχύτητα. Εδώ είναι οι κορυφαίοι αναβάτες στον κόσμο, αλλά το πως θα διαχειριστεί ο καθένας τα ελαστικά και το ρυθμό είναι κάτι που θα έχει ενδιαφέρον να δούμε.»
Τέλος, με το πρωτάθλημα στην κόψη του ξυραφιού, ο Γάλλος δέχθηκε ερώτηση σχετικά με το αν είναι απλά ένας ακόμα αγώνας ή αν νιώθει ότι έχει πολλά να χάσει ή να κερδίσει στη μάχη για τον τίτλο:
«Προφανώς είναι μια κατάσταση που μπορείς να κερδίσεις ή να χάσεις πολλά, ειδικά με μόλις 2 βαθμούς διαφορά από τον Pecco. Όμως το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να βγεις εκεί έξω να και δώσεις τον καλύτερο σου εαυτό, να πιέσεις στο μέγιστο δυνατό.»
Με τους Aleix Espargaro και Francesco Bagnaia να εκκινούν ακριβώς μπροστά από τον Quartararo αναμένεται ένας συναρπαστικός αγώνας στις 06:00 ώρα Ελλάδος ξημερώματα Κυριακής, που μπορεί να αλλάξει δραστικά την μάχη του πρωταθλήματος.
Φωτογραφίες από τις προσπάθειες του Quartararo στις Κατατακτήριες, αποκλειστικά από το F1fan.gr
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!